Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3423128
Zoals ieder jaar ben ik op zoek naar HET middel tegen teken. Ik woon in Frankrijk en we hebben hier echt idioot veel teken. Iedere zomer is het erger omdat het in de winter niet koud genoeg is geweest. Ze beginnen alweer te komen en over een maand pluk ik van iedere hond na iedere wandeling zo'n 50 teken. Wanhopig ben ik ieder voorjaar.
Ik heb alle natuurlijke middelen geprobeerd. Werkt niet. Pipetten (advantix, Advantage, stronghold) kunnen niet tegen de hoeveelheid teken op.
Ik geef dus Bravecto. Ik weet hoe slecht het is en ik ken de discussies erover. Maar ik moet wat. Ik geef bravecto 2x per jaar. Het werkt lang genoeg door, iedere 3 maanden vind ik overdreven veel.
Maar ik zou zo graag iets willen waardoor de teken ook niet op ze komen, iets afwerends. Is er alweer iets nieuws op de markt?
Ik heb nl nu ook katten, die niet buiten komen maar die ik dus wel moet behandelen tegen teken omdat met bravecto ze eerst moeten bijten. Ik heb dus vaak teken in huis lopen. Zelf ook al de nodige antibiota gehad..
Is er iemand die de gouden tip heeft? (behalve verhuizen... ;D )
#3423896
Bij mijn hond werkt groenlipmossel goed tegen teken. Blijkbaar verandert de geur waardoor teken haar niet meer lekker vinden. Volgens mijn (homeopathische) dierenarts werkt het helaas niet bij alle honden maar het is het proberen waard.
Let wel op dat groenlipmossel heel soms bij mensen problemen met de lever kan geven.
#3444073
Een jaar later... Dezelfde vraag ;D

Vorig jaar begonnen met seresto. Dat werkte goed. Dacht ik. Vermoedelijk zat er nog wat bravecto in hun systeem van het jaar daarvoor.
Sinds bijna 3 weken hebben we nieuwe seresto banden en helaas ook teken. Weliswaar per wandeling maar 10 IPV 40 maar ze bijten vast en gaan niet dood. Heb de afgelopen dagen al meerdere teken eraf gehaald die toch echt al wat langer vastzaten gezien hun formaat. We hebben hier (Frankrijk) ook veel ziektes dus ik hou m'n hart vast.
De meeste zitten aan de achterkant ver weg van de band.
Ben ik de enige met dit probleem of werkt bij sommige seresto ook niet goed?
Is er nog iets anders wat ik kan proberen wat beter werkt? Wel iets chemisch want de teken populatie is hier te groot voor de natuurlijke middelen. Die ik trouwens ook allemaal geprobeerd heb ;)
#3444088
Op de site van de huisdierendokter, zij verkopen middelen op basis van chinese kruiden, zag ik tick free staan ..
Heb er zelf geen ervaring mee maar wellicht zou je het kunnen proberen, eventueel -voor het wetenschappelijk onderzoek :biggrin2: - eerst op 1 hond of de katten.
#3444249
Ik zou de natuurlijke middelen in combi met de seresto halsband proberen, zeker bij de achterhand en plekken waar je ze nu dus wel vindt ondanks seresto. Of advantix o.i.d. eventueel in combi met seresto en dan ook de advantix vooral aan de achterhand zodat de beide dingen elkaar aanvullen.

Moet zeggen dat ik verhuizen bij dit soort aantallen teken ook een aantrekkelijke optie zou vinden, maar kan me voorstellen dat jij daar anders over denkt.
#3444515
De serestoband blijkt dit jaar niet goed te werken, kijk maar eens bij de reviews. Ik heb hem 3 jaar geleden gebruikt en toen had mijn hond vooral nog teken op de poten, de uiteinden van het lichaam dus.
#3444564
Ik heb me laten verleiden om de "Tickless teek en vlo afweer voor hond en kat" (verkrijgbaar in beige en zwart) aan te schaffen.
Dit is een klein apparaatje wat ultrasone geluiden maakt en daar schijnen teken een hekel aan te hebben.
De tonen zouden door zowel honden, katten als mensen niet te horen zijn en ongedierte wegjagen.
Geen idee of het werkt, want het komt morgen pas binnen als het goed is. Dus we gaan het meemaken.
Als het werkt heb je ze ook voor mensen. Maar ik vond nu eerst 3 wel prijzig genoeg voor iets dat ik nog moet leren kennen. Prijs per stuk valt wel mee hoor, maar ja, ik wil meteen weer x3 natuurlijk.

Maar samen met de natuurlijke middeltjes hoop ik dat ik het ermee red. Dat voelt wel beter dan chemische dingen.
In Friesland heb je ook niet veel, behalve in een echt bos. Maar we gaan met ze op vakantie en daar verwacht ik wel de nodige teken e.d.

Karen
#3444646
Wij zijn afgelopen week op vakantie geweest met 3 honden.
Dicht bij een bos en dagelijks dus verschillende keren lekker in het bos gewandeld.
De eerste dag (vorige week vrijdag) heb ik Kivo Protected Doggy Dogspray gebruikt.
En tot gisteren geen Teek gehad.
Maar omdat de honden na het inspuiten als malle door het zand gingen rollen en er dus echt niet uitzagen.
Heb ik ze daarna niet meer ingespoten.
Echter geef Kivo aan om het 2a3 x per week in te spuiten.
En gisteravond vonden we bij alle honden 2 teken en vanmorgen nog 1.
Omdat we vandaag naar huis gingen en ik gisteren dus ook de spray al had ingepakt.
Niet meer ingespoten.
Maar denk nu wel dat die spray de eerste dagen (bijna een week) wel gewerkt heeft.
#3445454
Wat veel reacties opeens... Mijn moeder heeft een herseninfarct gehad dus ik heb helemaal niet meer op het forum gekeken.

Ik ben dus ook al een tijdje in Nederland,in de Randstad en zelfs hier hebben ze nu vastgebeten teken. Dus 2022 is geen goed jaar voor seresto....

Tickfree vd huisdieren dokter heb ik al eens geprobeerd. Ook Billy no mates. Hielp allemaal niet.
Ik ga toch seresto combineren met een pipet. Het is niet anders.

Verhuizen.... Zou best willen ;) maar dan kom je in Frankrijk al snel in de stad uit als je de teken wilt vermijden. Denk dat m'n beestjes dat ook niet zo leuk vinden.
#3445459
Het is dit jaar echt verschrikkkkkelijk met de teken. Ik heb nu al op mijn honden de hoeveelheid teken gehad die ik normaal in een heel tekenseizoen eraf haal. Ik heb helaas ook al meer volgezogen teken op de grond gevonden dan normaal in 2 jaar. Misschien dat daarom het gif ook minder lijkt te werken, omdat het gewoon afschuwelijk is, de hoeveelheid teken? En worden die griezels ook niet steeds handiger in het ontwijken van gif?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door