Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3446189
Kromfohrlanders schreef: do 12 mei 2022, 12:50 Ik heb me laten verleiden om de "Tickless teek en vlo afweer voor hond en kat" (verkrijgbaar in beige en zwart) aan te schaffen.
Dit is een klein apparaatje wat ultrasone geluiden maakt en daar schijnen teken een hekel aan te hebben.
De honden horen het niet volgens mij, ik heb geen enkele reactie bij ze gemerkt in elk geval.
Het leek te werken maar net toch weer een teek gevonden. Een aangezien die dingen hangen aan het harnas/halsband waardoor ze soms irritant tikken / rammelen heb ik ze er maar weer afgehaald.
Dankzij het nieuwe milieu bewuste en insect-vriendelijke (niet)maaibeleid in de gemeente staat het gras langs de uitlaatvelden zo'n 50 cm hoog (Skye verdwijnt erin en die schat ik op zo'n 50 cm hoog) En in dat mooie insect-vriendelijke gras doen teken het blijkbaar ook prima.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel teken we zouden hebben gehad zonder die dingen.. maar ok. Echt 100% proof is het duidelijk niet.

Karen

Barfplaats wordt gesponsord door