Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Spicey
#3422771
Ik zou graag jullie ervaringen willen weten betreft het vaccineren van een hond met een lekkende hartklep.
Mijn hondje is 12 en vorig jaar is bovenstaand geconstateerd. Ze hoeft nog geen medicijnen hiervoor en heeft ook geen klachten. Ook heeft zij vorig jaar een lichte toeval gehad in maart.
Ik heb vorig jaar nog laten titeren en toen was alleen de hondenziekte verlopen waardoor ze dus eigenlijk geënt moet worden.
Volgens de da kan er geënt worden ook voor de lepto maar gevoelsmatig staat het me toch tegen.
Zijn hier mensen met ervaring hiermee?
#3422799
Ik zou mijn keuze laten afhangen van de verdere situatie.
Meneer Ko (leishmania patiëntje) laat ik sowieso niet enten tegen lepto. Maar hij springt dan ook niet in elke sloot en drinkt ook niet ongezien overal als hij geen toestemming heeft.
Andere inentingen laat ik in elk geval afhangen van verder bloedonderzoek en tot nu toe had hij nooit optimale waardes en dus geen inentingen.
Ik weet niet wat ik zou doen als zijn enige probleem een lekkende hartklep zou zijn...
Uiteindelijk moet je de beslissing zelf maken.
Door Lizzy
#3422829
Spicey schreef: di 30 mar 2021, 17:16 Ik zou graag jullie ervaringen willen weten betreft het vaccineren van een hond met een lekkende hartklep.
Mijn hondje is 12 en vorig jaar is bovenstaand geconstateerd. Ze hoeft nog geen medicijnen hiervoor en heeft ook geen klachten. Ook heeft zij vorig jaar een lichte toeval gehad in maart.
Ik heb vorig jaar nog laten titeren en toen was alleen de hondenziekte verlopen waardoor ze dus eigenlijk geënt moet worden.
Volgens de da kan er geënt worden ook voor de lepto maar gevoelsmatig staat het me toch tegen.
Zijn hier mensen met ervaring hiermee?
Is deze hond vaker in het leven gevaccineerd met DHP (hondenziekte, hcc en parvo)? Want op 12 jarige leeftijg geen antistoffen tegen hondenziekte? Dat is wel raar....
Door Spicey
#3422843
Lizzy schreef: wo 31 mar 2021, 09:18 Is deze hond vaker in het leven gevaccineerd met DHP (hondenziekte, hcc en parvo)? Want op 12 jarige leeftijg geen antistoffen tegen hondenziekte? Dat is wel raar....
Ze heeft in 2010 de eerste vaccinatie voor DHP gehad met herhaling na 4 weken. Het is een Spanjaard dus die heeft ze in de opvang gehad. En daarna is ze in 2013 ook nog gevaccineerd.
Heb een foto van de waardes van de titerbepaling bijgevoegd.
En als ik dat dan opzoek is 3/2 nog niet echt reden om te enten. Maar dat was vorig jaar, dan dit jaar sowieso titeren? Ik heb eigenlijk geen uitleg van de da hierover gehad.
Bijlagen
62977E5A-DB59-4ABB-B345-2A8D645D6A5B.png
62977E5A-DB59-4ABB-B345-2A8D645D6A5B.png (1.33 MiB) 11526 keer bekeken
Door Lizzy
#3422895
Kijk, voor mij ligt het anders. Ik vind dit A)nog wel genoeg titer en B)is een hond van 12 die meerdere keren gevaccineerd is naar mijn beleving altijd voldoende beschermt. Is het niet door antistoffen, is het door geheugencellen. Dus was dit mijn hond? Vaccineerde ik tegen niks niet. Zeker niet met een lekkende hartklep. No way.
#3423086
Ik zou haar persoonlijk niet meer laten vaccineren.
Ik heb dat bij mijn oudjes met aandoening ook niet meer gedaan.

Maar uiteindelijk moet je het zelf beslissen. Er kan een risico op ziekte bestaan als je niet vaccineert.
En als je wel vaccineert loop je ook een risico, denk ik..
Doe waar je je het best bij voelt :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door