Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door viperenoscar
#3415970
Hallo,
Ik wil mijn pups ontwormen als ze vier weken oud zijn. Eerder wil ik liever niet dat vind ik toch wel erg vroeg.
Zelf had ik het middel banminth in gedachten omdat deze best veilig lijkt te zijn.
Alleen nu blijkt door leveringsproblemen deze bijna nergens verkrijgbaar te zijn.
Nu kwam ik op internet het middel animigo ontwormingsmiddel tegen. Het zou een natuurlijk middel zijn met als werkzame stoffen wormwood complex, garlic, jugulars, eugina, thymus vulgaris, cinnamomum, picrasma.
Heeft iemand hier ervaring mee en werkt het ook echt ? Met die kleine pups wil ik graag voorzichtig zijn. Of hebben jullie misschien ervaring met een ander middel dat ook goed werkt en veilig is. Heb ook aan milbemax pup gedacht maar ik denk dat die nog wat heftig kan zijn omdat je deze vanaf vier weken mag geven.
Door viperenoscar
#3416018
Dat is heel interessant !!! Voor mijn eigen honden zou ik het zeker overwegen.
Alleen ben ik bang dat de nieuwe baasjes nog niet allemaal hier voor open staan en ik lees dat ze nog zieker worden als je de kuur niet afmaakt. Als ik het goed begrijp 30-45 dagen voor de meeste wormen en 90 dagen als je de longworm ook wilt bestrijden. Maar het allerbeste is 365 dagen per jaar ?
Gebruik je het zelf ook ? Bestel je het via die site?
Door Lizzy
#3416023
viperenoscar schreef: ma 21 dec 2020, 13:32 Dat is heel interessant !!! Voor mijn eigen honden zou ik het zeker overwegen.
Alleen ben ik bang dat de nieuwe baasjes nog niet allemaal hier voor open staan en ik lees dat ze nog zieker worden als je de kuur niet afmaakt. Als ik het goed begrijp 30-45 dagen voor de meeste wormen en 90 dagen als je de longworm ook wilt bestrijden. Maar het allerbeste is 365 dagen per jaar ?
Gebruik je het zelf ook ? Bestel je het via die site?
Nee, ik snap dat hoor. Maar ik zou zelf niet durven ontwormen met dat natuurlijke middel dat jij noemt. Met al dat soort spul heb ik gewoon slechte ervaring (dat het niet werkt) en ik zou dan zelf liever kiezen om er Drontal in te stoppen :-\

Het klopt hoor, dat je het beste 30 dagen dat spul kunt geven.

Ik gebruik het zelf ook en ik wil daar best wat meer over vertellen. Doe ik zo. Ik denk dat ik het zeker aan Biscuit 365 dagen per jaar ga geven want zij eet poep van andere honden :-X . Voor honden die geen aarde of poep eten, kun je het volgens mij ook gewoon als kuur doen. Zeg 2 of 3 keer per jaar. En voor de zekerheid zou je daarna dan een mestonderzoek kunnen laten doen.

Ik bestel het hier of hier:

https://www.natuurlijkvlooienmiddel.nl/bestellen/

https://ietsgezond.nl/nl/supplementen/9 ... 03015.html
Door Lizzy
#3416027
Goed, tijd geleden hadden mijn beide honden ineens allebei slechte ontlasting. Dan weer goed, dan weer diarree, dan weer slijmerig. Ik vond het raar en dacht eerst dat het door de gedroogde snoepjes kwam die ik nieuw gaf. Mee gestopt, nog steeds diarree, toen gaf ik het nieuwe vlees/orgaanvlees de schuld. Daar mee gestopt, nog steeds diarree, af en toe. Biscuit was daarnaast af en toe misselijk. En ineens had ze ook een beetje bloederig slijm bij haar ontlasting!

Direct mest opgestuurd naar het Woud. En dan heb je gelukkig een dag later al de uitslag. Ze hadden beide haakworm!! En daarnaast had Fritzi een zeer milde giardia besmetting en Biscuit een zeer lichte coccidiose besmetting.

Beide direct diatomeeënaarde gaan geven. Dat had ik nog in huis. Eerst "feed grade" diatomeeënaarde gegeven, maar na grondige studie vond ik toch dat daar teveel zware metalen in zaten dus overgestapt op food grade (zie de linkjes boven). Op de dag dat ik het ben gaan geven, de diatomeeënaarde, was de diarree over. Vanaf dat moment echt weer fantastische ontlasting. Opnieuw mestonderzoek gedaan: beide vrij van alles. Ik ga in januari/februari even stoppen en dan opnieuw mestonderzoek laten doen, voor de zekerheid. En dan ga ik Biscuit en misschien ook Fritzi wel weer opnieuw geven. Want het spreekt me wel aan dat ook de Franse Hartworm het loodje schijnt te leggen (daar controleer ik overigens ook iedere 3 maanden op en dat blijf ik doen). Maar zeker Biscuit ga ik weer geven want zij vreet echt de smerigste hondenpoep :-X

Ik ben het zelf trouwens ook gaan nemen, omdat ik wilde weten hoe dat werkt/wat ik merk of je er niet naar van wordt ofzo. Nou het bevalt me prima! Ik ga er nog even mee door om een beter beeld te krijgen wat het allemaal doet.
Door viperenoscar
#3416032
Wat fijn dat het zo goed voor je honden werkt ! Een zeker ook tegen die longworm want die is wel heel eng.
Vraag me af of het lichaam van binnenuit niet uitdroogt. Heb er vroeger ook ooit over geleden daar werd toen het advies gegeven om het alleen te geven als ze daadwerkelijk een besmetting hebben.
Onze hond is gek op paardenpoep en nog viezer mensen poep. We wonen redelijk achteraf en het komt regelmatig voor dat mensen hier in de bosjes hebben gepoept.
Daarom alleen al lijkt me regelmatig ontwormen op een natuurlijke manier wel prettig.
Ja die tinctuur die ik beschreef had ik ook een beetje mijn twijfels bij want het moet wel doeltreffend zijn
Door Lizzy
#3416035
Er even vanuit gaand dat mensen geen wormen hebben en paarden vaak ontwormt worden: hoef je dit natuurlijk niet het hele jaar rond te geven. Ik heb zelf niet het idee dat het van binnenuit uitdroogt maar ik houd dat natuurlijk wel even in de gaten. En misschien dat het beter is hoor, om na 30 dagen weer te stoppen met dit spul. Als ik er iets over tegen kom dat dit bevestigt: laat ik het weten.
Door viperenoscar
#3416037
Dankjewel !!!
Ik ga er ook meer over opzoeken.
Als ik belangrijke informatie vind zal ik het je ook laten weten :)
Ik denk voor de pups nu toch maar drontal vloeibaar en de keer erna milbemax pup
Door viperenoscar
#3416776
Hallo Lizzy,

Echt veel meer heb ik er niet over kunnen vinden. Wel blogs van mensen die het zelf innemen. Dat zou niet snel mijn eigen keuze zijn omdat ik me afvraag of je dan niet een te hoge concentratie silicium binnen krijgt wat op den duur schadelijk kan zijn. Maar als kuur tegen parasieten lijkt het me wel wat. zeker als je omschrijft dat jouw honden het er heel goed op doen!
Door viperenoscar
#3416836
Dat zou wel heel fijn zijn als het niet opgenomen wordt!
Heb je daar nog een artikel over gevonden? Zou je me een linkje kunnen sturen? Vind het wel heel interessant.
Heb gisteren een emmer besteld voor mijn eigen honden. :)
Door Lizzy
#3416871
Oh dat is wel fijn dat je het zegt Doranto want dat helpt weer met zoeken! Ik vind wel dit:
What happens to diatomaceous earth when it enters the body?
When diatomaceous earth is eaten, very little is absorbed into the body. The remaining portion is rapidly excreted. Small amounts of silica are normally present in all body tissues, and it is normal to find silicon dioxide in urine. In one study, people ate a few grams of diatomaceous earth. The amount of silicon dioxide in their urine was unchanged.

Is diatomaceous earth likely to contribute to the development of cancer?
When mice were forced to breathe diatomaceous earth for one hour each day for a year, there was an increase in lung cancers. When rats were fed silica at a high dose for two years, there was no increase in cancer development.

Most diatomaceous earth is made of amorphous silicon dioxide. However, it can contain very low levels of crystalline silicon dioxide. Amorphous diatomaceous earth has not been associated with any cancers in people.

Bron: http://npic.orst.edu/factsheets/degen.html

En:

However, because this type of silica does not mix with fluids, it is not well absorbed — if at all.

Some researchers speculate that silica may release small but meaningful quantities of silicon that your body can absorb, but this is unproven and unlikely (8Trusted Source).

For this reason, consuming diatomaceous earth probably has no meaningful benefits for bone health.

Bron: https://www.healthline.com/nutrition/wh ... one-health
Door viperenoscar
#3416878
Toch vraag ik me af als er geen toename in de urine te vinden is dan blijft het toch Juist in het lichaam hangen?
Bij mensen met siliconen implantaten ontstaan klachten doordat ze te veel silicium hebben omdat het lichaam de siliconen af wil breken. Zo kunnen er ook auto immuunziekten ontwikkelen.
Of haal ik nu twee dingen door elkaar?
Voor lange periodes zou ik het zeker niet durven.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door