Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3404299
Ik had altijd een spray van Espree, die met geur ongedierte op afstand houdt. Het rook hetzelfde als dazenspray bij bv paarden. Vond ik prettig, want Joep inspuiten bij bosgelegenheden en dan mezelf ook meteen maar. Alleen wordt ie volgens mij niet meer verkocht.

Iets vergelijkbaars ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen. Wat gebruiken jullie?
Door Lizzy
#3404341
Ik maak nog steeds m'n zooi zelf en dat doe ik dan in een rol-flesje. Even het recept uit een oud topic:

50 ml. jojoba olie en voeg hier de volgende etherische oliën aan toe:

30 druppels Citronella
30 druppels Atlas Ceder
20 druppels Lavendel
15 druppels Patchouli
6 druppels Pepermunt
6 druppels Ylang Ylang
2 druppels Citroen
8 druppels Kruidnagel
8 druppels Tea Tree

(ik had eerst 4 druppels kruidnagel en tea tree maar ik heb dat inmiddels wat verhoogd).

Ik heb het in een glazen flesje gedaan met rollertje (https://www.plaza33.nl/shop/index.php?m ... 65_447_578)
#3409779
Wij gebruiken nu Sectolin Tedax dit is een spray.
Ik gebruikte hem altijd bij mijn paard en die werkte erg goed! Deze is ook geschikt voor honden en ik heb geen teek meer gezien bij hem (ook niet na ravotten in het bos tussen alle planten,bosjes, heide enz.)
Ook blijven vliegen en dazen weg bij hem en op jezelf werkt het ook erg goed 😜
Het laat wel een beetje een soort vettig laagje achter maar dit gaat vanzelf weg.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door