Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lberghoef
#3398105
Hoi allemaal,

Ik woon in Frankrijk en wij zijn in lockdown. Nu kwam ik erachter dat ik volgende week bravecto moet geven.
Ik geef bravecto 1x in de 6 maanden en 6 maanden lang werkt het prima.
Maar... Ik kan nu niet naar de dierenarts. Vooralsnog de komende 2 weken maar misschien gaat dit langer duren.
Voorheen gaf ik advantix maar dat kan niet tegen de hoeveelheid teken op hier met als gevolg dat 1 van mijn honden piroplasmose had.
Ik twijfel nu tussen een band, seresto of vectra 3d. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb 1 hond die veel in het water gaat dus het moet wel in water kunnen.
Vectra 3d heb ik nog nooit geprobeerd en is hier zonder recept verkrijgbaar.
Ik weet echt even niet wat ik moet nemen....
Door MillyMol
#3398131
Nog even helemaal los van de discussie over werking en bijwerkingen van Bravecto en alle andere middelen, want dat is duidelijk niet je vraag en die discussie hebben we hier al tot in den treure gevoerd: kun je je DA niet bellen en vragen of hij het op kan sturen? Ik neem aan dat je via internet het bedrag kunt voldoen?

En anders dat formulier downloaden waarmee mensen in Frankrijk wel even naar buiten mogen en het ophalen? Combineer het met de noodzakelijke boodschappen et voila. Wel alle veiligheidsmaatregelen in acht nemen natuurlijk, zoals afstand houden tot de medemens en niet naar buiten als je klachten hebt.
Door eelke
#3398135
Bravecto (en comfortis) volgens mij niet. Dat wordt voorgeschreven, dacht ik.

Maar ik ben ook wel benieuwd hoe het met de dierenarts zit, zijn ze dicht?
Door lberghoef
#3398154
Dierenartsen zijn alleen open voor noodgevallen en anti teek is geen noodgeval.
Helaas zijn ze hier ook niet zo modern dat ze een recept mailen....

Even terzijde.. Ik ben ook geen fan van bravecto maar je moet wat. Ik heb hier 20 teken per hond per wandeling... Zelf ook een aantal ab kuren gehad vanwege lyme. Tis een drama hier de teken.

Inmiddels heb ik via de apotheek de bravecto kunnen bestellen en morgen mag ik het halen.

Over de lockdown... Hopelijk komt het bij jullie niet zo ver. Wij mogen echt bijna niks meer. De hond uitlaten betekent een blokje om... Lekker uitrazen in het bos zit er niet meer in want we mogen de bossen en bergen niet in. Helicopters vliegen over de bossen heen om te controleren.
Ben je een jogger dan mag je max 2km van je huis af zijn. Ik jog dus maar met de honden... En ik heb gelukkig een groot terrein. Als je in een appartement woont nu is dit echt afzien.
Hopelijk zijn de 2 weken snel voorbij en is het voldoende om het virus af te remmen....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door