Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3397141
Vandaag heb ik de ontlasting van Siebie, onze pup van 10 weken oud laten onderzoeken.
Er zaten een aantal wormeitjes in dus besloten om te ontwormen.
Wanneer is het dan verstandig om een volgend ontlastingonderzoek te laten doen?
Door Lizzy
#3397159
CallistaBea schreef: vr 13 mar 2020, 21:00 Vandaag heb ik de ontlasting van Siebie, onze pup van 10 weken oud laten onderzoeken.
Er zaten een aantal wormeitjes in dus besloten om te ontwormen.
Wanneer is het dan verstandig om een volgend ontlastingonderzoek te laten doen?
Als het goed is geeft het Woud precies aan wanneer je weer moet, toch?
Door Lizzy
#3397213
CallistaBea schreef: za 14 mar 2020, 12:23 Was bij de dierenarts ;)

Over 14 dagen weer controle ontlasting, daarna elke maand totdat ze 6 maanden oud is?
Ik zit naar de uitslagen van mijn pups te kijken. Toen zij positief werden bevonden op spoelworm moest ik 5 weken later weer ontlasting insturen. Dat heb ik gedaan. En op die test daarna werden ze negatief bevonden en moest ik 4 maanden later weer insturen.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3397359
Persoonlijk vind ik elke maand een controle ook wel iets te veel vh goede.
Ik denk dat ik het over een paar weken laat controleren en afhankelijk vd uitslag dan na een paar maanden nog eens een keer.
En dan via t Woud, heb nog een setje liggen.
Door Lizzy
#3397383
CallistaBea schreef: zo 15 mar 2020, 11:27 Persoonlijk vind ik elke maand een controle ook wel iets te veel vh goede.
Ik denk dat ik het over een paar weken laat controleren en afhankelijk vd uitslag dan na een paar maanden nog eens een keer.
En dan via t Woud, heb nog een setje liggen.
Zo zou ik het ook doen. En ik heb bij wat ik heb opgestuurd naar het Woud toentertijd de leeftijd van mijn pupjes gegeven en dit is wat ze adviseerde.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3399913
CallistaBea schreef: do 02 apr 2020, 16:05 Van de week opgestuurd naar t Woud, niets gevonden :groupwave2:

Advies: begin juni weer controle
Fijn! Ik heb zelf het idee dat het feitelijk erg meevalt met wormbesmettingen. Hier zijn ze altijd wormvrij, op een enkele 'passage' na. We hebben jaren terug 1x franse hartworm gehad, maar bij die ene keer is het gelukkig gebleven.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door