Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#370642
Donna is een echte vlooien magneet, alles zit geheel tegen mijn zin in onder de frontline en nog steeds pakt Donna vlooien op. Ik word er niet goed van >:(
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 15 aug 2005, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#370647
sylvia schreef: Donna is een echte vlooien magneet, alles zit geheel tegen mijn zin in onder de frontline en nog steeds pakt Donna vlooien op. Ik word er niet goed van >:(
Wat ellendig.....probeer anders de volgende keer Stronghold druppels. Ik heb van mensen waar frontline ook niet meer bij werkte gehoord dat hun honden wel vlo-vrij bleven dankzij stronghold.
Wij kijken het nog anderhalve week aan. Want dan gaan we op vakantie. We zorgen er dan voor dat het hele huis schoon en gewassen is en spuiten het in vlak voor vertrek. Tot die tijd spuiten we Kuma fanatiek ik met tick and flea en als ze dan nog niet vlo vrij is toch misschien een pipetje.
Door Helen
#370735
Welke merken anti-vlooien shampoo's zijn goed? Anders was ik Kuma daar ff mee voordat we op vakantie gaan.

Heeft iemand de antivlooien shampoo van ecostyle ooit geprobeerd?
Door Doedels
#370746
Helen schreef: Welke merken anti-vlooien shampoo's zijn goed? Anders was ik Kuma daar ff mee voordat we op vakantie gaan.

Heeft iemand de antivlooien shampoo van ecostyle ooit geprobeerd?
Ik heb Anti vlo/teek shampoo van de Groen os gebruikt en ben tot nu toe zeer tevreden. Het werkt veel beter dan de spray. Scalobor shampoo werkt ook prima, maar is ook erruuug giftig :-\
Door Helen
#370802
Doedels schreef: Ik heb Anti vlo/teek shampoo van de Groen os gebruikt en ben tot nu toe zeer tevreden. Het werkt veel beter dan de spray. Scalobor shampoo werkt ook prima, maar is ook erruuug giftig :-\
No way, ik gebruik geen scalibor. Balou is er gigantisch allergisch voor. Dus ook voor Kuma gebruik ik dergelijke spullen enkel bij zeer hoge nood en uitzondering. En nu zitten we alleen nog op de schaal "vervelend". ;D\
Mara bedankt, ik zal ff bij de groene os kijken!
Door Erna
#371188
sylvia schreef: Donna is een echte vlooien magneet, alles zit geheel tegen mijn zin in onder de frontline en nog steeds pakt Donna vlooien op. Ik word er niet goed van >:(
Aha!!! Daar is dus de boosdoener.........BIj Pleun zijn 2 vlooien gevonden terwijl wij hier eigenlijk nooit vlooien hebben. Ik vond het al zo raar.......

Maar Donna was hier natuurlijk zaterdagavond....Ik ga ook even kleedjes wassen. Grrr
Door Helen
#371191
Wat zijn vlooienbroedplaatsen eigenlijk. Kleden, plinten en alles wat van stof is denk ik.
Maw als ik mijn huis inspuit, hoe hoog boven de vloer moet ik ook spuiten.....Jaja het is duidelijk. Ik ben een echte vlooien leek 8)
Door Erna
#371192
Helen schreef: Wat zijn vlooienbroedplaatsen eigenlijk. Kleden, plinten en alles wat van stof is denk ik.
Maw als ik mijn huis inspuit, hoe hoog boven de vloer moet ik ook spuiten.....Jaja het is duidelijk. Ik ben een echte vlooien leek 8)
Tsja ik ben panisch van vlooien dus als ik ze vind gaat het hele huis op zijn kop. Van boven tot onder. Er slaapt een hond op bed dus ook het matras mag dan behandeld worden. Ik ga zo eerst alle honden kammen en als ik een vlo vind dan weet ik ineens weer wat ik deze week te doen heb.
Door Helen
#371196
Erna schreef: Tsja ik ben panisch van vlooien dus als ik ze vind gaat het hele huis op zijn kop. Van boven tot onder. Er slaapt een hond op bed dus ook het matras mag dan behandeld worden. Ik ga zo eerst alle honden kammen en als ik een vlo vind dan weet ik ineens weer wat ik deze week te doen heb.
Ja, bij ons komen ze ook boven en 1 slaapt op bed en de ander ligt er heel af en toe op....Verder hebben wij overal hout of zeil en 1 kleed...Wel een stoffen wasmand, kussens etc etc. Ik wacht nog tot onze vakantie en de dag ervoor gaan we los.
De winter overleven vlooien bij ons niet, want we hebben geen cv en als het flink vriest en de kachels staan uit, vriest het ook binnen.
Door Femke
#371212
sylvia schreef: Donna is een echte vlooien magneet, alles zit geheel tegen mijn zin in onder de frontline en nog steeds pakt Donna vlooien op. Ik word er niet goed van >:(
nou dan inderdaad een echte magneet want ze houdt ze ook vast. Ben al een paar keer met sunday bij jou geweest maar sunday heeft al een eeuwigheid geen vlooien meer gehad :o
Laatst gewijzigd door Femke op di 16 aug 2005, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#371303
T&T hadden er ook ieder wel eentje de tijd in het pension.
Daar liepen van die honden- smeerlapjes rond die nooit behandeld werden...en wat doe je dan als kieskeurige vlo als je een lekkere verse hond zie lopen????
Juist!sprrrrringennnn!!!!!! :P :P
Door Doedels
#371362
Helen schreef: Wat zijn vlooienbroedplaatsen eigenlijk. Kleden, plinten en alles wat van stof is denk ik.
Maw als ik mijn huis inspuit, hoe hoog boven de vloer moet ik ook spuiten.....Jaja het is duidelijk. Ik ben een echte vlooien leek 8)
Een houten vloer is dat heel fijn voor vlooien ;) Je moet goed de plinten en de kieren inspuiten. Zo'n 30 cm boven de vloer. Op de knieën dus ;D En vergeet de auto niet.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door