Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tschabo
#3388481
Met name hoe groot de risico’s daadwerkelijk zijn van niet ontwormen en vaccineren. Als het microbioom en immuunsysteem goed functioneren zijn honden (maar ook mensen) veel minder vatbaar. Daarbij komt dat ontwormen en vaccineren niet zonder risico’s is en dus geeft het mij te denken
Door tschabo
#3388525
Met name hoe groot de risico’s daadwerkelijk zijn van niet ontwormen en vaccineren. Als het microbioom en immuunsysteem goed functioneren zijn honden (maar ook mensen) veel minder vatbaar. Daarbij komt dat ontwormen en vaccineren niet zonder risico’s is en dus geeft het mij te denken
Door tschabo
#3388526
Lizzy schreef: vr 25 okt 2019, 07:52 Wat precies geeft je te denken? Want zij is als pup dus wel ontwormt.
Met name hoe groot de risico’s daadwerkelijk zijn van niet ontwormen en vaccineren. Als het microbioom en immuunsysteem goed functioneren zijn honden (maar ook mensen) veel minder vatbaar. Daarbij komt dat ontwormen en vaccineren niet zonder risico’s is en dus geeft het mij te denken
Door Lizzy
#3388528
tschabo schreef: za 26 okt 2019, 00:26 Met name hoe groot de risico’s daadwerkelijk zijn van niet ontwormen en vaccineren. Als het microbioom en immuunsysteem goed functioneren zijn honden (maar ook mensen) veel minder vatbaar. Daarbij komt dat ontwormen en vaccineren niet zonder risico’s is en dus geeft het mij te denken
Persoonlijk vind ik niet vaccineren gewoon geen optie. Je hebt hier ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Maar goed, da's mijn mening. Verder ben ik het wel met je eens hoor. Maar kennelijk is het dus ook niet zo dat een paar keer als pup ontwormen en vaccineert het leven van de hond voor de rest van het leven verstoord. Tenminste, ik denk het niet. Kijk naar jouw hond. Kijk naar de mijne (ook alleen als pup gevaccineerd en ontwormd). Hoewel je het natuurlijk nooit helemaal weet, welke schade het heeft aangericht. Maar het neemt ook niet weg dat het hele plaatje goed moet zijn. Ik kan als fokker een perfect tig-ste generatie rauw vers gevoerd hondje mee geven dat nooit in aanraking is geweest met allerlei huishoudelijk gif, maar als het nieuwe baasje er gelijk vlooienpipetten op lazert of een Bravecto pil in gooit en brokkies van Intratuin eigen merk: sta ik erbij en kijk ik ernaar en doe ik niks. Daar gaat het hele microbioom en immuunsysteem.... Tenzij je dus echt duidelijk bent en zegt "als je je pup niet exact voert zoals ik dat wens en pertinent geen gif gebruikt rondom en in de pup: kun je er hier een kopen en anders zoek je maar een andere fokker". En zoals je waarschijnlijk weet: niks weerhoud ze ervan om ja en amen te knikken en thuis te doen waar ze zelf zin in hebben, maar je kansen worden wel groter dan wanneer je dat hard kunt zeggen. Ik weet niet of jij een ras fokt en leeft in de omstandigheden waarbij je dat kunt zeggen en waar kunt maken maar anders denk ik toch dat het een hachelijke onderneming wordt om pups ongevaccineerd en niet ontwormd naar de nieuwe baas te laten gaan.
Door CooperFlow
#3389426
Hoi, ik ben even aan het meelezen over het ontwormen.
Mijn pup is nu 17 weken en is door de fokker met 12 weken nog ontwormt. Ik heb haar sinds 2 november. In feite moet ze nog tot zes maanden elke maand ontwormt worden. Maar ik ben ook niet zo’n voorstander van gif.
Zal ik voor de zekerheid ontlasting naar het Woud sturen? Ik heb haar dus wel meteen over gezet op KVV en de ontlasting is super goed!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door