Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mixie
#3380462
Ik heb onderstaand advies gekregen nav ontlastingsonderzoek. Ik ben niet bekend met het middel Procox. Na dit forum afstruinen lees ik verhalen over mogelijke passage, 3 dagen niets eten/drinken van de grond dan weer testen, gevoelig apparatuur van het Woud :-\

Mixie is namelijk een poepeter, konijnenkeutels, eendenpoep, gras, ze vind alles lekker.
Afgelopen weekend na bos bezoek en konijnenkeutels vreten had ze thuis gespuugd.
Afgelopen dagen afwisselend diarree en stinkpufjes. Maandag ook een natte scheet met diarree wat er uit kwam, dit had ik nog nooit gezien ze schrok er zelf ook van. Zaten paar bloedstipjes in.
Verder eet/drinkt en speelt ze wel. Ik geef sinds gister Phytonic clear intestine. Ik hoor nu haar darmen rommelen en af en toe een stinkpuf.

Wat nu?! Hol.da zegt Procox, maar na alle info lijkt me dit nogal darmflora verwoestend en misschien zelf onnodig.

Behandelen tegen haakworm?
Ik wil ook diatomeeënaarde en rauwe gemalen pompoenpitten proberen, dat heb ik nog niet in huis.
Ik word er nogal moe van, vind het zo sneu voor Mixie.
Gaat om een teef van 4 jaar.

30 nov '18 was er ook coccidiose én giardia zwak positief aangetroffen (zie uitslag foto). Ik heb haar toen behandeld met AB kuur Sulfatrim 80/400. Na test wormvrij.

6 dec '18 plaste ze bloed. Echo blaas; verdikte blaaswand, kleine blaassteen (0,5cm) craniaal aangetroffen. Onduidelijk wat voor blaassteen :-\
Ze heeft er verder nooit meer last van gehad. Ik heb hier toen ook een bericht geplaatst op het forum.
Bijlagen
20190702_210527.jpg
20190702_210527.jpg (204.63 KiB) 7053 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Mixie op do 04 jul 2019, 01:13, 5 keer totaal gewijzigd.
#3380466
Ja, ik heb deze uitslag ook een paar keer gehad, met Linga. Ik heb niks gedaan (wel aan de darmflora gewerkt) en opnieuw laten testen. Wel twee keer vrij snel achter elkaar. En ik heb er ook wel van geleerd dat en van de grond eten (Linga vrat net als jouw hond allerlei soorten poep) en daarna direct ontlasting insturen gewoon risico's met zich mee brengt (op positieve uitslagen).
#3380470
Dat las ik indd...maar nu? Mixie heeft klachten zoals terugkerende (1x bloed)diarree, weekend overgeven (1x) na veeelll konijnkeutels (maandag ontlasting opgestuurd) en rommelende darmen.

Iets tegen de haakwormen geven? Darmflora verbeteren met diatomeeënaarde of PUUR parasiet balans/Parasitus? Probiotica (Solgar40+) heb ik nog in huis.

Update; vanmorgen prachtige drol :biggrin2:
#3380472
Mixie schreef:Dat las ik indd...maar nu? Mixie heeft klachten zoals terugkerende (1x bloed)diarree, weekend overgeven (1x) na veeelll konijnkeutels (maandag ontlasting opgestuurd) en rommelende darmen.

Iets tegen de haakwormen geven? Darmflora verbeteren met diatomeeënaarde of PUUR parasiet balans/Parasitus? Probiotica (Solgar40+) heb ik nog in huis.

Update; vanmorgen prachtige drol :biggrin2:
Ja lastig. Ik kan en wil je eigenlijk niet adviseren. Want dit is zo'n kip en ei verhaal.... Heeft ze dit omdat haar darmflora gewoon niet goed is of is haar darmflora niet goed omdat er wormen aanwezig zijn?

Ik zou zelf (en beschouw dit gewoon niet als advies) gaan voor Puur Parasitus + probiotica maar dan die van Puur (want daar zitten bacteriën in dit beter passen). Want dit is nu de 2de keer. En ik denk dat haar darmflora niet goed is, ze daarom ook zoveel rotzooi eet (ik zou dit toch echt stevig gaan voorkomen hoor!) en ze daarom nu voor de 2de keer "getroffen is".

Daarnaast weet ik niet wat je te eten geeft maar raad ik je aan groentenmix (van rauwe gepureerde groenten) te gaan geven (liefst een mooie combinatie van bladgroenten, broccoli, echt gefermenteerde zuurkool, witlof, etc. Ik zou daarnaast ook kefir van rauwe melk gaan geven.

En dan over 2 a 3 weken opnieuw testen.
#3380489
Lizzy schreef:Ja lastig. Ik kan en wil je eigenlijk niet adviseren. Want dit is zo'n kip en ei verhaal.... Heeft ze dit omdat haar darmflora gewoon niet goed is of is haar darmflora niet goed omdat er wormen aanwezig zijn?

Ik zou zelf (en beschouw dit gewoon niet als advies) gaan voor Puur Parasitus + probiotica maar dan die van Puur (want daar zitten bacteriën in dit beter passen). Want dit is nu de 2de keer. En ik denk dat haar darmflora niet goed is, ze daarom ook zoveel rotzooi eet (ik zou dit toch echt stevig gaan voorkomen hoor!) en ze daarom nu voor de 2de keer "getroffen is".

Daarnaast weet ik niet wat je te eten geeft maar raad ik je aan groentenmix (van rauwe gepureerde groenten) te gaan geven (liefst een mooie combinatie van bladgroenten, broccoli, echt gefermenteerde zuurkool, witlof, etc. Ik zou daarnaast ook kefir van rauwe melk gaan geven.

En dan over 2 a 3 weken opnieuw testen.
Ik begrijp wat je bedoelt.
Wil toch eerst de Puur Parasitus + Puur probiotica proberen.

Ik probeer het te voorkomen maar dat is zó lastig, ze loopt elke dag zeker 1,5u los. Mn focus ligt nu op haar darmflora verbeteren. Mocht dat niet baten dan wordt het reguliere medicatie.

Sinds 2 weken voer ik gem. 3/4 x p week Kivo groentemix.

Thx voor het meedenken!!
#3380523
Mixie schreef:Ik begrijp wat je bedoelt.
Wil toch eerst de Puur Parasitus + Puur probiotica proberen.

Ik probeer het te voorkomen maar dat is zó lastig, ze loopt elke dag zeker 1,5u los. Mn focus ligt nu op haar darmflora verbeteren. Mocht dat niet baten dan wordt het reguliere medicatie.

Sinds 2 weken voer ik gem. 3/4 x p week Kivo groentemix.

Thx voor het meedenken!!
Heb je al eens een muilkorf geprobeerd tegen het eten van alles wat los en vast zit? Kan ze gewoon los blijven lopen.
#3380550
MillyMol schreef:Heb je al eens een muilkorf geprobeerd tegen het eten van alles wat los en vast zit? Kan ze gewoon los blijven lopen.
Nee, ze speelt met takken en ballen dat zou ik heel erg zielig vinden. Focus ligt nu op darmflora verbeteren. Vandaag weer rondje bos gedaan waar ze graag konijnenkeutels eet, heb het stuk vermeden waarvan ik weet dat er veel ligt. Ging prima zo! Maar bedankt voor je tip hoor!
#3380551
Coccidiose is dierspecifiek en heeft niets te maken met het eten van konijnenkeutels maar komt van ontlasting van andere honden. Ik hier ooit een heel gesprek over gehad met Wieger (van Het Woud) en volgens mij staat er ook wel iets over op de website van Het Woud.
Meestal hoef je niets te doen aan coccidiose, het gaat vanzelf weer over. Maar gemalen pompoenpitten helpen goed en je kunt ook een kruidenmengsel gebruiken, die combinatie heb ik bij mijn hond gebruikt toen ze jaren terug coccidiose had. En alle poepjes die ze deed opgeruimd totdat haar ontlasting weer goed uit de test kwam.
#3380575
Tanna schreef:Coccidiose is dierspecifiek en heeft niets te maken met het eten van konijnenkeutels maar komt van ontlasting van andere honden. Ik hier ooit een heel gesprek over gehad met Wieger (van Het Woud) en volgens mij staat er ook wel iets over op de website van Het Woud.
Meestal hoef je niets te doen aan coccidiose, het gaat vanzelf weer over. Maar gemalen pompoenpitten helpen goed en je kunt ook een kruidenmengsel gebruiken, die combinatie heb ik bij mijn hond gebruikt toen ze jaren terug coccidiose had. En alle poepjes die ze deed opgeruimd totdat haar ontlasting weer goed uit de test kwam.
Bedankt voor je info. Ben vandaag gestart met Puur Parasitus en Puur Probiotica. Over 3 weken laat ik weer testen.
#3380576
pearlsofpassion schreef:Oregano zou tegen coccidiose werken. Maar dan wel de verse vermoed ik, en hoeveel je dan moet geven aan je hond, geen idee.
Ik geef wel eens een handje aan de kippen, preventief.
Dankje :)
#3380587
Ik ben gisteravond gestart met Puur Probiotica & Puur Parasitus. Vanmorgen rond 6.30 heeft ze gespuugd. Moet ik dit wel geven icm met elkaar? Of moet ik eerst Parasitus geven en daarna pas de Probiotica?

Later op de avond ook nog Phytonics Clear Intestine.

Geen goede combi? Of een normale reactie?
#3380602
Mixie schreef:Ik ben gisteravond gestart met Puur Probiotica & Puur Parasitus. Vanmorgen rond 6.30 heeft ze gespuugd. Moet ik dit wel geven icm met elkaar? Of moet ik eerst Parasitus geven en daarna pas de Probiotica?

Later op de avond ook nog Phytonics Clear Intestine.

Geen goede combi? Of een normale reactie?
Ik zou nu geen Clear Intestine geven. Dat lijkt me allemaal erg veel. Maar Puur Parasitus en Puur Probiotica kan prima samen. En honden spugen wel eens.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door