Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Janie2
#3380399
Ik kom er eigenlijk vrij weinig over tegen, en bulten die geven mij altijd wel kriebels.. :-\

Echt.. geldt dat ook voor hondjes?...a Apple a day keep the docter away? Ben er zo klaar mee!

Mijn hond is dus twee weken geleden ingeënt met de rabiës vaccinatie van novibac. Er was eerst zwelling, en ongv 6 dagen na de inenting voelde ik een bult. Die zit er op heden nog steeds. Heb niet het idee dat de bult afgelopen week erg veranderd is. Ook voelt het stevig. Een abces is vaak zachter bij honden? En moet een abces dan altijd pijn, koorts en warmte geven? (Terwijl bij konijnen en ratten vaak hard, kaasachtige substantie) En een tumor..:/ zo’n injectieplaats tumor (vooral gezien bij katten volgens Nederlandse bronnen, in Amerika spreken ze ook van honden) zou steeds groter moeten groeien?

Echt een enge gedachte!
Is hier ervaring mee onder de barfplaatsers?
De dierenarts heeft het gisteren gezien en was verbaasd, nooit gezien bij de rabiës inenting, de bult moet over een week wel 70 a 80% geslonken zijn, anders terugkomen.
Door Lizzy
#3380403
Janie2 schreef:Ik kom er eigenlijk vrij weinig over tegen, en bulten die geven mij altijd wel kriebels.. :-\

Echt.. geldt dat ook voor hondjes?...a Apple a day keep the docter away? Ben er zo klaar mee!

Mijn hond is dus twee weken geleden ingeënt met de rabiës vaccinatie van novibac. Er was eerst zwelling, en ongv 6 dagen na de inenting voelde ik een bult. Die zit er op heden nog steeds. Heb niet het idee dat de bult afgelopen week erg veranderd is. Ook voelt het stevig. Een abces is vaak zachter bij honden? En moet een abces dan altijd pijn, koorts en warmte geven? (Terwijl bij konijnen en ratten vaak hard, kaasachtige substantie) En een tumor..:/ zo’n injectieplaats tumor (vooral gezien bij katten volgens Nederlandse bronnen, in Amerika spreken ze ook van honden) zou steeds groter moeten groeien?

Echt een enge gedachte!
Is hier ervaring mee onder de barfplaatsers?
De dierenarts heeft het gisteren gezien en was verbaasd, nooit gezien bij de rabiës inenting, de bult moet over een week wel 70 a 80% geslonken zijn, anders terugkomen.
Nou, dit gebeurd wel vaker hoor! Ik vind het eerder raar dat jouw dierenarts zo verbaast is. Ik moet even nadenken wie van mijn honden ook alweer een bult had na de rabies enting.... Ik weet het niet meer zeker, maar hier heb ik het ook een keer gehad. Ook na andere entingen, maar zeker ook na rabiës.

Common side effects rabiës vaccine:

injection site reactions (pain, swelling, itching, or redness),
headache,
dizziness,
muscle pain,
nausea, or
stomach pain.
Door Janie2
#3380404
Exact! Ik legde ook uit flink wat bijsluiters gelezen te hebben.

Neeeee joh we enten zoveel honden per week! Wel voetnoot: de rabies he! Arts zag het wel eens op de L4.

Was dat ook zo’n harde bonk Lizzy? Toch wel formaatje klein ei.
Door Lizzy
#3380412
Janie2 schreef:Exact! Ik legde ook uit flink wat bijsluiters gelezen te hebben.

Neeeee joh we enten zoveel honden per week! Wel voetnoot: de rabies he! Arts zag het wel eens op de L4.

Was dat ook zo’n harde bonk Lizzy? Toch wel formaatje klein ei.
Ja ik begreep 'm :biggrin2: . L4 en kennelhoest zie je het ook vaak. Maar bij rabies zeker te weten ook!

Ja, ik zou zeggen duiven ei, zo'n 4 cm. En het duurde best lang, voor ie weg was. Ik weet echt niet meer precies hoe lang maar lang genoeg om er knap nerveus van te worden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door