Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door gertrude.von-baron-vannalles
#3370477
Hallo, Ik ben nieuw hier en ik heb twee grote schatten van beren... 2 berner sennenhonden Kami en Laika - beide herplaatsers. Nu heb ik een vraagje ivm het titteren....
Aangezien mijn eerste berner Yanos toen hij 4 was en na zijn vaccin epilepsie heeft ontwikkeld en dit tot aan zijn overlijden op 10 jaar.... ben ik niet zo "vaccin" gezind. Mijn beide berners hebben nog hun vaccins gekregen tot ze bij mij zijn gekomen. Voor Kami is dat op zijn 3 jaar en hij wordt er nu 8 binnenkort. Voor Laika is 6 jaar geleden dat zij nog geent is. Nu hier in Belgie nogal ophef wordt gemaakt de laatste dagen wat betreft de "ziekte van Carré" die weer in opmars zou zijn..... is het misschien raadzaam om hun eens te laten titteren (ook niet zo evident in Belgie, aangezien hier nog veel DA's zijn die op de gewone traditionele manier werken en weinig of geen interesse hebben in een meer "holistische aanpak"....

Mijn vraag is nu hoe kan ik zelf zien of ze nog voldoende beschermd zijn ha het titteren.... kwestie van me niets te laten wijsmaken ....

Mijn beide berners krijgen KVV voeding en supplementen en mijn voorkeur gaat uit naar goede darmen en een goede immuniteit ipv te vaccineren.

Dikke poot van Kami en Laika
Door Lizzy
#3370512
gertrude.von-baron-vannalles schreef:Hallo, Ik ben nieuw hier en ik heb twee grote schatten van beren... 2 berner sennenhonden Kami en Laika - beide herplaatsers. Nu heb ik een vraagje ivm het titteren....
Aangezien mijn eerste berner Yanos toen hij 4 was en na zijn vaccin epilepsie heeft ontwikkeld en dit tot aan zijn overlijden op 10 jaar.... ben ik niet zo "vaccin" gezind. Mijn beide berners hebben nog hun vaccins gekregen tot ze bij mij zijn gekomen. Voor Kami is dat op zijn 3 jaar en hij wordt er nu 8 binnenkort. Voor Laika is 6 jaar geleden dat zij nog geent is. Nu hier in Belgie nogal ophef wordt gemaakt de laatste dagen wat betreft de "ziekte van Carré" die weer in opmars zou zijn..... is het misschien raadzaam om hun eens te laten titteren (ook niet zo evident in Belgie, aangezien hier nog veel DA's zijn die op de gewone traditionele manier werken en weinig of geen interesse hebben in een meer "holistische aanpak"....

Mijn vraag is nu hoe kan ik zelf zien of ze nog voldoende beschermd zijn ha het titteren.... kwestie van me niets te laten wijsmaken ....

Mijn beide berners krijgen KVV voeding en supplementen en mijn voorkeur gaat uit naar goede darmen en een goede immuniteit ipv te vaccineren.

Dikke poot van Kami en Laika
Ik geef je groot gelijk, dat je heel kritisch bent met vaccineren!

Maar in Belgie zijn er echt wel dierenartsen wel gekwalificeerd en geïnteresseerd om te titeren en om het goed te doen! Gelukkig. Ze staan hier:

https://www.vaccicheck.nl/lijst-van-vac ... erenartsen

En wat je altijd kunt doen als je twijfelt of de dierenarts echt wel weet wat ie doet: titer stripje mee naar huis nemen, niet laten vaccineren, foto maken van het stripje en hier plaatsen. Wij kijken dan met je mee.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door