Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Kattenbos
#3375233
Siberienne schreef:Ik zie gewoon nog da’s waar reclame op de website staat: https://shop.a7noorddierenartsen.nl/hon ... ablet.html
De bittere waarheid is dat waarschuwingen van het FDA alleen voor de USA gelden en fabrikanten niet verplicht zijn om hun bijsluiters voor de landen buiten de USA aan te passen. Dat is met Metacam voor katten ook zo gegaan. De aangepaste bijsluiter met de waarschuwing bij het gebruik van Metacam bij katten staat alleen in de bijsluiters van de USA en niet in de Europese. En dus blijven veel dierenartsen ziende blind. Volgens de Europese richtlijnen doen ze niets verkeerd zeggen ze , zelfs als ze de FDA waarschuwingen onder ogen krijgen. Och , die Amerikanen zeuren altijd , dat zit in hun claimcultuur!! (Echt zo gezegd.) Volgens de eigen onderzoeksgegevens van de fabrikant van Bravecto die ik 2 jaar geleden gezien heb is er oorspronkelijk maar op 6 honden getest vóór het middel op de markt kwam. Als je weet dat verschillende honden én kattenrassen bepaalde medicijnen en/of toegevoegde stoffen niet mogen krijgen is 6 honden - waarvan het ras niet genoemd werd- maar een heel mager onderzoek voor een middel dat wereldwijd verkocht wordt. Een onderzoek bij katten heb ik niet kunnen vinden. Dat zou er eigenlijk wel moeten zijn om op de markt te kunnen komen.
Door hamada
#3375297
Toen xcocker Vlek ivm een demodexinfectie een Bravecto pil had gekregen ( daar hielp het erg goed tegen, Vlek was al half kaal gekrabd en geschuurd) gingen anderhalf jaar later nog teken dood als ze zich vastbeten. Moet er niet aan denken wat de overdosering zal zijn als zo’n pil meerdere keren per jaar wordt gegeven.
Toen ML met de kat bij de DA kwam, kreeg kattekind druppels tegen vlooien/teken in de nek. Zou een half jaar werken: bleek Bravecto. En: ruim een jaar later nog steeds dodelijk effect op teek als die zich vastbijt. Komt er hier dus niet meer in/op.

Barfplaats wordt gesponsord door