Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3391214
Laika schreef: ma 09 dec 2019, 19:01 Hoe vreselijk is permethrine dan?
Ik zou het niet op mijn hond smeren maar een geimpregneerd dekje opdoen als je door een tekengebied wandelt lijkt me niet zo gek.

Permetrine wordt volgens mij niet opgenomen via de huid (wordt gebruikt bij de behandeling van schurft bij mensen en mag nu zelfs bij zwangeren gebruikt worden). Dus een geïmpregneerde dekje lijkt me geen probleem. Ik weet alleen niet hoe effectief het is.

Aan de andere kant : voor het milieu zijn al die producten met insecticiden ook niet goed. Want bedrijven die ermee impregneren hebben vast ook weer een massa afval met permetrine erin. Ik zou het zelf niet snel gebruiken - gebruik het voor mezelf ook niet. Ik vraag me namelijk ook af hoeveel beter het nou is dan gewonen kleding.
#3391218
Siberienne schreef: ma 09 dec 2019, 19:21 Permetrine wordt volgens mij niet opgenomen via de huid (wordt gebruikt bij de behandeling van schurft bij mensen en mag nu zelfs bij zwangeren gebruikt worden). Dus een geïmpregneerde dekje lijkt me geen probleem. Ik weet alleen niet hoe effectief het is.

Aan de andere kant : voor het milieu zijn al die producten met insecticiden ook niet goed. Want bedrijven die ermee impregneren hebben vast ook weer een massa afval met permetrine erin. Ik zou het zelf niet snel gebruiken - gebruik het voor mezelf ook niet. Ik vraag me namelijk ook af hoeveel beter het nou is dan gewonen kleding.
Het wordt onder andere in oude gebouwen met (constructie)hout gebruikt ter bestrijding van houtworm. Ons is het van alle kanten - behalve actieve bestrijders - ontraden te gebruiken. Hoewel er bij ons houtworm zit, hebben wij uiteindelijk besloten het niet te laten behandelen met gif.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door