Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3371904
Het is van verleden jaar dit topic maar ik heb de eerste teken weer gevonden >:(
Nou kan ik niet iets van tea three olie gebruiken voor de katten. En had de seresto banden voor de honden en katten maar ik wil van die zooi gif af
Dus vond dit topic.
En ik zag dit ( zie foto’s ) staan
1 hond de sint heeft zo’n magistrale stenen bandje om, hmm ja goed maar toch teek.
Is dit wat of ook weer gif?
7F2EEBC6-73EB-471F-975F-75CBB9073D87.png
7F2EEBC6-73EB-471F-975F-75CBB9073D87.png (360.09 KiB) 5865 keer bekeken
Bijlagen
3B942147-6D71-40F5-9459-69A71FA6D6BB.png
3B942147-6D71-40F5-9459-69A71FA6D6BB.png (772.67 KiB) 5865 keer bekeken
#3374489
kiara schreef:Het is van verleden jaar dit topic maar ik heb de eerste teken weer gevonden >:(
Nou kan ik niet iets van tea three olie gebruiken voor de katten. En had de seresto banden voor de honden en katten maar ik wil van die zooi gif af
Dus vond dit topic.
En ik zag dit ( zie foto’s ) staan
1 hond de sint heeft zo’n magistrale stenen bandje om, hmm ja goed maar toch teek.
Is dit wat of ook weer gif?7F2EEBC6-73EB-471F-975F-75CBB9073D87.png
Die bovenste heb ik ook. En volgens mij zit daar geen gif in, maar ik moet de ingrediënten weer opzoeken....

De onderste ken ik niet. Wat zit daar in?

Ik ben weer aan de slag gegaan met een eigen brouwsel. Ben benieuwd. In plaats van jojobaolie heb ik het nu in kokosolie gemengd. En geen kruidnagelolie erin gedaan want dat durf ik niet meer vanwege de garnalen (kruidnagelolie gebruiken we om vissen en garnalen te euthanaseren, heb ik mijn honden ingesmeerd, vergeet ik dat en zit ik met mijn tengels in de bak, daar moet je toch even niet aan denken!).

In plaats van 50 ml jojoba olie heb ik ongeveer 75 gram geurende(!!) kokosvet gebruikt. Ik denk dat dit ook lekkerder is voor de vachten, om ze daar mee in te smeren:

30 druppels Citronella
30 druppels Atlas Ceder
20 druppels Lavendel
15 druppels Patchouli
6 druppels Pepermunt
6 druppels Ylang Ylang
2 druppels Citroen
8 druppels Kruidnagel
8 druppels Tea Tree
#3374496
Nou dat weet ik al het helpt iets, maar teek vrij kan je vergeten met alles vrees ik. Ik heb ook die magistrale stenen banden om ook dat helpt iets.

Maar die valt voor mij dus ook af wat jij zegt

En de bovenste dan?
#3374509
Lizzy schreef:Ik kan ook nergens vinden wat er in zit. Dan valt ie voor mij al af.

Werkzame stof in Zecken Frey is: Ethyl N-acetyl-N-butyl-β-alaninate. En dat lijkt serieus onschadelijk: https://www.heelbewust.com/supplementen ... uggenspray (ander merk spulletje maar dezelfde werkzame stof).

Ben benieuwd of jouw brouwsel helpt! Laat het ons weten?
Dit is de bovenste.
#3374569
kiara schreef:Gebruik jij die ook dan?
Lijkt mij wel wat
Ook voor mezelf, loop elke dag 4 x in bos
Ik heb 'm. En ik heb 'm vorig jaar voor mezelf gebruikt en dat ga ik dit jaar weer doen. Ik spuit het op mijn benen. De honden vinden de lucht echt onmogelijk. De lucht is ook wel heftig moet ik zeggen.

Goed, een ware teken explosie :-X . Gisteren de eerste teken los en vastgezogen van mijn honden afgeplukt. Nadat ik ze had ingesmeerd met m'n nieuwe mengsel ::)
#3374570
Lizzy schreef:Ik heb 'm. En ik heb 'm vorig jaar voor mezelf gebruikt en dat ga ik dit jaar weer doen. Ik spuit het op mijn benen. De honden vinden de lucht echt onmogelijk. De lucht is ook wel heftig moet ik zeggen.

Goed, een ware teken explosie :-X . Gisteren de eerste teken los en vastgezogen van mijn honden afgeplukt. Nadat ik ze had ingesmeerd met m'n nieuwe mengsel ::)
En i.p.v. sprayen op de honden insmeren met je handen? Ik ga het wel bestellen ben als de dood voor die krengen. En Fajah slaapt bij mij, nou zie ik gelukkig wel elke teek op haar witte vacht gelukkig.
Het word elk jaar erger las ik al en de meeste teken beten zitten hier in Drenthe >:(
#3374593
Ik ben nog steeds blij met de biospotix.
Heb weer drie nieuwe flessen.
Thuis en in onze auto’s ieder eentje.
Voor iedere wandeling spray ik zijn tuigje nat voordat ik die aandoe en nog wat sprays over zijn kont/achterpoten.

Nog geen teek gevonden dit jaar. 1 lopende van de week over zijn vacht midden in het bos, verder niks ondanks meermaals dagelijks volledige teken inspectie. Dus die spray werkt wederom top dit jaar.

Het werd me alleen wel te heet onder de voeten, we lopen dagelijks uren in het bos, heb er vanmorgen met tegenzin toch een pipetje advantix bijgepakt :-X
Je loopt gewoon niet lekker meer, om de kwartier tekencheck buiten in het bos en als hij stilstaat voor een plassie scan ik meteen snel zijn lijf. Als een havik ben je alleen maar met die krengen bezig.
#3374607
kiara schreef:Ja maar de advantix gebruik ik absoluut niet
Nee, ik dus ook echt 200% absoluut niet. Maar die Biospotix is interessant. Jammer dat ik niet zo gauw kan vinden wat er nou ECHT in zit, maar ik zoek nog even verder.
#3374625
Ja, heb ik voor je!

Ingredients:
natural pyrethre 0.2% (CAS n 8003-34-7), geraniol (CAS n 106-24-1) 0.5% (m/m). lavendar essential oil, citronella, natural bitter, aqua exipient, alcohol Q.S.P.

Vooral de geraniol en de Pyrethre (Pyrethrum van de bloemen) zijn de werkzame stoffen. Waarbij ik inschat dat Pyrethre ook nog wel binnen je toelatingscriteria ligt. Het bevat van nature die stoffen (tea tree is ook niet onschuldig) en breekt snel af.

https://www.todayshomeowner.com/is-pyre ... pesticide/

Wellicht stop je eerst een paar van die fijngestampte bloemen in je mix?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pyrethrum

Het is gewoon lastig. Woonachtig op de Veluwe met een echte kilometervreter.. Lyme en co-infecties zijn ook afschuwelijk. Ik blijf het ieder jaar een lastige beslissing vinden.

Ik ben wel echt super nieuwsgierig of je verschil merkt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door