Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door viperenoscar
#3297505
welk merk ontwormingsmiddelen gebruiken jullie?
En hoe vaak ontwormen jullie?
Ik heb een pup van 12 weken en wil mijn oudere hondjes van 14-15 jaar ook vaker gaan ontwormen. Zeker nu we zijn verhuisd en meer buitenaf wonen.
Als je vermoed dat ze wormen hebben doordat de ontlasting soms wat dunner is hoe vaak moet je de kuur dan herhalen?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3297507
Waarom zou je gaan ontwormen als je niet zeker weet dat ze wormen hebben?

Net zoals velen hier laat ik de ontlasting van mijn hond zo nu en dan controleren op wormen. Als er besmetting is ontworm ik, anders niet.
Dit doe ik al vanaf dat mijn hond pup is, alleen controleerde ik toen vaker de ontlasting dan nu.

Waar je woont maakt denk ik ook weinig uit voor het risico op besmetting. En diarree is niet perse een indicatie voor wormen. Juist bij diarree zou ik niet zomaar ontwormen maar eerst de ontlasting controleren. Diarree is een teken dat er ergens in de darmen iets niet goed gaat, daar zomaar gif tegenaan gooien vind ik niet verstandig.
Door viperenoscar
#3297510
Dankjewel, ik ga er eens uitgebreid naar kijken.
Het komt omdat mijn dierenarts adviseerde de pup het eerste half jaar elke maand te ontwormen.
Ik schrok ervan hoe vaak een worminfectie plaats vindt daarom wou ik mijn oudere hondjes ook behandelen maar ik denk dat ik inderdaad beter de ontlasting op kan sturen.
Zij geven dan ook aan met welk middel je het beste kunt ontwormen indien het echt nodig is?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3297519
viperenoscar schreef:Dankjewel, ik ga er eens uitgebreid naar kijken.
Het komt omdat mijn dierenarts adviseerde de pup het eerste half jaar elke maand te ontwormen.
Ik schrok ervan hoe vaak een worminfectie plaats vindt daarom wou ik mijn oudere hondjes ook behandelen maar ik denk dat ik inderdaad beter de ontlasting op kan sturen.
Zij geven dan ook aan met welk middel je het beste kunt ontwormen indien het echt nodig is?
Als er wormen gevonden zijn geven ze inderdaad aan welk middel je kan gebruiken.
Maar je kunt uiteraard ook zelf een passend middel zoeken.

En wat is vaak? Mijn hond is 4, ik laat 3-4x per jaar de ontlasting controleren en ik denk dat ik 5x heb ontwormt.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3297523
Wij doen ook af en toe ontlastingsonderzoek. Ik heb verschillende honden gehad die bijna 15 jaar geworden zijn en nooit werden ontwormd.
Door Eef+Stippels
#3297545
Ik laat de ontlasting ook onderzoeken door Het Woud, wormbestrijding.nl

Ze hebben hier nog nooit een positieve uitslag gekregen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door