Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#359213
over die titerbepaling kan ik je niets vertellen, ik weet wel dat de meeste dierenartsen dit niet zelf doen maar het bloed afnemen en dan opsturen naar een laboratorium waar ze dat dan voor ze onderzoeken.
Ik heb laatst wel een mestonderzoek laten doen bij onze eigen dierenarts omdat Joey al een tijdje niet meer stevig poepte, ik heb laten onderzoeken op wormen en op giardia. Op de rekening stond alleen ´snaptest giardia´ en dat kostte iets van 16 euro.
Uitkomst was negatief dus dat was wel fijn omdat ik normaal gesproken anders weer zou moeten hebben ontwormd.
Door Lizzy
#359231
romila schreef: Hoe gaat dit in zijn werk en doen alle dierenartsen daar aan? Wat zijn ongeveer de kosten?
Volgens mij is de enige in Nederland die titersonderzoeken doet Tannetje Koning (http://www.holistischedierenartsen.nl). Kosten zijn (dit is uit een ouder topic waar Tannetje dit geschreven heeft - het kan dus zijn dat de prijs inmiddels veranderd is maar dit zal om de nabij zijn): 42 euro per test. Dus zowel parvo als hondenziekte tegelijk.

Mestonderzoek kan iedere dierenarts. Niet iedere dierenarts wil het overigens doen... Ze vragen ook allemaal andere bedragen. Wat je wel moet onthouden: aan 1 drolletje kan een dierenarts niet goed bepalen of een hond geen wormen heeft. Het beste verzamel je dus ontlasting van een dag of 3 en dat breng je naar de DA. Als je het koel bewaard, dan stinkt het minder hard en da's wel prettig voor je DA ;D!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door