Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Baloe de bouvier
#3227563
Hallo, ik heb een vraagje voor (over) onze Baloe die nu 14 weken oud is.
toen hij 7 weken oud was heeft hij zijn eerste enting gehad. Hondenziekte en Parvo.
Met 10 weken de Parvo, Hondenziekte HCC en ziekte van Weil.

Twee weken na de enting ( met 12 weken) kreeg hij een opgezwollen kop, dikke oren, dus ergens een reactie op.
Ik dacht eerst aan iets verkeerd eten maar dat kan het niet geweest zijn omdat ik langzaam weer alles ben gaan geven en nergens last van heeft.

Ik dacht dat het zou kunnen liggen aan de enting, maar volgens de dierenarts zou dat niet mogelijk zijn 2 weken na de enting.

Baloe zou nu dus eigenlijk zijn derde enting moeten hebben.

Ik wil hem laten titeren maar weet niet zo goed wanneer dat het beste is omdat hij al 2 entingen gehad heeft.
De dierenarts is voor 3 keer enten en pas titeren met 1 jaar.

Mijn vraag, wat zouden jullie doen?
Nu enten ---- nu titeren ----- of wachten met titeren?

Wanneer titeren als ik zou wachten?

Dank je wel voor het lezen.
Door Lizzy
#3227628
Baloe de bouvier schreef:Hallo, ik heb een vraagje voor (over) onze Baloe die nu 14 weken oud is.
toen hij 7 weken oud was heeft hij zijn eerste enting gehad. Hondenziekte en Parvo.
Met 10 weken de Parvo, Hondenziekte HCC en ziekte van Weil.

Twee weken na de enting ( met 12 weken) kreeg hij een opgezwollen kop, dikke oren, dus ergens een reactie op.
Ik dacht eerst aan iets verkeerd eten maar dat kan het niet geweest zijn omdat ik langzaam weer alles ben gaan geven en nergens last van heeft.

Ik dacht dat het zou kunnen liggen aan de enting, maar volgens de dierenarts zou dat niet mogelijk zijn 2 weken na de enting.

Baloe zou nu dus eigenlijk zijn derde enting moeten hebben.

Ik wil hem laten titeren maar weet niet zo goed wanneer dat het beste is omdat hij al 2 entingen gehad heeft.
De dierenarts is voor 3 keer enten en pas titeren met 1 jaar.

Mijn vraag, wat zouden jullie doen?
Nu enten ---- nu titeren ----- of wachten met titeren?

Wanneer titeren als ik zou wachten?

Dank je wel voor het lezen.
Zo'n reactie, twee weken na het vaccineren? Het kan (alles kan) maar meestal zie je dit soort acute reacties vrij snel na de enting. Als je nu gaat titeren weet je niet wat je meet. In theorie kan hij nog steeds antistoffen van de moeder hebben. En dan slaat de enting niet aan, denk jij een hoge titer te hebben en veilig te zijn en over 2 weken zijn alle antistoffen dan toch weg. Dus wat handig is: pup titeren, wachten tot maternale immuniteit weg is, dan vaccineren en daarna titeren om te kijken of de enting is aangeslagen.

In jouw geval zou ik dus niet weten wat je moest doen.... Lepto moet sowieso geboosterd worden.... Lastig. Ik denk dat je niet veel meer keus hebt dan opnieuw laten vaccineren en met 1 jaar laten titeren. Maar titer-technisch hoef je bij deze dierenarts eigenlijk niet te zijn, qua kennis.....
#3227632
Dank je wel voor het antwoord Lizzy.
Ik vind het dus ook moeilijk omdat de enting afwijkend is van andere dierenartsen.
Denk nu dat ik wacht tot hij 16 weken is en dan titeren. Daarna enten wat nodig is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227834
Je kan nu wel titeren maar zoals Lizzy zegt weet je dan nog niks.

Ik nam contact op met een holistisch da (bijvoorbeeld Tannetje Koning) om te bespreken wat nu slim is. Zoveel entingen zo kort op elkaar zou ik niet durven. De L4 (lepto) staat niet erg goed bekend en zou ik niet, nooit, never geven aan zo'n jonge pup en dan al zeker niet in combinatie met twee andere entingen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227835
Ik liet de Lepto (Weill) ook niet boosteren. Jammer van je eerste enting, maar ik zou het niet durven om over een week of twee nog een berg gif te spuiten.
#3227858
Dank je wel voor het antwoord.

Ik ben vandaag bij de dierenarts geweest en een heel goed gevoel over gehouden.
Ze belt me nog terug maar ik vermoed (90%) dus ook met 16 weken titeren.
Ze vond het zelf zo ook beter maar ging het nog even allemaal na zoeken voor de zekerheid.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door