Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#3210825
Omdat Ramses als pup ernstige vaccinatieschade heeft opgelopen door fouten van de d.a., word hij nooit meer gevaccineerd.
Nergens voor, en dus gaan we ook niet meer naar het buitenland met de honden.

Maar nu heb ik een aanbieding gekregen om met vrienden en mijn jongste hond naar een trainingskamp in Engeland te gaan.
Het komt ineens eerder dan verwacht (ik stel het zolang mogelijk uit) en mocht ik besluiten om te gaan dan moet ik hem heel snel laten vaccineren om dat het eind mei al is.
Maar de Rabiës enting vind ik echt doodeng :(

Mijn hond is nu precies 3 jaar oud, heeft als pup en op één jarige leeftijd de core vaccins gekregen en verder niets.
Ik las over ontstoren en vraag me af of het echt iets doet of is het meer baat het niet dan schaad het niet?
Door TomsBorders
#3210840
zelf vond ik het ook een enge beslissing die ik van de winter heb moeten maken, ook op korte termijn.
wat ik wel vind, het is een belangrijk vaccin want de kans is nog altijd aanwezig dat hij het in het buitenland kan oplopen, omdat het wel eens voorkomt.
van het ontstoren weet ik niets, maar toen ik het gedaan had, merkte ik dat ze er even last van had en daarna vrolijk verder liep. Ik hou het nog altijd in de gaten maar tot op heden geen duidelijke symptomen tot uiting zien komen, dus hopelijk blijft dat stabiel. Daarnaast denk ik dat Owen sterk zat is om de klap te vangen omdat hij verder in zeer goede conditie is, ik weet niet hoe het destijds bij Ramses was, maar ik denk dat daar de situatie veel negatiever was. Met Owen heb je wel de juiste weg ingeslagen en is de kans sowieso veel lager op schade naar mijn idee.
Het is een lastige keuze, maar ik zou het wel zo lang mogelijk van te voren doen als ik jou was, vlak voor vertrek moet je ook nog ontwormen en de tijd tussen de enting en dat zou ik langer dan het minimum vereiste aantal dagen proberen te laten zijn.
Door Lizzy
#3210844
Ramses1 schreef:Omdat Ramses als pup ernstige vaccinatieschade heeft opgelopen door fouten van de d.a., word hij nooit meer gevaccineerd.
Nergens voor, en dus gaan we ook niet meer naar het buitenland met de honden.

Maar nu heb ik een aanbieding gekregen om met vrienden en mijn jongste hond naar een trainingskamp in Engeland te gaan.
Het komt ineens eerder dan verwacht (ik stel het zolang mogelijk uit) en mocht ik besluiten om te gaan dan moet ik hem heel snel laten vaccineren om dat het eind mei al is.
Maar de Rabiës enting vind ik echt doodeng :(

Mijn hond is nu precies 3 jaar oud, heeft als pup en op één jarige leeftijd de core vaccins gekregen en verder niets.
Ik las over ontstoren en vraag me af of het echt iets doet of is het meer baat het niet dan schaad het niet?
Ik weet het niet of het werkt. Ik denk dat het in ieder geval geen kwaad kan. Maar of het echt iets doet....? Mijn ervaring is helaas niet zo goed om honden die vaccinatieschade hebben gehad weer te laten vaccineren :-\
Door Ramses1
#3210900
TomsBorders schreef:zelf vond ik het ook een enge beslissing die ik van de winter heb moeten maken, ook op korte termijn.
wat ik wel vind, het is een belangrijk vaccin want de kans is nog altijd aanwezig dat hij het in het buitenland kan oplopen, omdat het wel eens voorkomt.
van het ontstoren weet ik niets, maar toen ik het gedaan had, merkte ik dat ze er even last van had en daarna vrolijk verder liep. Ik hou het nog altijd in de gaten maar tot op heden geen duidelijke symptomen tot uiting zien komen, dus hopelijk blijft dat stabiel. Daarnaast denk ik dat Owen sterk zat is om de klap te vangen omdat hij verder in zeer goede conditie is, ik weet niet hoe het destijds bij Ramses was, maar ik denk dat daar de situatie veel negatiever was. Met Owen heb je wel de juiste weg ingeslagen en is de kans sowieso veel lager op schade naar mijn idee.
Het is een lastige keuze, maar ik zou het wel zo lang mogelijk van te voren doen als ik jou was, vlak voor vertrek moet je ook nog ontwormen en de tijd tussen de enting en dat zou ik langer dan het minimum vereiste aantal dagen proberen te laten zijn.
Ramses was destijds een pup van 5,5 maand oud, hij had een oor- en voorhuid ontsteking en kreeg de cocktail tegelijk met een antibiotica spuit.
Na 10 dagen controle voor het oor en toen de Rabiës erachteraan....
Kon geen kwaad zei deze d.a., maar hij heeft een paar dagen voor dood gelegen en er een immuunsysteem probleem aan overgehouden. Hij verdraagt geen chemische middelen, reageert snel atopisch en ik kan hem moeilijk op een gezond gewicht houden.
Hij was een gezonde hond maar had nooit een enting mogen krijgen terwijl hij die ontstekingen had. Die Rabiës erachteraan deed hem bijna de das om.

Dit is de reden waarom ik nu wel oplet bij vaccineren er er niet zomaar meer iets laat inspuiten. Harde les :(
En Rabiës is zo'n ruk enting.
Door Ramses1
#3210902
Lizzy schreef:Ik weet het niet of het werkt. Ik denk dat het in ieder geval geen kwaad kan. Maar of het echt iets doet....? Mijn ervaring is helaas niet zo goed om honden die vaccinatieschade hebben gehad weer te laten vaccineren :-\
Ramses krijgt helemaal niks meer Lizzy. Never nooit meer.

Het gaat om Owen, mijn border collie.
Door hannabelgje
#3210908
Als Owen op moment van enten gewoon gezond is dan durfde ik daar best een rabies enting in te stoppen. Ik gebruik zelf wel altijd de ontstoringen van Tannetje.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Lizzy
#3210915
Ramses1 schreef:Ramses krijgt helemaal niks meer Lizzy. Never nooit meer.

Het gaat om Owen, mijn border collie.
Ohwww, heb ik gewoon niet goed gelezen. Als Owen gezond is en geen klachten heeft en niet eerder maf gereageerd heeft op entingen: zou ik het aandurven. En dan zou ik dat hele lijstje voor de zekerheid afwerken + ontstoren via Tannetje of Anneke (http://dier.jyoti.nl/) of deze : http://www.dierenartsgerdavangemert.nl/ ... &Itemid=10
Door Ramses1
#3296518
Vorig jaar heb ik toch geen Rabiës gegeven omdat om verschillende redenen ik de vakantie heb afgezegd en was de noodzaak om te vaccineren verdwenen.
Achteraf de juiste beslissing zo bleek vandaag...

Sinds enige maanden kom ik met mijn Duitse Herder Ramses voor zijn chronische jeuk bij een holist die hem behandeld met Bioresonantie-therapie.

Ik begreep dat je met een biotensor ook vooraf kunt meten of een vaccinatie goed verdragen zal worden en ik heb een afspraak gemaakt voor het zetten van de Rabiës.
Hij werd uitgebreid lichamelijk onderzocht en daarna werd er met de biotensor gemeten en deze sloeg onmiddellijk duidelijk negatief uit. Het 'kaal' inspuiten was absoluut niet goed gegaan.
Hij kreeg een homeopathische verdunning, wat poeder in wat lekkers en nog wat andere ontstoring. Weer gemeten en toen sloeg de meter niet meer uit. Er is een kleine hoeveelheid van het vaccin ingespoten, we kregen wat pilletjes en groene leem mee voor de komende twee weken.

Wat ben ik blij dat ik niet zomaar een volledige Rabiës erin heb laten jassen maar naar mijn gevoel geluisterd heb. Even voor de duidelijkheid, ik heb een gezonde jonge sporthond die zeer actief is.
Laatst gewijzigd door Ramses1 op za 29 apr 2017, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3296524
Jeetje! Wat super goed dat je hem niet hebt laten vaccineren!! Maar helemaal heel bijzonder dat ze kunnen meten of de enting verkeerd "zal vallen" of niet. Interessant zeg. Mag ik vragen welke DA dit is geweest?

Kan de DA hem ook helpen bij de jeuk?
Door Ramses1
#3296538
Lizzy schreef:Jeetje! Wat super goed dat je hem niet hebt laten vaccineren!! Maar helemaal heel bijzonder dat ze kunnen meten of de enting verkeerd "zal vallen" of niet. Interessant zeg. Mag ik vragen welke DA dit is geweest?

Kan de DA hem ook helpen bij de jeuk?
Ja echt heel bijzonder, ik ben verder geen zweverig type of zo :)


(De jeuk is echt vele malen minder en hij heeft weer wat meer rust. Hij zal nog langdurig moeten ontgiften maar het werkt dus who care's?)
Ga je ook nog laten titeren? Ik begreep nl altijd dat minder dan de volledige enting geen nut had namelijk :)
Martine, Als ik het goed begrepen heb is Rabiës een virusinfectie en gaat het erom dat er antistoffen aangemaakt worden en dat de hoeveelheid niet uitmaakt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door