Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3209206
Ik geloof dat dit al eens aan de orde is geweest op Barfplaats.
Ik loop met Saar dagelijks uren door de bossen, in het verleden liep ze daardoor nog wel eens vlooien en een enkele teek op.
Nu geef ik Saar sinds een maand of vier 's middags en 's avonds een scheut karnemelk en dat vindt ze heeeeel erg lekker.
Met een pakje van 500 ml doe ik een week.
Wat mij opvalt is dat ik al maanden geen vlo of teek meer tegenkom bij Saar.
Krabben doet ze helemaal niet meer.
Toeval of is het waar?
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... teken.html
Gebruikersavatar
Door pike
#3209266
Ik weet niet of het waar is. Eerlijk gezegd geloof ik er niet in. In de link die je geeft wordt er gesproken van een kopje per dag. Dat geef jij niet als je maar een scheutje geeft en een week met een halve liter doet. Wat ik wel weet is dat je hond geen vlooien krijgt van door het bos te lopen. Vlooien lopen ze doorgaans op via katten. De vlooien die op honden zitten zijn nagenoeg altijd kattenvlooien. Ik heb geen katten, mijn honden komen niet in een omgeving waar katten zitten, en hebben dus ook geen vlooien. Bivakkeert er regelmatig andermans kat in je tuin, kan je hond de vlooien van die kat krigjen. Teken zijn er niet altijd en overal evenveel. Het maakt ook nog wat uit of je hond door hoog gras en kruiden struint of op de paadjes blijft lopen.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3209373
Mijn dochter heeft twee katten, die krijgen pipetjes dus weet niet of Saar ze daar oploopt.
Wat ik wel weet is dat ze er voor de karnemelk wel last van had en nu geen vlo meer te bekennen.
Ook geen teken.
Heb begrepen dat de zuurgraad van het bloed verandert en daardoor onaantrekkelijk voor vlooien en teken.
Ik blijf het geven omdat ik denk dat het werkt.
En schadelijk is het toch niet?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3210269
Lazy Garfield schreef:Mijn dochter heeft twee katten, die krijgen pipetjes dus weet niet of Saar ze daar oploopt.
Wat ik wel weet is dat ze er voor de karnemelk wel last van had en nu geen vlo meer te bekennen.
Ook geen teken.
Heb begrepen dat de zuurgraad van het bloed verandert en daardoor onaantrekkelijk voor vlooien en teken.
Ik blijf het geven omdat ik denk dat het werkt.
En schadelijk is het toch niet?
Maar ik meen mij te herinneren dat jij vorig jaar, toen iedereen klaagde dat het tekenseizoen in volle hevigheid los was gebarsten, ook al melde dat Saar er zelden tot nooit een teek had?
Door Martine-Tom
#3210331
Ik geloof er ook niet in, was het niet vorig jaar voorjaar/zomer dat ze ziekig was enzo?
Verminderde weerstand levert in mijn ervaring meer vlooien op, dus dan zou ik het eerder daar in zoeken...
Overigens heb ik al bijna een jaar niks gedaan en ook geen vlo of teek gezien :P
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3210338
Kaela schreef:Maar ik meen mij te herinneren dat jij vorig jaar, toen iedereen klaagde dat het tekenseizoen in volle hevigheid los was gebarsten, ook al melde dat Saar er zelden tot nooit een teek had?
Kaela, dat heb je heel goed onthouden.
Dat is inderdaad waar, maar ze had wel veel last van vlooien.
Dat is nu geheel verdwenen.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3210340
Martine-Tom schreef:Ik geloof er ook niet in, was het niet vorig jaar voorjaar/zomer dat ze ziekig was enzo?
Verminderde weerstand levert in mijn ervaring meer vlooien op, dus dan zou ik het eerder daar in zoeken...
Overigens heb ik al bijna een jaar niks gedaan en ook geen vlo of teek gezien :P
Dat kan ook nog ja dat ze nu meer weerstand en dus geen last heeft.
#3211890
Luposan Zeckweg heeft als ingredienten o.a. karnemelk extract, gist, knoflook, allemaal ingredienten die zouden helpen tegen teken. Ik heb dat produkt een beetje nagemaakt en gebruik verse karnemelk, verse knof en vitamine B pilletjes. Hier geen of bijna geen teek.
Dit jaar schijnt er helaas een explosie van teken te zijn, dus ik smeer nu ook hun vacht in met biologische azijn waarin knoflook en tot nog toe heb ik geen enkele teek gezien...
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3211987
Annemarie Rijnveld schreef:Luposan Zeckweg heeft als ingredienten o.a. karnemelk extract, gist, knoflook, allemaal ingredienten die zouden helpen tegen teken. Ik heb dat produkt een beetje nagemaakt en gebruik verse karnemelk, verse knof en vitamine B pilletjes. Hier geen of bijna geen teek.
Dit jaar schijnt er helaas een explosie van teken te zijn, dus ik smeer nu ook hun vacht in met biologische azijn waarin knoflook en tot nog toe heb ik geen enkele teek gezien...
Tja ik heb ook de idee dat karnemelk helpt, maar de meesten op het Forum zeggen van niet.
Door judith1967
#3227668
Ik ben nav dit topic Dorian ook karnemelk gaan geven.Ach laten we het eens proberen.
Ik had het toch in hius omdat ik het zelf ook drink.
Geef het 1 x per dag(soms als ik het vergeet om de dag).
Normaliter gebruik ik Diatomeenaarde,maar sinds ik de karnemelk geef niet meer.
Maar geen vlo meer gehad.Nu had Dorian toch nooit echt zoveel last ervan.Maar heb in het verleden (voor de diatom) weleens een vlo van hem afgehaald.En gebruik nu geen diatom,maar geef karnemelk

Dus het lijkt er wel op dat Karnemelk werkt tegen vlooien,en anders is het wel heel toevallig ::) :D
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227833
Is er ooit gedegen onderzoek gedaan naar het "baat het niet dan schaadt het niet?"

Als het zou werken betekend het dat er iets veranderd waardoor vlooien en teken de hond onaantrekkelijk vinden. Mijn vraag is dan wat dat is en of dat dan dus echt geen kwaad kan.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3227837
Hope schreef:Is er ooit gedegen onderzoek gedaan naar het "baat het niet dan schaadt het niet?"

Als het zou werken betekend het dat er iets veranderd waardoor vlooien en teken de hond onaantrekkelijk vinden. Mijn vraag is dan wat dat is en of dat dan dus echt geen kwaad kan.
Nee volgens mij is er nooit gedegen onderzoek naar gedaan, maar naar mijn mening verandert de zuurgraad van de huid/vacht, waardoor de hond minder aantrekkelijk is voor vlooien en teken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door