Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3231015
Weet je Lizzy, ik heb geen stom idee, waarom zij nu pollen zichtbaar had. 's Morgens krijgt ze een klein beetje bijenpollen, net zoals Roos.
Roos kreeg begin voorjaar plots een rode buik en jeuk, daar was ik niet blij mee. Ik heb haar toen bijenpollen gegeven en het gaat weer goed met haar en haar buik. Juul was dragend, of had al pupjes en ze heeft het in die periode ook gegeten. Ik bewaar nu de rest van het zakje bijenpollen voor volgend jaar, speciaal voor Roos.
Juul, die ik altijd verdenk, omdat haar ontlasting regelmatig met een vel is, of wat dun, heeft daar zo te zien geen last van, is vrolijk en gezond. Heeft melk geleverd voor 7 pupjes, werd broodmager, echt te erg, en is nu weer stralend.
Alle honden zijn dol op gras, blandnetel, hop en bramenblad, stront en wat al niet meer, maar Juul is zeker niet de heftigste drek eter. Bij haar niets te zien.
Wordt volgende week vervolgd.
Die test kan ik nu netjes en goed doen, weinig poep, zoals in de informatie staat, 1 gram en dat is weinig. Ik had een keer wat royaal genomen, geen succes. Weer wat geleerd.

Hanny
#3231022
Hanny schreef:Om een duidelijker beeld te krijgen test ik gewoon over een week nog een keer.
Voor mij horen passanten er bij, maakt het bekijken onduidelijk, maar ik neem aan, dat er telkens wel nieuwe passanten zouden kunnen zijn.
Houd je de hond drie dagen vast, komen er dan wel weer nieuwe, als ze een hapje van iets nemen, wat daar toe kan bijdragen.
Er is maar een dame, waarover ik altijd een beetje ongerust ben en daar waren pollen te zien. Dat krijgt ze dagelijks en een andere teef ook en daar was niets te zien. Over een week in de herkansing.

Hanny
ja er kunnen vaak passanten zijn, maar het punt is, dat ze daar in principe geen infectie van hebben. Dat je soms wat eitjes vind die ze opgegeten hebben, betekent niet dat ze geïnfecteerd zijn. Daarom raden ze aan om een paar dagen het maagdarmstelsel schoon te houden zeg maar en nog een keer te testen zodat je geen vals positieve identificatie hebt en onnodig gaat ontwormen. Pollen zijn van dagelijkse aard en de kans dat je ze vind is groot. Je werkt ze niet echt op zoals je voor pollen identificatie doet, maar hier is een chart die gebruikt wordt ervoor http://www.discoverlife.org/mp/20q?guide=Pollen (deze pollen zijn uitgewassen met HF en acetylosis en gekleurd, dus ze zien er anders uit, maar toch zou je een beetje kunnen vergelijken).
#3231107
Ik laat het maar, zoals het is. De dames lopen niet los en eten zo af en toe een hapje grond, of wat konijnenkeutels.
Om ze nu drie dagen lang zo ongeveer de bek dicht te binden gaat me wat ver. Zwarte grond is super lekker, jammer genoeg.
De grootste grond vreterd heeft, of had al jaren geen wormen, zelfs niet na haar nesten.
Grappig, die pollen informatie. Bij de ronde vorm kwamen 250 planten te voorschijn, niet de pelargonium en nepeta, waar ze altijd een hapje van nemen.

Hanny
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door