Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3209746
Gisteren aan het oefenen geweest met de reageerbuisjes enz. voor de dubbele centrifuge scheiding (zonder centrifuge).
Het leek goed te gaan, had ik ook wel verwacht, is gewoon doen, wat er staat. Volgende keer wat minder poep gebruiken.
Maar dan komt het, wat zie ik allemaal? Is dat goed, of niet? Lijkt wel een stukje spons met allemaal eitjes er op, is niet rond afgebakend, dus zal wel wat anders zijn. Lijkt wel een scooterband, rond en zwart met blanco binnenkant. Ik kan kijken bij diagnostic manual over internal parasites, wat Tom een keer aangaf, maar daar zie ik wat ik aan eitjes zou kunnen zien, maar niet waar ik het mee zou kunnen verwarren. En verwarrend is het, vind ik. Ik weet dat Lizzy een boek noemde, maar dat kostte iets van €50, veel geld dus. Heeft iemand nog andere ideeën?
Het zou heel prettig zijn om wat meer zekerheid te hebben over wat ik zie.
Het zou fantastisch zijn, als iemand nog een goed idee zou hebben.

Hanny
#3209917
Hanny schreef:Gisteren aan het oefenen geweest met de reageerbuisjes enz. voor de dubbele centrifuge scheiding (zonder centrifuge).
Het leek goed te gaan, had ik ook wel verwacht, is gewoon doen, wat er staat. Volgende keer wat minder poep gebruiken.
Maar dan komt het, wat zie ik allemaal? Is dat goed, of niet? Lijkt wel een stukje spons met allemaal eitjes er op, is niet rond afgebakend, dus zal wel wat anders zijn. Lijkt wel een scooterband, rond en zwart met blanco binnenkant. Ik kan kijken bij diagnostic manual over internal parasites, wat Tom een keer aangaf, maar daar zie ik wat ik aan eitjes zou kunnen zien, maar niet waar ik het mee zou kunnen verwarren. En verwarrend is het, vind ik. Ik weet dat Lizzy een boek noemde, maar dat kostte iets van €50, veel geld dus. Heeft iemand nog andere ideeën?
Het zou heel prettig zijn om wat meer zekerheid te hebben over wat ik zie.
Het zou fantastisch zijn, als iemand nog een goed idee zou hebben.

Hanny
het klinkt alsof je allemaal luchtbelletjes ziet.
in dit document staan verschillende kleurenfoto's van de eitjes:
http://www.midamericaagresearch.net/doc ... 20dogs.pdf
ik hoop ooit nog een goede handleiding te schrijven op een iets minder technisch niveau.
#3210093
Ja Tom, die informatie heb ik al. Gelukkig maar, anders wist ik helemaal niets.
Ik zocht eigenlijk afbeeldingen met eitjes en dingen, die er op lijken en geen eitjes zijn.
Misschien volgende week nog eens proberen. Ooit komt het goed.
Eerst dit weekend andere leuke dingen doen.
Ik wantrouw mijn jongste teef, poep meegenomen naar den Haag en toen viel het dekglaasje op de grond, kon ik nog te weinig zien.
Kan haar toch niet ontwormen, want ze is dragend, maar weten, hoe of wat zou niet verkeerd zijn.

Hanny
#3210796
nicolette schreef:Wat is handig

Glazen reageerbuisjes of die van plastic.

Hoe groot moeten de dekglaasjes zijn.
Ik zou zeggen, wat je zelf prettig vind, ik heb plastic zodat ik ze weg kan gooien, als je ze wilt spoelen is glas weer wat beter omdat het inert is.

Ik heb zelf meestal 18x18 mm maar op zich is de primaire stelregel, als het maar past, dus de 24x32 mm kunnen ook.
Hanny schreef:Ja Tom, die informatie heb ik al. Gelukkig maar, anders wist ik helemaal niets.
Ik zocht eigenlijk afbeeldingen met eitjes en dingen, die er op lijken en geen eitjes zijn.
Misschien volgende week nog eens proberen. Ooit komt het goed.
Eerst dit weekend andere leuke dingen doen.
Ik wantrouw mijn jongste teef, poep meegenomen naar den Haag en toen viel het dekglaasje op de grond, kon ik nog te weinig zien.
Kan haar toch niet ontwormen, want ze is dragend, maar weten, hoe of wat zou niet verkeerd zijn.
Hoi Hanny,

misschien lukt het je een foto te maken zodat ik het kan beoordelen?
Verder kan je via deze website een account maken (http://www.mccroneatlas.com/) en dan deeltjes bekijken die zijn niet allemaal van super kwaliteit maar velen wel :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door