Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3138646
persoonlijk ben ik een beetje bang dat zolang er het back up is, het asiel, dat de dierenbescherming niet genoeg doet en dat sommige fokkers te makkelijk een beestje weggeven en nieuwe baasjes te makkelijk een hondje kopen. Ik heb helaas regelmatig kennissen gehad die een hondje wegdeden naar het asiel omdat ze zoveel "problemen" hadden. Deze pup kregen ze direct mee van de fokker, geen vragen, niets. Tja. Sommige kon ik laten zien dat je in twee dagen een rustige hond hebt thuis met clickertraining maar anderen vonden dat 'teveel' werk. Wat mij betreft moeten mensen gewoon een cursusje vooraf doen en moeten fokkers blijven screenen. Ik was al een half jaar voordat de pups geboren waren mijn fokker aan het screenen en hun mij, dan leer je elkaar kennen en weet je van wie je wat krijgt en wie het krijgt. Helaas speelt voor anderen geld een grotere rol dan verantwoord levens op de wereld zetten.
Daarnaast is het ik wil een pupje redden cliché niet voor niets een cliché en daarom zullen er mensen nog wel een tijd in blijven helaas.
Je hebt goed gehandeld door de pup terug te brengen Casper en ondanks dat de fokker denkt, jaj, dubbel geld, heeft ie ook een keer een signaal gehad dat het een onverantwoorde vent is en dat er mensen wel tegen hem in durven te gaan. Dat is ook belagrijk ook al voelt het niet misschien niet zo. En ja dat je directe reacties krijgt heeft vooral te maken met de liefde voor honden op dit forum en diezelfde liefde voor honden maakt jou ook altijd welkom voor advies en dat heb je gelukkig ook goed te horen gekregen hier.
#3138754
inderdaad soort poedel achtige maar liefst iets groter als boomertje. ( mijn moeder wil graag een middenslag), maar we denken er over om ons in te schrijven bij een australian labradoodle fokker ( en dan niet een uit noord brabant 'niet dat alle fokker uit noord brabant nu slecht zijn maar we willen het risico niet nog is lopen 'en we willen ons dus laten inschrijven voor een nestje dat er nog niet is).
We wonen in Deventer overigens.

Groetjes, Casper en Zarah.
#3140556
Met een hond en pups die buiten in een kennel zitten hoeft niks mis te zijn natuurlijk. Sterker nog, als het een ruime kennel is, met zachte ondergrond is het juist heel goed voor het gestel van de pupjes, die daar dan lekker kunnen spelen en rondrennen zonder dat dit belastend is, zoals op een harde vloer in een huis. Als de honden geen angst vertonen naar mensen toe en zich lekker vrij gedragen zie ik het probleem niet.

Verder is de situatie geloof ik al opgelost. Succes iig.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door