Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3207918
Uit dit topic; http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 0&t=125170
heb ik dit gehaald en bij Pummeke toegepast;
Lizzy schreef:Komt tie:

1)Geef je hond 1 uur voor de enting een hoge dosis omega 3 vetzuren in de vorm van een goede visolie.
2)Geef je hond kurkuma (die tip had ik al gegeven) voor en na de enting tot 3 weken na de enting.
3)Geef je hond Quercetin voor en na de enting (tot 3 weken na de enting).
4)Direct voor de enting: geef je hond een calcium supplement. Deze moet direct opgenomen kunnen worden door de slijmvliezen in de mond. Dus, 1 goed supplement (calcium citraat). Tablet fijn maken met vijzel, meenemen en direct voor de enting het calciumpoeder bij je hond naar binnen kiepen (bek daarna sluiten anders blaast hij het poeder naar buiten).
5)Vitamine C, 1000 mg per dag (meestal zit er in Quercetin ook al vitamine C, dus dat moet je er dan vanaf trekken). Hier kan je hond van aan de diarree gaan, dus ik zou voor de enting al beginnen met een lagere dosis en langzaam opbouwen tot 1000 mg per dag (gewoon tablet kapot knippen in stukjes).
6)Geef je hond tot een paar weken na de enting geen zeevis. Daar zit kwik in en dat zit ook al in de enting.
7)Geef absoluut geen plantaardige olieen (teveel omega 6).
8)Maak een groentenmix voor 2 weken waar je veel biologische peterselie en selderij (de blaadjes) doorheen kiept.
Ik heb de enting ook nog laten ontstoren. Ik heb contact opgenomen met Tannetje hiervoor en zij heeft mij de ontstoring en de info toegestuurd.
Pummeke heeft nul last gehad van de enting, voor zover ik dat heb kunnen waarnemen. En ik zat er als een havik bovenop, want ik vond het retespannend :)
#3207977
Kim_S schreef:Jemig, tis maar goed dat ik gestudeerd heb :o :biggrin2:

Kan ik dit alles ook zonder problemen aan een pup geven? En in welke dosering dan allemaal?
Tis een Wetter-pupje.
;D
Pummeke weegt zo'n 20kg. Maar er staat niks bij qua gewicht, dus wellicht geldt dit ook voor een hond van 50kg.... oké, hier heb je niks aan ::)
Uhhhhhhh :-\ Lizzyyyyyyyyyyyyyyyy!?! ;D
#3208030
Ik kan alleen maar adviseren: vaccineer zo laat mogelijk! Stel het uit zolang je kunt! En al die onstoringsmogelijkheden..... Dat is een kwestie van "baat het niet schaadt het niet". Je kunt uit het lijstje alles geven. En qua doseringen zul je een beetje moeten gokken. Als je bijv. Solgar visolie neemt waar je 1 capsule per dag van aan een mens geeft, dan zou ik een halve aan pup geven. Een hele kan ook maar dan heb je misschien wel dunne ontlasting. Kurkuma moet je echt even in de bieb opzoeken, dat gaat per gewicht. Quercetin moet je op de verpakking van de Quercetin kijken en dan 1/4 van de dagelijkse hoeveelheid geven die voor mensen is. Calcium citraat: idem. Vitamine C: van 1000 mg gaat je pup zeker aan de diarree. Ik zou 200 mg geven.
#3249694
Nou, daar ben ik weer even :)
Inmiddels is ons pupje al lang geboren, over 2 weken wordt hij alweer een half jaar. Een beginnende puber dus.
Hij heeft zijn tandjes gewisseld, en groeit als een malle, hij is ondertussen al 23 kilo... :o

Tot nu toe is hij 1x geënt (tegelijk) voor Hondenziekte, HCC, Parvo en Weil (met de oude L2 enting, Lepto is helaas verplicht in Duitsland, anders kreeg ik de pup niet mee bij de fokker). Dit was met 7 weken. Hij is met 17 weken getiterd, en bij alle 3 de ziektes waren stippen te zien, dus de enting is aangeslagen waarschijnlijk. Ik wil hem binnenkort nog een keer laten titeren voor de zekerheid, maar ik ga er van uit dat hij beschermd is. Waar ik erg blij mee ben na 1x enten.

Dan de rabiës... Deze heeft hij nog steeds niet gehad, maar ik merk wel dat het steeds lastiger wordt om niet naar Nederland te kunnen. Vooral een keer naar een goede DA zou wel fijn zijn, ik vind de Duitse DA's niet zo denderend hier. En omdat hij nu niet helemaal lekker loopt (volgens de DA hier groeipijn, maar een foto wordt alleen onder narcose gemaakt en dat wil ik niet) wil ik eigenlijk naar Hopmans in Roden om eens fatsoenlijk te laten kijken of er wat aan de hand is. Dus ben ik weer aan het nadenken over de rabiës enting. Ik heb ter overbrugging een aantal osteopaten benaderd of ze aan huis willen komen, maar dat is nog niet gelukt tot nu toe. Dus wordt de noodzaak voor een rabiës enting wel steeds groter.

Zijn er ondertussen nog nieuwe ontwikkelingen op dit gebied? Qua ondersteuning / ontstoren? Of kan ik het lijstje hierboven gewoon nog aanhouden? Zit er nog verschil in merken qua entstof waar ik rekening mee moet houden?

En qua doseringen: hij is nu 23 kilo. Hoe veel zouden jullie geven van alles? (het vorige advies was voor een klein pupseltje).
#3249945
Ik heb Harry een rabies inenting laten geven in augustus, omdat we september op vakantie zijn geweest. Tip 1,2,3 en vanaf 6 heb ik gedaan. Hij heeft echt nul last gehad, behalve meteen na het zetten, dat was niet tof, jammerde hij en de DA zei dat het inderdaad wat pijn kon doen, de 1e keer helemaal. En heel verstandig dat ik het zo laat mogelijk deed want het was toch wel een pittige.

Over het lopen; is het ook zijn gangwerk wat echt super slecht is?
Atz zit nu op een leeftijd waarop Harry ook best slecht liep, en dat had voor een groot deel toch echt wel te maken met de groeifase waar hij op dat moment inzat hoor. Wil niet zeggen dat je het niet na moet laten kijken (heb ik tenslotte ook gedaan he just to be sure) Als ik kijk hoe hij nu loopt is dat alweer zoveel beter! Af en toe loopt hij nog wat mankig, maar dat zal zijn groeipijn zijn, heeft Harry ook. Hij hobbelt al niet meer zo raar, heel af en toe nog.
#3250880
Groeipijn is dmv foto te diagnosticeren maar ook door je duim en wijsvinger om een lang bot (voorpoot) te vouwen en even te "knijpen". Geeft de hond pijn aan dan is groeipijn zeer waarschijnlijk. Maar als je het echt zeker wilt weten geeft een foto zekerheid.
Rabiesvacccinatie kun je laten begeleiden en ondersteunen door een veterinair homeopaat om het risico op bijwerking te verminderen. Er zijn middelen die je een dag voor, op de dag van en 2 dagen na de vaccinatie geeft.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door