Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#3041444
Quinta schreef: Het leuke van dit forum is, of eigenlijk bizarre dat voor en tegenstanders bij een bepaald topic vaak dezelfde mening uiten.

In jouw situatie doe je toch alle moeite om de vlooien de baas te blijven. Niemand zal je verwijten maken dat je geen pipets gebruikt.
Waar ik nieuwsgierig naar ben met die pipet: Was er toen geen sprake van een overdosering en heeft de hond er ook niet aan gelikt?
nope en nope.

Jij stelt hier dat mensen er alles aan moeten doen om vlooien te voorkomen, maar ziet blijkbaar niet in dat jouw begrip van alles voor een ander anders kan zijn en gaat daar volledig aan voorbij.
Er zijn vele mensen die om vele redenen geen pipet willen gebruiken maar er op hun manier alles aan doen, dat dat jouw manier niet is wil niet zeggen dat ze dus slecht bezig zijn.

Mijn hond had een allergische reactie op de werkzame stof in de pipet (zijn topic staat nog wel ergens bij medisch denk ik) en stevende af op nierfalen, gelukkig trok hij net optijd bij maar nadat hij op vrijwel alle pipetten en meerdere werkzame stoffen vergelijkbare (maar steeds erger wordende) reacties heeft gehad is het voor hem dus gewoon klaar, geen pipet meer.

Ik doe het nu met kammen en eventueel wassen en tot nu toe houd ik de vlooien zo buiten de deur, en als dat bij mij lukt waarom dan niet bij een ander? Mijn reden is vrij duidelijk, en zo heeft iedereen zijn eigen mening en manier van omgaan met, als jij de botlek op je hond wil gooien dan staat dat je vrij, maar gun een ander de vrijheid om het ook op zijn manier te doen.
#3041470
Ik begrijp dat mijn opmerkingen bij mensen in het verkeerde keelgat is geschoten, hiervoor mijn excuses. Uiteraard is het niet mijn bedoeling mensen opzettelijk te kwetsen en wil ik zelf ook geen onnodig gif gebruiken.
Ik wist ook eerlijk gezegd  niet dat er mensen zijn zoals jullie, die zich uren tijd getroosten om hun huis/ dier vlovrij  te krijgen. Als iedereen zo zou handelen zou de wereld er wellicht beter uitzien. Maar in deze en de aanverwante topic werd gesteld dat de ouders er geen zin in hebben om zich met de vlooienbestrijding bezig te houden vandaar mijn reactie.

Ik denk ook niet dat er mensen zijn op deze site die het welbehagen en de gezondheid van hun dier aan hun laars lappen. De mensen die ik wil bereiken moet ik ergens anders zoeken daarvan ben ik me bewust. En als ik ze dan al tegen het lijf loop, kan ik ze maar 1 advies geven: gebruik de meest radicale middelen zoals pipets. Deze mensen zullen niet urenlang met hun dier op schoot gaan zitten met een kammetje, want je moet ook wel een beetje praktisch kunnen denken. Een gladharige hond met een vlooienkam bewerken is nog tot daar aan toe, maar een langharige Berner Sennen die in dit topic het middelpunt was, is voor vele mensen toch teveel van het goede. En vele katten zien je al aankomen met je vlooienkammetje.

Verder wil ik toch nog iets vervelends zeggen. Deze site is best wel leerzaam, maar hij staat niet open voor kritiek. Dierenartsen en wetenschappers (wat ik niet ben) mogen geen kritische opmerking hier plaatsen. Zij worden gelijk neergemaaid en afgeschilderd als geestelijk gestoorden. Het gaat dan om slechts één ding: zo hard mogelijk meppen.
Door Martine-Tom
#3041479
Quinta schreef:

Verder wil ik toch nog iets vervelends zeggen. Deze site is best wel leerzaam, maar hij staat niet open voor kritiek. Dierenartsen en wetenschappers (wat ik niet ben) mogen geen kritische opmerking hier plaatsen. Zij worden gelijk neergemaaid en afgeschilderd als geestelijk gestoorden. Het gaat dan om slechts één ding: zo hard mogelijk meppen.
ik denk dat je daar toch scheef gaat :)
Het probleem in die kwestie is dat medici en wetenschappers het vaak over wetenschappelijk bewijs hebben, en reguliere medicatie, pipetten, inentingen...en de algemene tendens hier op barfplaats is dat wij daar niet zo van houden, en ja dat geeft meningsverschillen, en dat mag.
Ik denk dat het ook vrij algemeen bekend is waar Barfplaats voor staat en welke meningen hier gangbaar zijn, de mensen die zich daar fijn bij voelen blijven hangen en de rest trekt weg, je zal hier idd weinig medestanders vinden als het gaat om jaarlijks enten en elke maand een pipet in de nek van je dier gooien, daarintegen zijn er genoeg fora waar je daarvoor terecht kan :)

Genoeg fora waar ik idd te horen krijg dat ik mijn hond elke maand een pipet moet geven, en ik vind het fijn dat dat hier niet is, ongeacht de reden waarom ik dat niet wil, hier word er gewoon meegedacht naar hoe je het dan wel op kan lossen, en nee, ik zit er dan niet om te springen dat mij dat hier dan toch nog verweten word. De meningen hier zijn duidelijk, en voor wie het anders wil doen, ook prima, maar daar zijn legio andere fora voor, zei het brokjes, vlooienbestrijding, enten...hier word er wat alternatiever en minder wetenschappelijk bewezen gedacht.
#3041480
Quinta schreef: Ik begrijp dat mijn opmerkingen bij mensen in het verkeerde keelgat is geschoten, hiervoor mijn excuses. Uiteraard is het niet mijn bedoeling mensen opzettelijk te kwetsen en wil ik zelf ook geen onnodig gif gebruiken.
Ik wist ook eerlijk gezegd niet dat er mensen zijn zoals jullie, die zich uren tijd getroosten om hun huis/ dier vlovrij te krijgen. Als iedereen zo zou handelen zou de wereld er wellicht beter uitzien. Maar in deze en de aanverwante topic werd gesteld dat de ouders er geen zin in hebben om zich met de vlooienbestrijding bezig te houden vandaar mijn reactie.

Ik denk ook niet dat er mensen zijn op deze site die het welbehagen en de gezondheid van hun dier aan hun laars lappen. De mensen die ik wil bereiken moet ik ergens anders zoeken daarvan ben ik me bewust. En als ik ze dan al tegen het lijf loop, kan ik ze maar 1 advies geven: gebruik de meest radicale middelen zoals pipets. Deze mensen zullen niet urenlang met hun dier op schoot gaan zitten met een kammetje, want je moet ook wel een beetje praktisch kunnen denken. Een gladharige hond met een vlooienkam bewerken is nog tot daar aan toe, maar een langharige Berner Sennen die in dit topic het middelpunt was, is voor vele mensen toch teveel van het goede. En vele katten zien je al aankomen met je vlooienkammetje.

Verder wil ik toch nog iets vervelends zeggen. Deze site is best wel leerzaam, maar hij staat niet open voor kritiek. Dierenartsen en wetenschappers (wat ik niet ben) mogen geen kritische opmerking hier plaatsen. Zij worden gelijk neergemaaid en afgeschilderd als geestelijk gestoorden. Het gaat dan om slechts één ding: zo hard mogelijk meppen.
Bedankt voor je reactie. Ik snap wat je bedoeld, met de Berner van topic starter. Daarom wilde ik TS ook vooral uitleggen dat knoflook alleen 'm niet gaat worden. Dat knoflook slechts een klein onderdeeltje is van een totale aanpak. En het vooral keihard werken is, zonder gif (ander topic van TS, die gif pipetten werken kennelijk niet) je hond vlo vrij te krijgen en te houden.

Met dat laatste zul je begrijpen dat ik het daar niet mee eens ben. Wij hebben hart tegen hart discussies en deze dierenartsen/wetenschappers zijn tegen "ons" net zo niet mals als wij tegen hen. Ze afschilderen als geestelijk gestoorden, sorry, daar herken ik nog mezelf nog dit forum totaal niet in. En ja, we meppen soms heel hard. Nogmaals, dat is geheel wederzijds. Wij zijn het meestal (neem Esther Plantinga en de meeste hier) het hartstochtelijk niet met elkaar eens. Moet kunnen, vind ik. Maar afschilderen als geestelijk gestoorden?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 17 dec 2014, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#3041519
Quinta schreef: ...

Verder wil ik toch nog iets vervelends zeggen. Deze site is best wel leerzaam, maar hij staat niet open voor kritiek. Dierenartsen en wetenschappers (wat ik niet ben) mogen geen kritische opmerking hier plaatsen. Zij worden gelijk neergemaaid en afgeschilderd als geestelijk gestoorden. Het gaat dan om slechts één ding: zo hard mogelijk meppen.
Iedereen mag hier kritisch zijn, verschillende meningen houden mensen scherp! Zonder tegenstellingen geen beweging en zonder beweging geen kennis.
Maar het niet eens zijn met iemands mening is toch wel heel wat anders dan persoonlijke aanvallen. Die herken ik ook niet hier.
Door Martine-Tom
#3041567
Ruisje schreef: Iedereen mag hier kritisch zijn, verschillende meningen houden mensen scherp! Zonder tegenstellingen geen beweging en zonder beweging geen kennis.
Maar het niet eens zijn met iemands mening is toch wel heel wat anders dan persoonlijke aanvallen. Die herken ik ook niet hier.
Het enige wat me nog bijstaat is dat "wij" door deze of gene als extremisten werden betiteld omdat we rauw voeren. ::)
#3041582
Martine-Tom schreef: Het enige wat me nog bijstaat is dat "wij" door deze of gene als extremisten werden betiteld omdat we rauw voeren. ::)
Die persoonlijke aanval en beschuldiging zegt meer over de ander dan over ons. ;)
#3041596
Mijn ouders gaan inderdaad niet urenlang lopen kammen. Ik zal ze er dan op een gegeven moment op moeten wijzen van 'goh we hebben weer een vlo gevonden' en dan passen ze wel een pipet toe ter bestrijding en is het wel weer ff goed. Hun honden hebben namelijk zichtbaar geen last, zij zelf ook niet dus waarom al de genoemde maatregelen gaan toepassen. Zou i k dan zelf ook wel denken :-X

Onze honden hebben echter wel 'last' wat inhoud dat ze dus gaan krabben als een malle zo af en toe. We zijn nu wel begonnen met meerdere malen per dag te kammen als het kan :) ga me eens inlezen in het het hele knoflook verhaal en de natuurlijke spray zodat ik hem zo onaantrekkelijk mogelijk kan maken voor vlooien. Zal de spray voor de kieren in huis en de auto ook een dezer dagen gaan aanschaffen en inzetten. Stofzuigen gebeurd ook dagelijks. Alles wat uitwasbaar is, en wordt gebruikt voor de hond wordt ook gebruikt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door