Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Parelridder
#3047209
Een pup laat ik vóór vaccinatie en op de leeftijd van ca. een half jaar (of wat later als de vaccinatie relatief laat gegeven is nav de titers) door Het Woud controleren op wormen. Zij doen dit erg goed (gelijk aan de UKG). Voorafgaand blijven ze 3 dagen a/d lijn, zoals Doranto al aan haalde, zodat er geen gras/grond/poep/regeplassen gegeten kan worden, wat ten onrechte een beeld van worminfectie geeft en dus leidt tot alsnog zinloze ontworming. Mestonderzoek zónder te voorkomen dat ze vooraf 3 dagen geen 'park' kunnen eten is indien de test 'positief' uit valt zinloos (en weg gegooid geld).
Als de hond een jaar is, kan het aantal controles van de ontlasting m.i. naar beneden, mits de hond gezond is. Het risico op worminfectie wordt sterk bepaald door de weerstand. Wanneer je hond dus minder gezond is (structureel of n.a.v. ziekte/ongeval) is het zinvol vaker (of bij ongeval of tijdelijke ziekte, na het herstel) ontlasting te laten onderzoeken.
Door Suzanne
#3053886
Ah, dat is wel weer een goed idee. Ik heb nog een kit liggen voor Rowan, die is nu 7 mnd en het is eigenlijk wel tijd vind ik ;-)

Ik ga ervan uit dat hij weer gewoon wormloos is en dan ga ik net als met de rest waarschijnlijk over tot 1 x per jaar of 1 x per waneer-ik-zin-heb (of twijfel)!

Suzanne

Barfplaats wordt gesponsord door