Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Wie vaccineert wel, wie niet, waarom wel en waarom niet?

Ja, zeker weten, omdat....
10
7%
Nee, zeker weten van niet, omdat.....
105
77%
Anders, namelijk.....
21
15%
Door monster
#3138976
Heel ziek, koorts, niet eten, heel veel drinken, overgeven, overal plassen (we hebben de houten vloer moeten vervangen, echt liters). Geel zien,totaal verzwakt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3138987
monster schreef: Heel ziek, koorts, niet eten, heel veel drinken, overgeven, overal plassen (we hebben de houten vloer moeten vervangen, echt liters). Geel zien,totaal verzwakt.
:o
Jemig!
Door Lizzy
#3139027
monster schreef: Heel ziek, koorts, niet eten, heel veel drinken, overgeven, overal plassen (we hebben de houten vloer moeten vervangen, echt liters). Geel zien,totaal verzwakt.
Heftig :-X

En van de een op de andere.....? Minuut, uur, dag?
Door Ramses1
#3139055
monster schreef: Heel ziek, koorts, niet eten, heel veel drinken, overgeven, overal plassen (we hebben de houten vloer moeten vervangen, echt liters). Geel zien,totaal verzwakt.
Oww getver, echt heftig!
Door Femke
#3139060
Ik las op de facebookgroep van de wijk waar ik woon dat er ook honden ziek geworden zijn (ook heel erg ziek) na het zwemmen in de met lepto besmette vaart. Maar die honden zijn, neem ik aan, gewoon geënt geweest. Ik zal het anders nog wel eens navragen, en ook of er is vastgesteld dat het Weil is en zo ja hoe. Ik ben alleen bang dat de "gemiddelde" hondenbezitter niet meer weet dan 'de hond is ziek geworden na het zwemmen in de vaart en krijgt nu antibiotica'.

Van het waterschap heb ik overigens nog nooit antwoord gekregen, ik zal er eens achteraan bellen (de gemeente had mijn vraag doorgezet naar het waterschap)
Laatst gewijzigd door Femke op di 28 jul 2015, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3139128
Femke schreef: Ik las op de facebookgroep van de wijk waar ik woon dat er ook honden ziek geworden zijn (ook heel erg ziek) na het zwemmen in de met lepto besmette vaart. Maar die honden zijn, neem ik aan, gewoon geënt geweest. Ik zal het anders nog wel eens navragen, en ook of er is vastgesteld dat het Weil is en zo ja hoe. Ik ben alleen bang dat de "gemiddelde" hondenbezitter niet meer weet dan 'de hond is ziek geworden na het zwemmen in de vaart en krijgt nu antibiotica'.

Van het waterschap heb ik overigens nog nooit antwoord gekregen, ik zal er eens achteraan bellen (de gemeente had mijn vraag doorgezet naar het waterschap)
Ik ben alleen al heel benieuwd of ze gevaccineerd waren! Want het percentage gevaccineerde honden is in NL niet eens zo hoog als je denkt hoor!
Door Elvira
#3139475
ik lees net op een Engelse golden mailing list dan een vriend van een lid zijn honden heeft laten enten met de nieuwe enting en na de booster is de 10-jarige hond plotseling overleden aan Aneurysma en bij de 6-jarige hond is Vestibular Syndroom vast gesteld. Een derde hond heeft aan het infuus gelegen voor extra vocht ivm uitdroging door diarree en overgeven.
Gebruikersavatar
Door winni
#3139526
Femke schreef: Ik las op de facebookgroep van de wijk waar ik woon dat er ook honden ziek geworden zijn (ook heel erg ziek) na het zwemmen in de met lepto besmette vaart. Maar die honden zijn, neem ik aan, gewoon geënt geweest. Ik zal het anders nog wel eens navragen, en ook of er is vastgesteld dat het Weil is en zo ja hoe. Ik ben alleen bang dat de "gemiddelde" hondenbezitter niet meer weet dan 'de hond is ziek geworden na het zwemmen in de vaart en krijgt nu antibiotica'.

Van het waterschap heb ik overigens nog nooit antwoord gekregen, ik zal er eens achteraan bellen (de gemeente had mijn vraag doorgezet naar het waterschap)
Mijn honden zwemmen een paar honderd meter verderop het hele jaar door in deze Vaart, en hebben nergens last van.
De oudste krijgt altijd liters binnen want plast zich daarna helemaal leeg ;) Maar ze zijn wél geënt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3139609
Elvira schreef: ik lees net op een Engelse golden mailing list dan een vriend van een lid zijn honden heeft laten enten met de nieuwe enting en na de booster is de 10-jarige hond plotseling overleden aan Aneurysma en bij de 6-jarige hond is Vestibular Syndroom vast gesteld. Een derde hond heeft aan het infuus gelegen voor extra vocht ivm uitdroging door diarree en overgeven.
Jemig. En ze blijven gewoon die enting zetten.
Ik snap dat echt niet hoor. Waarom wordt dat ding niet uit de handel gehaald?
Door Lizzy
#3139612
Hope schreef: Jemig. En ze blijven gewoon die enting zetten.
Ik snap dat echt niet hoor. Waarom wordt dat ding niet uit de handel gehaald?
Omdat de fabrikant bij de meeste gevallen zegt "jaaaa, je zegt wel dat het de enting is maar het kan van alles wezen!". En autopsies die worden uitgevoerd, daar is de uitkomst keer op keer "we zien inderdaad dit en dat, we weten niet wat de oorzaak is maar het kan in ieder geval niet de enting wezen". Een beetje hetzelfde als "we zien dat u migraine heeft, we weten niet hoe het komt maar het is in ieder geval niet van het roken".

En tel daar bij op dat de meeste entingen gewoon goed gaan. Veruit de meeste.

Of zulke milde bijwerkingen laat zien dat de eigenaar er niks van merkt. En wat ook voorkomt is dat er gewoon geweigerd wordt een link te leggen tussen de enting en gezondheidsproblemen die bijv. 1 of 2 of 3 maanden later optreden. Die worden niet gelinkt met de enting. Niet door de eigenaar maar ook niet door de dierenarts. En als jij wel probeert een link te leggen tussen die twee als eigenaar, wordt je door de gemiddelde dierenarts voor lotje versleten. Zo gaat het al jaren en zo zal het nog jaren blijven gaan. Het is gecompliceerde materie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3139653
Als de bijwerkingen al geregistreerd worden, want ik lees ook al te vaak dat de da zegt dat het binnen 24 uur moet plaatsvinden en anders is het niet van de enting.
Door hannabelgje
#3139663
Mijn kennis die corgi's fokt heeft een pup langer aangehouden omdat de baasjes nog op vakantie zijn. De baasjes hebben verzocht de 9 weken enting te laten zetten en de l4 enting. Ik heb dat laatste sterk afgeraden. Als de eigenaren dat persee willen dan laten ze em zelf maar zetten vind ik. Zeker bij zo'n jong pupje.
Door vagebond
#3153190
Tja, het is algemeen bekend onder de barfplaatslezers dat deze enting gevaarlijk is, denk ik. Verder iedereen die ik spreek, weet het echt niet. Ook mijn da niet:). Die denkt trouwens dat die enting een jaar zijn werk doet, zei ze me zelf.
Ik ga een folder voorbereiden voor mijn klanten, en daarin komen een aantal zaken aan de orde, o.a. entingen.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door