Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2950600
Dus, hier veel teken.  :-X

Pulvex werkt redelijk maar daar krijgt ze heel, heel veel jeuk van op de rug dus dat wil ik eigenlijk niet meer gebruiken.
De werkzame stof in Pulvex is permethrine, maar ik kan niet vinden waar het in opgelost is voor de spot on.
Krijgt ze jeuk van de permethrine of van de oplossing?  :-\
Nu zit ik te kijken naar Defendog spray, dat is ook permethrine, en die kan ik evt. nog alleen op de pootjes en de buik spuiten. Of zou dat niet zo werken? :-\

Heeft er iemand ervaring met Defendog/permethrine en jeuk?
#2951659
Bedankt voor de reacties.  :)

Ben er nog steeds niet uit wat ik nu ga gebruiken. Het zou toch handig zijn als je bij jouw eigen da één pipetje van een merk zou kunnen kopen om dat uit te proberen. Zonder dat je meteen vast zit aan een verpakking van 4 of meer stuks.  :-\
Nu heb ik het nog nooit gevraagd, en kan het misschien wel. Ga ik toch eens doen.  ;) :)
#2951660
Ja, permethrine jeukt wel. Ik verdeel het over de rug, maar jeukplekjes hebben ze er wel van. Hotspots nog nooit.
Het werkt echter als een tierelier tegen teken, vlooien en overig ongedierte. En het mag gebruikt worden op honden met het MDR-1 gen defect. Het werkt ook lang. Ik geef ze samen 1 pipet begin zomer. Meer niet.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door