Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2877707
*Dorothea* schreef: Maakt dat uit op hoeveel konijnen dat is? Het komt hier in de buurt dus duidelijk gewoon voor.
Het hoeft overigens niet eens door contact met wilde konijnen, muggen brengen de ziekte over.
Uhm nee, maar ik ben gewoon benieuwd, omdat ik ook verhalen hoor dat het de laatste jaren alleen maar toeneemt, was eigenlik gewoon geïnteresseerd bedoeld, sorry... .

Dat muggen het ook over kunnen brengen wist ik niet, dan allicht toch naar enten, die zitten hier zat zomers.
Door Hilde__
#2877713
Ik ent die van mij wel, beiden zijn rotziektes dus zou mezelf nooit vergeven als ze het zouden krijgen. Ik heb nog nooit een konijn ziek gehad door de enting.

Ben wel blij dat het tegenwoordig maar 1x per jaar hoeft  ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2877855
Corine1981 schreef: Uhm nee, maar ik ben gewoon benieuwd, omdat ik ook verhalen hoor dat het de laatste jaren alleen maar toeneemt, was eigenlik gewoon geïnteresseerd bedoeld, sorry... .

Dat muggen het ook over kunnen brengen wist ik niet, dan allicht toch naar enten, die zitten hier zat zomers.
Het hangt ook echt van de regio af waar je woont. In sommige gebieden komt het helemaal niet voor, maar in gebieden met dichte populaties aan wilde konijnen zou ik zeker vaccineren.
Door renate1985
#2878868
Overleg met de dierenarts en in mijn regio zijn de vaccinaties aan te raden dus doe ik dat.
Gelukkig is een dierenarts die goed meedenkt en ook aangeeft of het in de buurt voor gekomen is of niet.
Vaccineren doe ik gelijk met de honden ( die krijgen alleen weil en parvo dat is beide in een naburig dorp voorgekomen pas geleden dus was te adviseren alleen daarvoor te enten) dan is heel de bubs tegelijk klaar.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2879817
renate1985 schreef: Vaccineren doe ik gelijk met de honden ( die krijgen alleen weil en parvo dat is beide in een naburig dorp voorgekomen pas geleden dus was te adviseren alleen daarvoor te enten) dan is heel de bubs tegelijk klaar.
Dat is wel slim ja! Kost het misschien ook geen extra consult?
Ik ga ze ook enten denk ik.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2879944
renate1985 schreef: Ik zei al voor de gein tegen mijn man: zullen we nu groepskorting krijgen ;D
Ik las ergens dat je bij de konijnenopvang vaak korting krijgt.

Kan je het hele jaar door enten?
Door renate1985
#2879960
Oh nee het was maar een geintje.
Omdat de winter heel zacht is geweest adviseerde de da om vroeger te enten. Normaal het beste eind maart, begin april en nu deze maand of begin maart.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2880929
renate1985 schreef: Oh nee het was maar een geintje.
Omdat de winter heel zacht is geweest adviseerde de da om vroeger te enten. Normaal het beste eind maart, begin april en nu deze maand of begin maart.
Dank je!

Er liep zojuist een slome haas door de tuin :-X
Ik ga morgen enten!
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2882959
Jaren geleden heeft 1 van mijn konijnen myxomatose opgelopen en ik heb hem in moeten laten slapen.
Dat konijn was wel al meerdere keren ingeent maar de laatste enting was ongeveer 1,5 maand verlopen.
Vanaf dat moment heb ik mijn andere konijnen exact om het half jaar of net iets eerder laten enten want dat wil ik echt nooit meer meemaken. In en rond mijn tuin heb ik nog nooit wilde konijnen gezien maar muggen kunnen een heel eind komen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2883065
Lucie110 schreef: Jaren geleden heeft 1 van mijn konijnen myxomatose opgelopen en ik heb hem in moeten laten slapen.
Dat konijn was wel al meerdere keren ingeent maar de laatste enting was ongeveer 1,5 maand verlopen.
Vanaf dat moment heb ik mijn andere konijnen exact om het half jaar of net iets eerder laten enten want dat wil ik echt nooit meer meemaken. In en rond mijn tuin heb ik nog nooit wilde konijnen gezien maar muggen kunnen een heel eind komen.
het nieuwe vaccin is voor een jaar geregistreerd
Door renate1985
#2883165
Nieuwe vaccin is inderdaad 1 jaar geldig.
Mijn konijnen gaan komende week hun spuit halen.
Er vliegen al hommels en er zijn ook al muggen. Gelukkig geen zieke konijnen gezien in het bos maar dat betekend natuurlijk niet dat ze er niet zijn.
Door kakocavi
#2883176
Mijn konijntje zit binnen, op de vierde verdieping, en beneden lopen niet veel wilde konijnen rond in de directe omgeving. Ik doe het dus maar niet. Bij een hoger risico zou ik het wel doen, myxomatose is een erg nare ziekte en ik geloof niet dat het vaccin erg risicovol is.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door