Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#2863049
*Dorothea* schreef: dus stel iemand vraagt aan jou advies. De buurhond is overleden aan parvo. De hond waar het om gaat is 3 jaar geleden getiterd en de uitslag was toen 2. Durf jij dan te zeggen dat ze niet hoeven te vaccineren?
Nee, dan zou ik zeker vaccineren. Dat geldt wel: liever een keer te veel, als je maar zo min mogelijk risico loopt. Maar er is wel een kans dat de enting niet aanslaat.
Ik kom weinig lage parvotiters tegen bij volwassen honden.
*Dorothea* schreef: Patsy haar zusjes zijn gevaccineerd toen de titers rond de 1-2 lagen, 3 weken later getiterd en toen lag alles rond de 5-6.
Bij pups is het mogelijk anders. Ik heb het idee dat de entingen dan beter aanslaan.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2863051
*Dorothea* schreef: Nee maar vaak wordt er wel een extra vaccinatie gegeven. Ligt er aan hoe lang geleden er gevaccineerd is, ik moet ook iedere 5 jaar m'n tetanusshot halen. En zo lang niet zeker is dat het levenslange bescherming biedt, durf ik dat risico niet te nemen
Als mijn rabies gevaccineerde hond snuffelt aan een hondje met rabies, dan moet hij toch nog 3 keer een vaccinatie halen. Als het gaat om leven en dood dan durft men begrijpelijk zijn handen niet te branden aan aannames.
Ik hoef mijn tetanus maar elke 15 jaar?! Is dat veranderd?

Barfplaats wordt gesponsord door