Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2697183
Een ander apparaatje is > 40.000 Hz. Is deze:
http://www.superpet.nl/content/17-teken ... oien-skudo
En dan dit:
Er gebeurt bij hoge uitzondering een enkele keer dat een hond of kat afwijkend gedrag vertoont bij het omdoen van de Skudo. Het zou mogelijk kunnen zijn dat hij over een beter dan gemiddeld gehoor beschikt en het geluid wél hoort. Om er zeker van te zijn dat het zo is, kunt u de halsband met de Skudo met tussenpozen een paar keer om en af doen. Als de hond of kat elke keer dat u de halsband weer omdoet afwijkend gedrag blijft vertonen, kunt u de Skudo - in de geopende originele verpakking, met aankoopbon en binnen 7 dagen - aan Superpet terugzenden, en uw aankoopbedrag zal volledig gerestitueerd worden.
Vond net dit nog:
http://europepmc.org/abstract/MED/17704 ... DJGRUB30.6
Two ultrasonic pest controllers, a pet-collar unit and a large unit for household use, were tested for their efficacy in repelling fleas and ticks in a choice chamber. Neither unit had any affect on the distribution of fleas or ticks in the choice chamber up to 24 h exposure, and activity of fleas, ticks and cockroaches was unimpaired. The study extends and supports previous findings that ultrasound is ineffective as a means of controlling common pests of households and pets.
Ik denk niet dat het echt werkt.
Laatst gewijzigd door Linsey op ma 17 jun 2013, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#3288702
En zijn er inmiddels meer gebruikerservaringen?

De teken zijn weer aanwezig en zit er aan te denken om er 1 voor onze tekenmagneet de Aus aan te schaffen en misschien ook voor de poedel, veel hebben ze er niet maar door de vacht moeilijk te ontdekken.
De 2 kortharen hebben bijna nooit een teek.
#3289062
ik heb het bij Kaya een jaar gebruikt, of 3 eigenlijk want ze sloopte ze door te zwemmen en toen geen teken gehad, maar ook niet op super teek rijke plekken geweest dat jaar zover ik weet. Nadeel is dat ie altijd om moet en het geen zin heeft om het alleen tijdens het wandelen om te doen. heb verder ook niet experimenteel getest dus kan niet met zekerheid zeggen of het werkt.
#3289063
Er staat nu dat hij alleen om hoeft tijdens de wandelingen, dacht zelf we dan nog even uurtje omlaten ofzo zodat alle teken die er toch opzitten te laten verdwijnen?
Ik heb hem besteld en ook 1 voor mensen (zou ook tegen muggen helpen, nou is Marcel dan weer de muggenmagneet) dus voor beide ben ik benieuwd.

Onze Aus zwemt in elk geval niet maar rent wel door plassen heen, kijken of dat daar tegen kan :-)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door