Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#20892
Het grootste besmettingsgevaar is er inderdaad voor zwemmende honden, maar ook honden die muizen en ratten vangen kunnen zo worden besmet. Daarom heb ik er voor gekozen om mijn jagertjes in het voorjaar te laten enten tegen Weil, mede omdat ik een keer een hond aan Weil verloren heb en dat wil ik niet nog eens meemaken. Maar goed, persoonlijke angst speelt hier een rol. Voor de rest wordt er hier niet meer zo veel geënt.
gr.
Nicolette
Door Helen
#20927
Dat vraag ik me nou af. Volgens JdBL, is rabies een ziekte die gewoon te genezen is. Is dat nou echt zo?? En ik weet niet zeker of mijn vraag of de enting tegen leverziekte ook een jaartje of vijf werkt is gezien, dus ik herhaal mijn vraag nog maar een keertje :)

groetjes Helen
Door Helen
#20928
oebaya schreef: Het grootste besmettingsgevaar is er inderdaad voor zwemmende honden, maar ook honden die muizen en ratten vangen kunnen zo worden besmet. Daarom heb ik er voor gekozen om mijn jagertjes in het voorjaar te laten enten tegen Weil, mede omdat ik een keer een hond aan Weil verloren heb en dat wil ik niet nog eens meemaken. Maar goed, persoonlijke angst speelt hier een rol. Voor de rest wordt er hier niet meer zo veel geënt.
gr.
Nicolette
Balou zwemt en jaagt....ik blijf ook tegen Weil enten.

groetjes Helen
Door Lizzy
#20992
Mijn honden zwemmen ook, maar ik laat ze niet meer tegen Weil enten. Want, bij mijn weten is dit een van de meeste gemene entingen. Wat zijn de risico's en bijwerkingen van de Weil enting? Welke gevolgen kan dit hebben op lange termijn?
Door sylvia
#21100
Lizzy schreef: Mijn honden zwemmen ook, maar ik laat ze niet meer tegen Weil enten. Want, bij mijn weten is dit een van de meeste gemene entingen. Wat zijn de risico's en bijwerkingen van de Weil enting? Welke gevolgen kan dit hebben op lange termijn?
Onze afghaan zwom in iedere gorew sloot of stilstaande plas die ze kon vinden ,bij ons is ze nooit geent tegen weil,van de 5 jaar ervoor heb ik geen idee maar het lijkt me stug,ze had ook geen entingsboekje.
Ze is al zwemmend 15 en een half geworden.
Hier ook geen weil dus.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#21106
Sorry Helen, inderdaad je vraag over leverziekte over het hoofd gezien.
Ik weet daar niet zoveel van af. Dat is een beetje een papieren verhaal. Ik heb het nog nooit gezien en er ook weinig over geleerd. Hoelang de enting werkt weet ik dus ook niet, maar omdat ik er nooit iets over hoor, heb ik de neiging er niet zoveel waarde aan te hechten.
Ik heb ook nooit onderzoeken gelezen over hoe lang die enting werkt.
Het heet officiëel HCC=hepatitis Contagiosis Canis oftewel besmettlijke leverontsteking bij de hond.

De leptospirose enting is inderdaad de enting die veel problemen heet te geven. Om dat het een enting tegen een bacterie is en niet tegen een virus.
Door jeanne
#21152
Hihi, ik heb vorig jaar mij da al laten weten dat ik anders denk over het entgebeuren en dus Freule niet meer laat enten. Ik krijg vanaf die tijd geen kaartje meer in de bus ;D Zullen ze wel denken, dat gekke mens van de trimsalon. hahahahha
Door Helen
#21173
Hitam schreef: Rabies te genezen? Daar zou ik niet te veel op hopen. Ik weet niet wat voor wondermiddel zij had tegen rabies.
Heb het boek uitgeleend, als ik hem terug heb zal ik het eens opzoeken. Buiten de benelux is de rabies drie jaar geldig, zit ik me net te bedenken. Is dat wel ok of kan je daar trouwens ook een paar jaar bij optellen?

groetjes Helen
Door Mister T
#21998
pffffffffff,Ik kreeg ook een kaartje van Cor,mijn da voor de jaarlijkse entingen...........
Net gebeld om een afspraak te maken want wij gaan met oud en nieuw naar de Ardennen dus moet Tim een rabiesprik maar de rest wil ik 'm niet meer laten geven.Ik zou Cor wel willen uitleggen wáárom ik niet meer wil enten,hij is namelijk erg geinterresseert in de reden van mijn keuze.
Nu wil ik dus wel beslagen ten ijs komen met een beetje onderbouwde reden maar ben niet erg goed in het verwoorden....
Wie o wie kan mij in het kort ff wat duidelijke tips geven?Het liefst had ik alles uitgeprint,dat was handiger geweest maar m'n printer heeft kuren >:(
Ik vind dit namelijk zo'n moeilijk onderwerp maar mijn gevoel zegt niet meer enten vandaar mijn beslissing...
Door tieneke
#22006
Ook bij het nollebakmonster komt er geen ene enting meer in!
Zelfs de wormenkuren zijn al meer dan een jaar geleden gegeven.
Met een mestonderzoek was er niets te zien,gelukkig maar.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#22010
Volgens mij is er nooit gekeken hoe lang de rabies enting werkt. Hij is verplicht voor het buitenland en dezelfde enting moet in sommige landen en staten elk jaar herhaald worden en in andere om de drie jaar.
Dus drie jaar werkt hij zeker.

Voor honden die niet naar het buitenland gaan: niet enten!!
Deze enting kan fibrosarcomen (bindweefseltumoren) veroorzaken. Meer bij katten dan bij honden.
Door Mister T
#22025
qua gezondheid zou ik tim dus niet mee moeten nemen........maar dat is ook zo wat,wij wandelen die 6 dagen de hele ardennen door en das nou net zo lekker voor 'm......
Door oebaya
#22242
Pam kijk eens op de volgende sites:
www.critterfixer.com/pages/v2_Intro_vacc_concerns.htm
http://www.dvmnewsmagazine.com/dvm/arti ... p?id=46546
www.woodhavenlabs.com/vaccins.hmtl
www.ighawaii.com/naturally/doddsvac.hmtl
http://www.vet.upenn.edu/schoolresource ... proto.hmtl
http://www.ivis.org/advances/Infect_Dis ... m.asp?LA=1
www.vth.colostate.edu/vth/savp2.hmtl
http://www.antechdiagnostics.com/client ... /11-00.htm
Print uit wat je relevant vindt en geef dat aan je dierenarts. Heb ik ook gedaan.
Overigens veranderen de regels volgend jaar en wordt een rabiësenting geaccepteert volgens een geldigheid die de fabrikant aangeeft, dat is voor Nobiva 3 jaar.
In België komt net zo min nog rabiës voor als in Nederland, dus je kan je dierenarts ook vragen alleen het stickertje te plakken (kost wel het vaccin, want het stickertje komt van het flesje en dat is dan dus waardeloos).
Kijk je wel uit in de Ardennen met je hond los laten lopen? In België mag dat eigenlijk sowieso niet, maar iedereen doet het, zeker in de Ardennen, maar er wordt gejaagd en gestroopt en zowel jagers als stropers werken met vergiftigd aas om roofdieren die ze als concurrent beschouwen uit te schakelen.
Veel wandelplezier.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door