Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2670064
Voor ons nieuw, maar zeker geslaagd. 2 honden hoeven pas over 4 jaar weer getiterd te worden, 1 tje volgend jaar enten en eentje volgend jaar titeren 8)
Door Vivianneb
#2670082
Toch even een update over Cailean, hij is niet lekker - heel rustig, veel slapen maar ook net weer overgeven ... hoop dat het hierbij blijft en geen spuitpoep morgen is... :-[
Door eelke
#2670089
Vivianneb schreef: Toch even een update over Cailean, hij is niet lekker - heel rustig, veel slapen maar ook net weer overgeven ... hoop dat het hierbij blijft en geen spuitpoep morgen is... :-[
Ik hoop met je mee! Gijs ligt ook knock hoor, maar dat is ook door de indrukken. Ik duim dus dat het daar aan ligt.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2670094
Elvira schreef: Nelson slaapt wel de rest van de dag, we kregen aan het eind van de middag visite en hij heeft al die tijd geslapen, nu nog, hij moet eigenlijk uitgelaten worden, maar hij slaapt zo lekker. Ik dacht dat er alleen een beetje bloed afgenomen was ? ;)
;D ;D.. Tannetje heeft een grote rustgevende inwerking op de doggy`s, werkt nog lang door !!!

Vivianneb schreef: Toch even een update over Cailean, hij is niet lekker - heel rustig, veel slapen maar ook net weer overgeven ... hoop dat het hierbij blijft en geen spuitpoep morgen is... :-[
Wat vervelend, hopelijk blijft het hierbij.....hij gedroeg zich voorbeeldig, heel erg onder de ondruk was hij toch niet, de bus in gaf helemaal geen probleem.
Kan het toch te veel stress zijn geweest?
Door Vivianneb
#2670098
de Meiden schreef: ;D ;D.. Tannetje heeft een grote rustgevende inwerking op de doggy`s, werkt nog lang door !!!


Wat vervelend, hopelijk blijft het hierbij.....hij gedroeg zich voorbeeldig, heel erg onder de ondruk was hij toch niet, de bus in gaf helemaal geen probleem.
Kan het toch te veel stress zijn geweest?
Meestal komt stress er bij hem meteen uit (dan gaat hij meteen aan de diaree.. je kan de klok er bijna op gelijk zetten), overgeven eigenlijk nooit. Waar ik het vooral aan merkte is toen Mike thuis kwam, normaal springt hij dan meteen bovenop hem en geeft em een lebber aanval (of hij nou moe is of niet, zelfs na de golden tenloop in de stad deze week had hij nog energie bursts). En nu liep ie een beetje te ja.. erachter aan te hobbelen..
Maar we gaan heel hard hopen dat het hierbij blijft, ik hou hem iig het weekend even prikkelvrij en in de gaten.
Door essie
#2670323
Iedereen bedankt voor gister.
Titer was helaas niet zoals ik verwacht had :-\, maar ben wel blij dat ik dat nu weet.

En het ging prima zo in de auto en onder de tent.

Hondjes waren hier 's middags ook erg moe hoor.
Door donnadoe
#2670414
Dames bedankt!
Onze Dame hoeft pas in 2017 weer getiterd te worden en evt. dan pas weer geent. Ik ben heeeeeel blij, omdat onze gevoelige dame nu lekker geen enting heeft gehad.
Laatst gewijzigd door donnadoe op zo 12 mei 2013, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nathascha
#2670433
Toch wel gek. Kaat is ieder jaar netjes geënt. En heeft de minste titer opgebouwd van al mijn honden. Volgend jaar moet ik weer titeren met haar. Zou het door haar 2 nesten komen die ze gehad heeft?

Likozi heeft ook 2 nesten gehad. Maar in 2012 kreeg zij te horen pas in 2014 weer te titeren.
Tau heeft alleen zijn puppy enting gehad en hoeft pas in 2016 weer te titeren.

Wat een verschil tussen de honden  :o maar wel BETER om het te weten! Dit jaar slaan we lekker een enting over met alle honden. Ga alleen even de 'weil' halen. Lekker gevoel dit hoor!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2670695
Nathascha schreef: Toch wel gek. Kaat is ieder jaar netjes geënt. En heeft de minste titer opgebouwd van al mijn honden.
Ik zie dat vaak, dat honden die jaarlijks gevaccineerd zijn lagere titers hebben dan honden die weinig gevaccineerd zijn.
Door KarinM
#2671060
Bij mij was de uitslag ook niet wat ik had verwacht. Kennelijk bij de laatste vaccinatie, september 2010 heeft ze niet gereageerd op canine distemper - hondenziekte, die in nederland kennelijk niet meer voorkomt of nauwelijks dan. Toch ben ik een paar keer in het buitenland geweest nadien, want je denkt dat je hond voldoende is beschermd. Aangezien ik toch dit jaar niet naar buitenland ga, ga ik volgend jaar Lina toch maar weer titeren om te kijken wat nodig is. Ik weet ook niet in welke landen die ziekte nog wel heerst. Als ik kijk bij verplichte vaccinaties voor Servie in dit geval vragen ze alleen rabies?


Karin
Door Nathascha
#2671083
*Dorothea* schreef: Ik zie dat vaak, dat honden die jaarlijks gevaccineerd zijn lagere titers hebben dan honden die weinig gevaccineerd zijn.
Interessant wel!
Eens kijken wat er volgend jaar uitkomt bij haar :)
Door eelke
#2671359
KarinM schreef: Fotos staan op facebook bij verschillende groepen, zitten jullie ook op facebook? Ik hoor het wel.
Ja ik zit ook op facebook. Bij welke groepen staan ze? Kan ik ze zoeken :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door