Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Truus
#302079
Timmy schreef: O ja hoor, zeker wel. Wettelijk mogen ze "het dier onder officieel toezicht (in quarantaine) plaatsen totdat het voldoet aan de gezondheidsvoorschriften". In beslag nemen dus, weliswaar tijdelijk, maar toch.
Soms sturen ze ze ook wel terug naar het land van herkomst.
Mocht geen van beiden een optie zijn, dan worden ze geeuthanaseerd.

Gr.
Linda
:o Jee..nog nooit bij stil gestaan en wij gaan toch vaak over de grens naar Belgie. Dat wordt in het vervolg een sluiproute nemen .
Door oebaya
#302094
Truus schreef: :o Jee..nog nooit bij stil gestaan en wij gaan toch vaak over de grens naar Belgie. Dat wordt in het vervolg een sluiproute nemen .
Ja en de controles staan juist vaak op de sluiproutes.
Door Jolly
#302110
Dus als ik het goed begrijp, dan kunnen ze zo je hond inpikken en als je een verkeerde treft, dan ben je hem voorgoed kwijt? Mits je gepakt wordt natuurlijk.

Das dus nog een reden voor mij, om Tjees lekker thuis bij "Opa&Oma te laten als wij eens een dagje naar belgië gaan.
Door Truus
#302253
oebaya schreef: Ja en de controles staan juist vaak op de sluiproutes.
:-\ Dat wordt dan de gewone route :-\. Ik weet wel, dat ik in het vervolg niet meer lekker in de auto zit met de doggy's erbij als we de grens overgaan.
Tot nu toe hebben we dus echt geluk gehad en we gaan regelmatig.
Door monky555
#302374
nou wij hebben dus ook echt gelukkig gehad :-\ toch als mijn da geen plakkertje wil zetten ff een rabies enting halen dan vindt het risico wel erg groot nu dat ik weet wat er kan gebeuren pfff echt kl.t. maar goed

bedankt iedereen ;)
Door Timmy
#302771
Jolly schreef: Dus als ik het goed begrijp, dan kunnen ze zo je hond inpikken en als je een verkeerde treft, dan ben je hem voorgoed kwijt? Mits je gepakt wordt natuurlijk.
Nou, voorgoed kwijt wil ik niet zeggen. Ze kunnen natuurlijk niet zomaar zeggen dat geen van de punten een optie is, dus huppa... euthanasie. Je bent er tenslotte zelf bij. Als ik zou worden aangehouden (ik ga 1-3 keer per jaar naar Frankrijk en Tim is niet gevaccineerd), ga ik linearecta terug. Dus niks afpakken. Knappe snuiter die mijn hond afpakt als mijn keuze "terug naar land van herkomst" is.
Maar ja... zal niet gebeuren, want ik plak gewoon een plakkertje en that's it... ::)

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op di 12 apr 2005, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door k9
#303003
Jolly schreef: :o ze kunnen toch niet op grond van niet enten een hond in beslag nemen, dat zouecht te debiel voor woorden zijn.

Maar goed, mocht dit wel zo zijn, dan trek ik mijn woorden meteen terug, maar blijf het debiel vinden.
mee eens, ;D maar ja, er gebeuren vaker debielen dingen die geregeld zijn door weten, qua dieren, honden, enz..... :-\
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#318179
Het is toch te gek voor woorden. Wij zijn "reservebelgen". Wonen 10 km van de Belgische grens vandaan. In Nederland ben ik niet verplicht te enten, in België hoef je net verplicht te enten (tegen rabiës) Maar omdat je de grens overgaat ben je het wel verplicht.
Ik ga het met mijn pup maar wel doen. Bij onze andere hond nooit over nagedacht. :-[
Door Truus
#318184
pleuntje schreef: Het is toch te gek voor woorden. Wij zijn "reservebelgen". Wonen 10 km van de Belgische grens vandaan. In Nederland ben ik niet verplicht te enten, in België hoef je net verplicht te enten (tegen rabiës) Maar omdat je de grens overgaat ben je het wel verplicht.
Ik ga het met mijn pup maar wel doen. Bij onze andere hond nooit over nagedacht. :-[
Ik woon 10 km vanaf Belgie en ben eigenlijk ook verplicht om te enten . Wij gaan nogal eens naar de grensstreek en zijn zo over de grens heen maar gelukkig nog nooit iemand getroffen die de papieren wilde zien.
Laatst gewijzigd door Truus op di 10 mei 2005, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#318764
Ik mag mijn pup a.s. zaterdag een uurtje mee naar huis nemen. Is dan 6 weken. Uiteraard gaat hij dan nog wel naar de moeder terug. Maar meer om het gewenningsproces wat makkelijker te maken. Dit wil de eigenaar graag en natuurlijk heb ik hier wel oren naar.

Maar, de pups zitten in België. Ze zijn nog te jong voor een Rabiësenting. Dus loop ik dan risico ja of nee? Als ik de grens overga.
Door Timmy
#318962
Dit staat in de officiële regelgeving: "De invoer dieren jonger dan 3 maanden is per lidstaat geregeld. Een aantal landen laten dieren jonger dan 3 maanden niet toe. De eigenaar kan hierover Informeren bij de ambassade van het land van bestemming. Voor import naar Nederland geldt dat deze dieren toegelaten worden mits geïdentificeerd en voorzien van een EU paspoort plus een mondelinge verklaring dat het jong is opgegroeid op de geboorteplek en niet in contact geweest met dieren die mogelijk besmet waren met Rabiës. De douane legt deze verklaring schriftelijk vast. Het jonge dier mag ook de grens over vergezeld van het moederdier waarvan het nog afhankelijk is."

Gr.
Linda
Door Elvira
#319139
Een paar jaar geleden vertelde een vriendin, dat een collega even over de grens bier ging komen en de hond had meegenomen. Op de terug weg werd ze aan gehouden. Er werd gevraagd of de hond was ingeent tegen hondsdolheid. Ze zei dat hij ingeent was. Toen vroegen ze naar een bewijs, dat had ze niet bij zich. Toen werd haar hond in beslag genomen :o en kreeg ze hem weer terug na het laten zien van het inentingsbewijs. Na dit verhaal heb ik altijd Zingaro's boekje bij me.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door