Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Borke
#305126
Maar hoe geef je de knoflook?
Gewoon een complete teen door eht eten heen, of pers je de teen fijn?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#305147
Lupa schreef: ik pers het fijn en doe dat als ik carnibest geef door het vlees dus,
En hoeveel knoflook geef je dan per week? Want bij te veel kan het toch bloedarmoede veroorzaken?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#305592
Lupa schreef: ik doe bij Lupa 2 teenjes per week.
lupa weegt 30
Aha, bedankt. :D
Gebruikersavatar
Door dirkjanl
#309688
Ik heb gehoord dat je ook knoflookolie kangebruiken. Een druppel per dag? De dosering weet ik niet, wie wel?
En weet iemand waar die knoflookoliegekocht kan worden?
Door 202spots
#309696
jip schreef: Ik heb gehoord dat je ook knoflookolie kangebruiken. Een druppel per dag? De dosering weet ik niet, wie wel?
En weet iemand waar die knoflookoliegekocht kan worden?
Je kan zelf knoflook olie maken, wanneer je 'n stelletjes gepelde teentjes in olijfolie doet,en 'n week later heb je olie met knoflook smaak 8)
Is lekker om met koken of in salade voor jezelf te gebruiken,maar aan de hond kan je beter 'n geperste verse teentje geven.
Wanneer dagelijks 12 teentjes of zo geeft,dan kan het over tijd wel bloedarmoede veroorzaken
maar 'n paar teentjes per week is gezond.
http://www.peteducation.com/article.cfm ... cleid=1350
http://www.angelfire.com/me/debear/pets.html
Door zurca
#311045
Lupa schreef: ik doe bij Lupa 2 teenjes per week.
lupa weegt 30
Ik dacht zojuist, bij het eten geven van Tous, hier weer aan...Ok dacht ik, ik heb ook nog knoflook liggen we doen even een teentje door z'n eten heen.
Klein teentje eraf gehaald en geperst en door z'n cb gedaan...
Nu staat hij al 5 minuten te mutsen met z'n eten, hij vind het dus gewoon niet te vreten ::) En dit was een nogal "oude" knoflook en dus niet echt sterk meer...
Kan ik nu ook knoflookcapsules geven?! Ik heb een potje van die dingen staan, eigen merk etos. En zoja, geef ik die dan gewoon zo heel of is het beter ze lek te prikken en zo over het eten te doen? En wat voor dossering? Op het potje staat 2x daags, dat lijkt me voor een hond wat overdreven...
Door Lizzy
#311052
zurca schreef: Ik dacht zojuist, bij het eten geven van Tous, hier weer aan...Ok dacht ik, ik heb ook nog knoflook liggen we doen even een teentje door z'n eten heen.
Klein teentje eraf gehaald en geperst en door z'n cb gedaan...
Nu staat hij al 5 minuten te mutsen met z'n eten, hij vind het dus gewoon niet te vreten ::) En dit was een nogal "oude" knoflook en dus niet echt sterk meer...
Kan ik nu ook knoflookcapsules geven?! Ik heb een potje van die dingen staan, eigen merk etos. En zoja, geef ik die dan gewoon zo heel of is het beter ze lek te prikken en zo over het eten te doen? En wat voor dossering? Op het potje staat 2x daags, dat lijkt me voor een hond wat overdreven...
Een hond kan bloedarmoede krijgen van teveel knoflook. Dus persoonlijk zou ik geen capsules geven. Die vind ik te geconcentreerd/te sterk. Ik zou eerder toch een keer of 3 per week proberen een kwart teentje knoflook door z'n eten te mengen. Desnoods maak je er een balletje van, doe je een geperst kwart teentje in het balletje en duw je dat door zijn strotje!
Door zurca
#311058
Lizzy schreef: Een hond kan bloedarmoede krijgen van teveel knoflook. Dus persoonlijk zou ik geen capsules geven. Die vind ik te geconcentreerd/te sterk. Ik zou eerder toch een keer of 3 per week proberen een kwart teentje knoflook door z'n eten te mengen. Desnoods maak je er een balletje van, doe je een geperst kwart teentje in het balletje en duw je dat door zijn strotje!
Daar heb je een goed punt Lizzy....Ik had nu gewoon een teentje door het eten gedaan..Misschien kan ik beter een kleinere hoeveelheid geven en dan meerdere keren per week :D
Tous weegt 24,5 kilo hoeveel knoflook zou hij "aankunnen" per week?! Ik dacht zelf anderhalf teentje, dit naar aanleiding van de 2 teentjes die Lupa met haar 30 klio krijgt...
Door Lizzy
#311059
zurca schreef: Daar heb je een goed punt Lizzy....Ik had nu gewoon een teentje door het eten gedaan..Misschien kan ik beter een kleinere hoeveelheid geven en dan meerdere keren per week :D
Tous weegt 24,5 kilo hoeveel knoflook zou hij "aankunnen" per week?! Ik dacht zelf anderhalf teentje, dit naar aanleiding van de 2 teentjes die Lupa met haar 30 klio krijgt...
Ja, ik denk dat anderhalf teentje per week prima is. Twee ook nog wel.
Door zurca
#311061
Lizzy schreef: Ja, ik denk dat anderhalf teentje per week prima is. Twee ook nog wel.
Ok dankjewel Lizzy :D
Dan ga ik die hoeveelheid gewoon verdelen over meerdere dagen...Hij heeft z'n eten nu dan wel op maar wel met tegenzin ;) Hopelijk heeft hij er met een kleinere hoeveelheid minder "last" van en eet hij gewoon z'n bak leeg ;)
Die knoflook dat werkt ook tegen vlooien, toch?!
Tot nu toe gebruik ik niks tegen vlooien en teken, en ik heb nog niks gevonden bij 'm.
Door Lizzy
#312002
zurca schreef: Ok dankjewel Lizzy :D
Dan ga ik die hoeveelheid gewoon verdelen over meerdere dagen...Hij heeft z'n eten nu dan wel op maar wel met tegenzin ;) Hopelijk heeft hij er met een kleinere hoeveelheid minder "last" van en eet hij gewoon z'n bak leeg ;)
Die knoflook dat werkt ook tegen vlooien, toch?!
Tot nu toe gebruik ik niks tegen vlooien en teken, en ik heb nog niks gevonden bij 'm.
Ze zeggen dat het tegen vlooien helpt. Ik geloof er niet zoveel van, eerlijk gezegd. Ja, misschien bij grote hoeveelheden, maar da's niet gezond voor de hond. Aan de andere kant: mijn honden eten ook al jaaaaaren knoflook en hebben nooit vlooien....?!
Door zurca
#312005
Maar dat zou opzich toch apart zijn?! Waarom zou knoflook wel tegen teken helpen maar niet tegen vlooien? Beide parasieten komen op de lichaamswarmte af en beide komen voor bloed...

Enne Lupa, ik had begrepen dat je 2 maal per week 1 teentje geeft ;)
Dat had ik tous dus ook gegeven maar hij is dus niet zo'n knoflooketer want dat ene teentje vond hij al te sterk ;D
Door Lizzy
#312009
Nou ja, laat ik het anders zeggen: wetenschappelijk is er geen echte goede onderbouwing dat knoflook helpt. Tegen teken en vlooien en wormen. Toevalligerwijs hebben mijn honden dus nooit vlooien, hebben ze wel af en toe teken (als ik naar bossen ga ala Chaam en Utrechtse heuvelrug enzo), maar het lijkt erop dat de hoeveelheid toch minder is als bij veel andere honden. Mijn honden hebben ook geen wormen. En zelf wijt ik dit alles aan de uitermate gezonde voeding die ze krijgen, inclusief de knoflook. Maar ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen... Dus aan de ene kant geloof ik het niet zo dat het nou de knoflook is, maar aan de andere kant lijkt het er toch op dat knoflook wel een positieve werking heeft. Vat je me nog?
Door zurca
#312120
Ik vat 'm helemaal ;D ;)
Van Tous weten we nog niet hoe vlo/teekgevoelig hij is...Tot nu toe nog niks gevonden en we wandelen toch in allerlei gebieden met 'm. De knoflook gaan we gewoon mee door, "werkt" het dan ist mooi meegenomen...
Door Borke
#312160
Op Borke heb ik dit jaar nog niets gevonden, sinds een maand geven we hem 2 teentjes knoflook per week.

Als we straks naar Zuid Frankrijk gaan dan spray ik hem wel met Frontline, zijn we thuis dan ga ik gewoon verder met die knoflook.
Bevalt me dat niet dan pak ik wel Frontline pipetjes.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door