Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#2462401
Yuka heeft al een paar maanden iedere keer vlooien, ik heb haar meerdere keren behandeld, ook tijdens mijn vakantie vorige maand had de oppas vlooien ontdekt en Yuka ertegen behandeld. Maar nu heeft ze weer vlooien, vermoed ik, want ik zag op het kleed van haar fietsmandje ook een vlo zitten :(. Ik begin me inmiddels af te vragen of ze ooit wel weg zijn geweest.

Ik word er een beetje wanhopig van. Ze wordt gek van de jeuk. Wat kan ik doen?

Ik heb alle middeltjes inmiddels een keer gebruikt.

Ik heb geen katten, ze heeft wel vrijwel dagelijks heel vluchtig contact met honden, maar echt spelen doet ze niet, dus het is geen intensief contact.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2462479
Heb je al omgevingsspray gebruikt? Vaak zitten de meeste vlooien niet op je dier maar in je huis.
En ja, het is tinnef maar dan weet je wel zeker dat je huis schoon is. Alle kleden en dekentjes op 60 graden wassen.
Yuka regelmatig kammen, dan zou het daarna schoon moeten zijn.

Een hond die gek wordt van de jeuk is ook niks. Sterkte!  :bigarmhug:
Door Laura2004
#2462493
-Annemarie- schreef: Heb je al omgevingsspray gebruikt? Vaak zitten de meeste vlooien niet op je dier maar in je huis.
En ja, het is tinnef maar dan weet je wel zeker dat je huis schoon is. Alle kleden en dekentjes op 60 graden wassen.
Yuka regelmatig kammen, dan zou het daarna schoon moeten zijn.

Een hond die gek wordt van de jeuk is ook niks. Sterkte! :bigarmhug:
Dat heb ik dus al heel vaak gedaan, heb al kapitalen uitgegeven aan van die sprays en alles op 90 graden gewassen, iedere keer als ik vlooien ontdek :(. Maar ik vraag me af of dat in mijn huis heel effectief is, er zitten namelijk overal grote kieren, het is een super oud huis. Ik ga volgende week (deze week heb ik geen één dag vrij) wel weer aan de slag met spray en even heel mijn huis onder handen nemen en alles wassen.

Ik snap er niets van, mijn andere honden hebben nooit vlooien gehad, maar Yuka continu... Yuka ook maar weer behandelen met gif? Of alleen kammen?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2462507
Yuka 2004 schreef: Dat heb ik dus al heel vaak gedaan, heb al kapitalen uitgegeven aan van die sprays en alles op 90 graden gewassen, iedere keer als ik vlooien ontdek :(. Maar ik vraag me af of dat in mijn huis heel effectief is, er zitten namelijk overal grote kieren, het is een super oud huis. Ik ga volgende week (deze week heb ik geen één dag vrij) wel weer aan de slag met spray en even heel mijn huis onder handen nemen en alles wassen.

Ik snap er niets van, mijn andere honden hebben nooit vlooien gehad, maar Yuka continu... Yuka ook maar weer behandelen met gif? Of alleen kammen?
Tsja, wanneer was de laatste keer dat ze een pipetje o.i.d. gehad heeft? Is dat lang geleden?
Heb je geen tijd om vaak te kammen of vind ze dat niet prettig dan zou ik haar ook behandelen, maar minder troep is natuurlijk altijd beter.
Ik zou zelf beginnen met de omgevingsspray/vaak stofzuigen (plinten en hoekjes extra goed) en wassen. Als je nu al begint met kammen zie je vanzelf of er veel op zit. Maar zelfs dan krijg je dat wel weg met elke dag kammen, lijkt mij.
Denk je dat ze misschien allergisch reageert op vlooienbeten? Tristan had dat nl. ook, daar zat geen vlo op. Maar als hij maar één keer gebeten werd blééf hij jeuk houden.

Toen heb ik echt heel regelmatig gespoten en pipetjes gebruikt want het was gewoon zielig zoveel jeuk als hij had. Dan maar chemische zooi gebruiken.
Nu met Moyra gebruik ik eigenlijk bijna niets meer.
Door Laura2004
#2462529
Zou best kunnen inderdaad dat ze er allergisch voor is. Ik zie op haar namelijk geen vlooien, vandaag zag ik een vlo op het kleed dat in de fietsmand zit waar Yuka altijd inzit om te gaan wandelen. Maar op Yuka zelf heb ik niets gezien, maar ik ga er gelijk vanuit dat zij ook vlooien heeft.
Door ashley
#2462704
Bij een vriendin die in een oud huisje met kieren en houten vloeren en zo hebben we de reinigings dienst laten komen. Na kapitalen uitgegeven te hebben aan omgevingsspray, spullen voor de honden en kat nog steeds vlooien  :-\ Na dat er door de verdelgingsmannen is gespoten geen vlooi meer te zien geweest.
Wel heeft ze nog steeds elke dag haar beesten gekamd om te checken of ze nog steeds vlooivrij waren.
Door Laura2004
#2463248
ashley schreef: Bij een vriendin die in een oud huisje met kieren en houten vloeren en zo hebben we de reinigings dienst laten komen. Na kapitalen uitgegeven te hebben aan omgevingsspray, spullen voor de honden en kat nog steeds vlooien :-\ Na dat er door de verdelgingsmannen is gespoten geen vlooi meer te zien geweest.
Wel heeft ze nog steeds elke dag haar beesten gekamd om te checken of ze nog steeds vlooivrij waren.
Nou, ik denk dat je daar een punt hebt, ik zeg weleens tegen mijn vriend dat het me niets zou verbazen als het door mijn huis komt, want volgens mij is dit met die vlooien begonnen sinds ik hier woon...

Ik ga eens bellen naar zo'n reinigingsdienst....
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2463373
Yuka 2004 schreef: Nou, ik denk dat je daar een punt hebt, ik zeg weleens tegen mijn vriend dat het me niets zou verbazen als het door mijn huis komt, want volgens mij is dit met die vlooien begonnen sinds ik hier woon...

Ik ga eens bellen naar zo'n reinigingsdienst....
Dat kan heel goed hoor. Ons eerste (huur) huis zat vól met vlooien. :-X Tot aan de bovenverdieping toe.
Wij hadden toen zelf nog geen huisdieren en waren dus flink de klos. Veel stofzuigen en een hele tijd met omgevingsspray gespoten, vlak voordat we naar kantoor gingen. Bij thuiskomst 's avonds alles goed luchten, maar ze waren erg hardnekkig. >:(
Ik liep 's ochtends met witte sokken aan langs de randen van de huiskamer en dan kon je ze zó van je sok af plukken. :-X
Het heeft al met al zeker wel een maand geduurd en toen we op het punt stonden de reinigingsdienst te bellen waren ze ineens op. :)

De vorige huurders hadden een grote harige hond, en er lag een planken vloer met kieren in de woonkamer. Ze hadden ook de kokos deurmat in het halletje laten liggen, die zat waarschijnlijk ook vol want daar lag de hond vaak. Het was afschuwelijk. :o En ik vond het nog wel zo raar dat de bazin zoveel muggenbeten op haar onderbenen had. Waren natuurlijk gewoon vlooienbeten. Wist ik veel, toen. ::)


Excuses voor het gruwelverhaal. :-[ En nogmaals sterkte gewenst. :-*
Door Laura2004
#2465163
Zo erg is het bij mij gelukkig nog niet Annemarie  :-X

Ik ga maandag weer eens heel mijn huis poetsen en volsprayen met gif en Yuka kammen, als ze daarna weer vlooien heeft ga ik met zo'n ongedierteverdelgersbedrijf bellen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door