Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2419610
Grrr. Werp ik vanochtend tijdens de wandeling een blik op Max' keutels, zie ik kleine bewegende rijstslurfjes in zijn ontlasting! Ik heb het even nagezocht op goegel, en het kan niet anders of het is lintworm. Zo zag het eruit (alhoewel met minder wormen):

Afbeelding

Vraag nu: welke wormkuur kan ik het beste gebruiken? Moeten de andere honden en de katten nu ook ontwormd worden? Welke probiotica kan ik geven ter ondersteuning? Moet ik dekentjes en zo een keer extra wassen?

Ik weet ook precies hoe hij eraan gekomen is, aan die rukbeesten: de akkers zijn hier vorige week gemaaid, en als we daar overheen lopen snaait hij het ene muizenlijkje na het andere mee. Zelf kunnen de honden en katten eigenlijk geen vlooien hebben, want ik geef ze de honden al vanaf april Advantix (tegen vlooien en teken, ivm vakantie in Zuid-Europa), en ze hebben net een week geleden een nieuwe pipet gehad. De katten hebben vlooienbanden.

Grrr. Moet een mens met zoiets naar de dierenarts met zijn hond, of is het voldoende als ik zonder hond een kuurtje ophaal?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2419622
IIIIIIIIIIIIIIEEEUWWWWW!!!!  :nono2: :nono2: :nono2: :nerves: :nerves: :nerves:  :yucky: :yucky: :yucky:

Ik zou zo gauw niet weten welke wormkuur je het beste kunt geven, misschien even je dierenarts bellen welke kuur het beste werkt tegen lintworm? Ik zou zelf denk ik niet met mijn hond naar de dierenarts gaan alleen voor een wormkuur...

Sterkte ermee, ik krijg helemaal de kriebels van die foto!
#2419637
Kim_S schreef: IIIIIIIIIIIIIIEEEUWWWWW!!!! :nono2: :nono2: :nono2: :nerves: :nerves: :nerves: :yucky: :yucky: :yucky:

Ik zou zo gauw niet weten welke wormkuur je het beste kunt geven, misschien even je dierenarts bellen welke kuur het beste werkt tegen lintworm? Ik zou zelf denk ik niet met mijn hond naar de dierenarts gaan alleen voor een wormkuur...

Sterkte ermee, ik krijg helemaal de kriebels van die foto!
Pas maar op, ik heb ze in westelijke richting zien wegkruipen... :naughty: :naughty: :naughty:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2419649
Anne in Duitsland schreef: Pas maar op, ik heb ze in westelijke richting zien wegkruipen... :naughty: :naughty: :naughty:
:o :o :o
>:(

*laat de honden alleen nog aan de westkant van het huis uit en legt drontal tabletjes aan de oostkant neer* :biggrin2:
Door sella
#2420845
milbemax werkt tegen lintworm. Drontal niet meer, dat is gebleken nadat Diego niet tegen milbemax kon en dat met drontal ze niet weg gingen, dat is een strijd van bijna 3 jaar geweest :-X
#2420955
sella schreef: milbemax werkt tegen lintworm. Drontal niet meer, dat is gebleken nadat Diego niet tegen milbemax kon en dat met drontal ze niet weg gingen, dat is een strijd van bijna 3 jaar geweest :-X
Ik heb van de da Dopac van Vétiquinol meegekregen. Maar voordat ik dat aan de honden gaf, was meneer Anne nog een wandeling gaan maken, en hij had bij geen van drieën wormen in de keutels gezien. Blijkbaar was de infectie nog heel vers dus. Heb ze toch maar alle drie Dopac gegeven. Brrr. Vieze beesten!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door