Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Inge en Bono
eelke schreef: Kun je naar het mail adres in het eerste bericht mailen om een kit aan te vragen? Wat kost deze test?
Testen zijn gratis, maar ik meen dat de UU geen nieuwe honden aanneemt voor het onderzoek...
Door eelke
[quote="Inge en Bono"]
Testen zijn gratis, maar ik meen dat de UU geen nieuwe honden aanneemt voor het onderzoek...
[/quote]

Ah, maar dat gaat dan weer via iets anders dan via de link die net gegeven was? Ik vind 20 euro voor een test best wel veel, eigenlijk...  :-[ zeker als je dat elke 3 maanden zou moeten doen.
Door rupa
Bij Idefix zijn geen wormeitjes in de ontlasting gevonden.
in de tussentijd heb ik gevraagd of dushi ook mee mag doen met het onderzoek ( ze is nu een half jaartje oud )
en kreeg een berichtje van parasietenwijzer dat dushi mee mag doen zolang het onderzoek nog loopt ( dat is toch nog 1,5 jaar dat ze mee mag doen ).
de uitslag van dushi heb ik nu ook binnen en ook bij haar zijn er geen wormeitjes gevonden.
toch weer prettig om te weten.
gr rupa.
Door Martine-Tom
[quote="eelke"]
Ah, maar dat gaat dan weer via iets anders dan via de link die net gegeven was? Ik vind 20 euro voor een test best wel veel, eigenlijk...  :-[ zeker als je dat elke 3 maanden zou moeten doen.
[/quote]Ik doe het tegenwoordig via mijn da, das goedkoper, maar voorheen deed ik het eens in het halfjaar ongeveer, afhankelijk van de uitslag, compleet schoon dan wachtte ik een jaar en als er een klein beetje gevonden was deed ik het sneller.
Door eelke
Martine-Tom schreef: Ik doe het tegenwoordig via mijn da, das goedkoper, maar voorheen deed ik het eens in het halfjaar ongeveer, afhankelijk van de uitslag, compleet schoon dan wachtte ik een jaar en als er een klein beetje gevonden was deed ik het sneller.
Wat kost het bij jou DA?
Door Parelridder
Parelridder schreef: Bij Maartje is giardia aangetroffen, dat leidde tot interessante info:

Indien Protozoën (Giardia) zijn aangetroffen kan dit twee dingen betekenen:
1.) Uw hond is gezonde drager en uitscheider van Giardia
2.) Uw hond maakt een Giardia infectie door en vertoont ziekteverschijnselen (voornamelijk: langdurig papperige ontlasting bij een verder fitte hond).

In geval van Giardia is er geen passage. Het is een normale eigen parasiet. Een pup zal zeker op onderzoek uitgaan en er zijn echt veel honden die Giardia als drager bij zich hebben (het giardia-vrij maken van de omgeving van een pup zal dus nooit lukken).

Giardia is voor uw hond zelf geen probleem zolang er geen klinische klachten zijn. Mochten er in uw omgeving veel pups voorkomen of mocht uw hond wel klachten hebben, neem dan contact op met uw dierenarts.
Meestal is behandeling van een klachten vrije hond echt niet nodig.

Dat verhaal over drie dagen monster heeft te maken met klachten en is meestal niet geheel juist. Als er klachten zijn die worden veroorzaakt door Giardia, dan is in vrijwel alle gevallen het eerste ontlastingsmonster positief op Giardia. Alleen als dat niet zo is, is het verstandig om - in geval van klachten - een tweede en eventueel derde monster te sturen.
Maartje heeft bij haar maandelijkse ontlastingsonderzoek vorige maand positief gescoord op giardia. Hiervoor hoefde ze niet behandeld te worden omdat ze klachtenvrij was. Een kleine 4 weken later was het tijd voor het volgende ontlastingsmonster, de uislag is binnen: er is niets - ook geen giardia - aangetroffen!! :circle:
Door Parelridder
Als ik de info van de onderzoekers goed begrijp valt het in z'n algemeenheid best mee: vaak is er geen sprake van infectie, maar slechts passage, zo blijkt bij controle-onderzoek zónder behandeling na 3 dagen weerhouden van eten/drinken/likken van de grond. En giardia is dus gebruikelijk om te dragen en zelden reden tot klachten.
Ik ben ontzettend benieuwd naar het eind resultaat en de conclusies/adviezen die tzt voort gaan komen uit dit onderzoek. 'k Vind het erg leuk deel te nemen en te volgen hoe vaak mijn honden infectie hebben en of er enig verband lijkt met hoe het verder met ze gaat.
Door siempie73
AJ was goed.
Nilo kreeg ik het volgende over terug...
De uitslag van Nilo: Protozoën (Isospora) aangetroffen

Wat betekent dit voor Nilo:

1.) Hij is een gezonde drager en uitscheider van Isospora (dit is niet ongebruikelijk)

2.) Hij heeft Isospora uit de omgeving opgegeten en onveranderd uitgescheiden

3.) Hij maakt een Isospora infectie door en heeft wel klachten

Advies: Isospora is voor uw hond zelf geen probleem zolang er geen klinische klachten zijn. Mochten er in uw omgeving veel pups voorkomen of mocht uw hond wel klachten hebben, neem dan contact op met uw dierenarts. Helaas werkt het product dat wij mogen opsturen namelijk niet tegen deze protozoën.

Uw hond hoeft in ieder geval niet ontwormd te worden.
Door petramarcel
Mijn test trio was ook weer vrij van alles  :biggrin2:
Dus ook Judy die de vorige keer enige Isospora eitjes had.

Ben heel blij met dit onderzoek, Judy en Remy zijn anderhalf jaar geleden voor het laatst ontwormt (wegens onze vakantie in Frankrijk) en Fonzie hebben we nu 1 jaar en hebben we nog nooit ontwormt.
Door Juul
Parelridder schreef: Maartje heeft bij haar maandelijkse ontlastingsonderzoek vorige maand positief gescoord op giardia. Hiervoor hoefde ze niet behandeld te worden omdat ze klachtenvrij was. Een kleine 4 weken later was het tijd voor het volgende ontlastingsmonster, de uislag is binnen: er is niets - ook geen giardia - aangetroffen!! :circle:
Bij Falco is nu ook Giardia aangetroffen. Ik neig er ook naar niks te doen, zeker nu ik jou uitslag lees, ontlasting is ook goed. Wel lastig, pupperd heeft wel af en toe diarree. Falco is als pup best ziek geweest van giardia. Dus op de pup ook maar een onderzoekje op loslaten.
Bij Idefix zijn geen wormeitjes in de ontlasting gevonden.
in de tussentijd heb ik gevraagd of dushi ook mee mag doen met het onderzoek ( ze is nu een half jaartje oud )
en kreeg een berichtje van parasietenwijzer dat dushi mee mag doen zolang het onderzoek nog loopt ( dat is toch nog 1,5 jaar dat ze mee mag doen ).
de uitslag van dushi heb ik nu ook binnen en ook bij haar zijn er geen wormeitjes gevonden.
toch weer prettig om te weten.
Dat ga ik ook maar vragen dan. Wanneer is Dushi geboren?
Laatst gewijzigd door Juul op vr 14 dec 2012, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tess06
nu al een half jaar aan het opsturen , en nog steeds geen wormen gevonden.
wel geleerd dat als je bij de enquête invult dat je geen zakjes meer hebt, je dan niet automatisch  de zakjes toegestuurd krijgt.
wel door hun mail te beantwoorden en daarin te zetten dat je zakjes op zijn.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door