hallo allemaal,
wij hebben een 16.7 jarige Jack Russel waar giardia is op aangetroffen,
eerst wat meer info over Jack, neemt een hele tablet cortisonen voor de hoest en wat hartmedicatie voor lekkende hartkleppen, en een spuitje voor een vergrote lever.
voor de rest is jack nog vrij gezond zien en horen doet hij nog heel goed alsook koppig zijn
bij hem is een maand of 4 geleden giardia vastgesteld, begonnen met 5 dagen panicure 10 dagen rust en terug 5 dagen panicure, leek aanvankelijk te helpen en test was negatief, toch al snel werd de stoelgang zoals water en verschrikkelijk stinken, wij terug naar de dierenarts en opnieuw moesten we stoelgang binnen brengen en jawel deze keer giardia met cisten, opnieuw een kuur met panacure 5 dagen dan 10 dagen niets en weer 5 dagen. --> niet echt verbetering laten testen en de test gaf weeral positief voor giardia, de dierenarts zei dat het de laatste kuur was wat ze nu ging meegeven want helpt toch niet met die cortisonen wat hij moet nemen.
na wat rondlezen op dit forum hebben we nu een kuur van 10 dagen panicure gegeven, het was iets gebeterd maar het komt toch wel weer terug, en nu is het weer stinkende ontlasting met stukjes onverteerde etensresten, dus duidelijk giardia.
giardex enzo hebben we ook al geprobeerd maar gaf geen verbetering.
We zijn zo ongeveer ten einde raad, we doen alles wat we kunnen voor de parasiet kapot te krijgen zoals iedere stoelgang met kokend water begieten na het proberen op rapen, pootjes in ontsmettingsbad na het poepen of plassen, stoomreinigen, enzv enzv.
Nu zijn we uit noodzaak naar een andere dierenarts gegaan en ja wat geeft hij mee...panicure 7 dagen, 7 dagen niets en weer 7 dagen. ik weet op voorhand dat dit niets gaat opbrengen.
er is ook nog metrobactin maar aangezien hij een vergrote lever heeft van de cortisonen weet ik niet of dit middel wel mag aanzien er op de bijsluiting staat niet gebruiken bij leveraandoeningen.
Ik heb hier op het forum iets over een Duivenmiddel gelezen genaamd SPARTRIX wat uitzonderlijk goed zou helpen... maar natuurlijk ben ik daar voorzichtig mee zonder overtuigingen dat het voor mijn hondje geen kwaad kan, moet er namelijk 16 tabletten per dag van nemen.
Heeft iemand goede tips/raad voor ons want we zien het somber in, en probeer zo maar eens fris gaan te werken.
alvast bedankt voor het lezen en eventuele goede tips.
groeten Rob