Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3432306
Ik wil binnenkort een wormenonderzoek laten uitvoeren voor Ian.

Zijn snackgedrag onderweg is een heel stuk verbeterd sinds we hem veendrenkstof geven, maar helaas gaat er zo af en toe toch nog een stuk drol naar binnen.
Ik heb begrepen dat je voor een ontlastingsonderzoek bij voorkeur het buiten eten helemaal moet voorkomen. De enige oplossing op korte termijn lijkt voor nu een muilkorf.

Is dit inderdaad de beste oplossing?
Welk soort muilkorf zouden jullie aanraden?

Groeten,
René
#3432307
Nou, een muilkorf werkt niet altijd. Sommige honden steken hun neus dermate diep in hetgeen ze op willen eten dat het langs de tralies van de muilkorf "dichterbij" komt en ze het af kunnen likken. Ja ja, ik geef toe: goor!!!!!!!!!!!!!!! Bij voorkeur voorkom je het. Soms lukt het niet en kun je toch aan de uitslag wel lezen wat er aan de hand is. Soms niet. Gewoon 3 daagjes aan de riem uit laten en dan poep inzamelen op dag 3 en dan weet je het wel zeker.
#3432320
Lizzy schreef: zo 12 sep 2021, 18:04 Nou, een muilkorf werkt niet altijd. Sommige honden steken hun neus dermate diep in hetgeen ze op willen eten dat het langs de tralies van de muilkorf "dichterbij" komt en ze het af kunnen likken. Ja ja, ik geef toe: goor!!!!!!!!!!!!!!! Bij voorkeur voorkom je het. Soms lukt het niet en kun je toch aan de uitslag wel lezen wat er aan de hand is. Soms niet. Gewoon 3 daagjes aan de riem uit laten en dan poep inzamelen op dag 3 en dan weet je het wel zeker.
Bemoedigend :???: We laten Ian standaard aan de riem uit. Bedoel jij dat je de hond dan gewoon echt kort houdt? Ik bedoel: soms vindt hij gewoon midden op de stoep iets om te snaaien (geen poep) terwijl ik het niet eens gezien had.
Doranto schreef:Ik heb het weliswaar niet omdat er poep gegeten wordt, maar gras. Maar misschien helpt het daarvoor ook.
Ah, deze versie had ik nog niet gevonden. De eerste recensie op bol beschrijft precies wat Lizzy schreef: de hond drukt de poep er gewoon doorheen. Heb jij daar geen last van? Gaat mogelijk lastiger met gras dan met poep stel ik me zo voor...
#3432321
RenédH schreef: zo 12 sep 2021, 20:42 Ah, deze versie had ik nog niet gevonden. De eerste recensie op bol beschrijft precies wat Lizzy schreef: de hond drukt de poep er gewoon doorheen. Heb jij daar geen last van? Gaat mogelijk lastiger met gras dan met poep stel ik me zo voor...
Bij ons is het eten hiermee helemaal over. Ze probeert het niet meer. Maar zoals gezegt heb ik het voor het gras eten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door