Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#278348
En daarom geef ik absoluut geen botten meer van oudere dieren ;)
Ook niet onder het mom van ze kunnen er lekker op knagen....ze vreten en slikken hier echt alles onverwachts naar binnen,nee ik neem geen risico meer.
Door Helen
#278385
tieneke schreef: En daarom geef ik absoluut geen botten meer van oudere dieren ;)
Ook niet onder het mom van ze kunnen er lekker op knagen....ze vreten en slikken hier echt alles onverwachts naar binnen,nee ik neem geen risico meer.
Ik ook normaal gesproken niet. Dit is de eerste keer dat ik geitenribben heb. Ik wist niet dat die krengen zo hard waren. De overdwars gezaagde stukken zijn goed te doen, maar de lange ribben echt niet....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#278404
Helen schreef: Nee, was er zelf bij toen het in stukken gesneden is...Balou is de hele dag misselijk gebleven en daarnet kwam de tweede stuk rib eruit...Gelukkig heeft ze twee ribben gehad, dus dit moet alles zijn.
Deze was nog langer echt 20 cm lang en vlijmscherp. Mijn vriend kon het niet breken met zijn handen of knippen met zo'n knipding.....Knetterhard...We zijn ons rotgeschrokken... Dat ze in staat is om 20 cm bot zo hoppa zonder zichzelf te beschadigen uit te kotsen.....Dit geven we dus nooit meer. Alle ribben die we nog in de lengte hebben knippen we dus vanaf nu in stukken van 5 cm. Die verteren volgens mij wel.
Dit is echt vreemd hoor , de geitenribben die ik hier heb kan ik gewoon met een mes bijna doorsnijden.
Door Helen
#278407
sylvia schreef: Dit is echt vreemd hoor , de geitenribben die ik hier heb kan ik gewoon met een mes bijna doorsnijden.
Ik vind het ook erg vreemd... :-\ Ik heb het even gehad met die dingen. Ik ontdooi er volgende week weer een paar en kijk dan eens even of die anders zijn.....Ik zou bijna die overdwarsgezaagde ook niet meer durven geven....
Laatst gewijzigd door Helen op do 10 mar 2005, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#278409
Ik geef hier ook gewoon lange geitenribben. En soms zitten er inderdaad knetterharde ribben tussen! De meeste zijn zacht, maar zo eens in de zoveel tijd breken ze zowat de kiezen op de geitenribben.... ik weet ook niet hoe het komt... misschien dat je dan een ex-melk-geit te pakken hebt?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#278410
Lizzy schreef: Ik geef hier ook gewoon lange geitenribben. En soms zitten er inderdaad knetterharde ribben tussen! De meeste zijn zacht, maar zo eens in de zoveel tijd breken ze zowat de kiezen op de geitenribben.... ik weet ook niet hoe het komt... misschien dat je dan een ex-melk-geit te pakken hebt?
Dat zou natuurlijk kunnen he, een ouwe taaie geit, of een geit van een groot ras , die heb je in alle soorten en maten
Door Helen
#278411
Lizzy schreef: Ik geef hier ook gewoon lange geitenribben. En soms zitten er inderdaad knetterharde ribben tussen! De meeste zijn zacht, maar zo eens in de zoveel tijd breken ze zowat de kiezen op de geitenribben.... ik weet ook niet hoe het komt... misschien dat je dan een ex-melk-geit te pakken hebt?
Ik heb hem alleen maar dood gezien. Het geitje dan he ;D
Ik heb ook de geiten gezien die klaar stonden om geslachte te worden. Dat waren idd ex-melkgeiten en gewone kinderboerderij geiten zeg maar. De volgende keer vraag ik wel expliciet om een jonge geit.
Gebruikersavatar
Door chooky
#278412
Helen schreef: Ik heb hem alleen maar dood gezien. Het geitje dan he ;D
Ik heb ook de geiten gezien die klaar stonden om geslachte te worden. Dat waren idd ex-melkgeiten en gewone kinderboerderij geiten zeg maar. De volgende keer vraag ik wel expliciet om een jonge geit.
;D ;D ;D
Als variatie op oude bok zoekt jong groen blaadje ;D

Maar dat is inderdaad schrikken als je ineens van die scherpe stukken bot terugkrijgt :o
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt.
Ik vind het trouwens zowiezo lastig om aan geit te komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door