Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boris2009
#2280711
Was hij eerst te licht en hadden we opstartproblemen
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 090.0.html
nu waren we maandag bij de dierenarts voor een prik en nu groeide hij weer te snel, de afgelopen maand is hij 6 kg gegroeid ipv normaal 4.

Hij zit nu wel op het gewicht waar hij op hoort te zitten, vorige week waren we op wintersport en hadden we hem mee, hij heeft heel veel geslapen en we zagen hem gewoon groeien, ik ben er ook niet helemaal blij mee maar voor ons gevoel had hij wat in te halen na zijn worminfectie. Hij is nu 13 kg en 13 weken, hij krijgt ongeveer tussen de 8 en 12 ons per dag verdeelt over drie keer en dan barst hij nog van de honger, het is een echte hongerlap.
We voerden hem voornamelijk kvv met wat barf tussendoor, maar sinds deze week doet hij gewoon met de rest mee en dat gaat prima.

De dierenarts drong aan op brokken om de groei beter te regelen, maar dat wees ik van de hand, idioot gewoon, daarna nog een discussie over vlees  :-\ maargoed ze kan me hiermee dus niet verder helpen, wat vinden jullie ?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2280718
je doet het goed, kijk de ene groeit sneller dan de andere, je hondje had een achterstand en is nu weer mooi opgewicht!
prima toch!!!
brokken om de groei beter te kunnen regelen, waar haalt ie het vandaan!
Door Lizzy
#2280754
boris2009 schreef: Was hij eerst te licht en hadden we opstartproblemen
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 090.0.html
nu waren we maandag bij de dierenarts voor een prik en nu groeide hij weer te snel, de afgelopen maand is hij 6 kg gegroeid ipv normaal 4.

Hij zit nu wel op het gewicht waar hij op hoort te zitten, vorige week waren we op wintersport en hadden we hem mee, hij heeft heel veel geslapen en we zagen hem gewoon groeien, ik ben er ook niet helemaal blij mee maar voor ons gevoel had hij wat in te halen na zijn worminfectie. Hij is nu 13 kg en 13 weken, hij krijgt ongeveer tussen de 8 en 12 ons per dag verdeelt over drie keer en dan barst hij nog van de honger, het is een echte hongerlap.
We voerden hem voornamelijk kvv met wat barf tussendoor, maar sinds deze week doet hij gewoon met de rest mee en dat gaat prima.

De dierenarts drong aan op brokken om de groei beter te regelen, maar dat wees ik van de hand, idioot gewoon, daarna nog een discussie over vlees  :-\ maargoed ze kan me hiermee dus niet verder helpen, wat vinden jullie ?
Oh, doet jouw dierenarts ook aan de regel 1 kg per week aankomen? Nou, gooi die maar gewoon op de schroothoop! Kijk, je hond moet niet de pan uitgroeien en als een waggelende vetlel over straat gaan. Maar 1 kg per week aankomen (voor pups van middelgrote en grote rassen) is een zeer nietszeggende vage rare richtlijn. Die verzonnen is voor mensen die niet zien (en serieus, die heb je) wanneer hun hond te dik is en dus ook niet goed zien hoe hun pup groeit.

Kortom, volgens mij gaat het PERFECT met je hond! Je geeft nu alleen KVV + BARF dus zorg wel dat je in verhouding goed blijft voeren.
Door Mevroi Kruim
#2280764
Psies! En wat je zelf al schreef, je hond had wat in te halen en dat heeft 'ie keurig gedaan. Wedden dat de groei nu meer af zal vlakken?
Door eelke
#2280805
Tja, volgens mij gaat dat wel prima, 13 weken en 13 kilo. En je pup is vrolijk en levendig, ziet er goed uit, niet te dik/dun? Lekker zo laten. Zeker omdat ie wat achterstand had.
Door Parelridder
#2281004
Dit lijkt mij een dierenarts die de term 'richtlijn' niet helemaal begrijpt ??? ;)
Toen wij vroegeh op school gym hadden, moesten we in een rij staan van groot naar klein (misschien is dat nog zo?)
Er waren lange kinderen en korte en alles daar tussen in. Allemaal gewoon gezonde kinderen, van dezelfde 'diersoort' en zelfs hetzelfde 'ras' (ik woonde in een dorp :biggrin2:)
Zelf ben ik van plek verschoven op zeker moment, kennelijk groeide ik ineens wat harder dan gemiddeld. Heb nooit brokkies hoeven eten om die reden en ook geen berisping van de huisarts of schooldokter over de groeistoot.
Een vriendin van me is nogal klein van stuk en haar man idem dito. Rarara, hun kinderen zijn ook kleiner dan gemiddeld. Kwam ze op het consultatieburo, toen de meisjes nog jonger waren, kreeg ze een heel zorgelijk verhaal over de groei van haar kind en dat die 'te klein' was ::) Gelukkig was ze zelf meteen nuchter genoeg om te bedenken dat het eerder te denken zou geven als haar kind wel een gemiddelde lengte zou hebben, anders zou ze zich nog nodeloos bezorgd hebben laten maken.
Kortom: een richtlijn is geen doel, maar een middel!
Gebruikersavatar
Door José S
#2281014
Lijkt mij ook geen probleem hoor, ziet ie er goed uit en geen groeipijnen? Dan is er niks aan de hand toch?

Onze DD hadden we opgehaald met 7 maanden, kreeg daar alleen brokken (en de verkeerde nog wel!) en was een mager scharminkel dat moddervet was... Huh? teveel vet en totaal geen spiermassa, vergroeide achterpoten, koehakkig (zwaar), hazentenen en een zeer zwakke achterhand.

Nu na bijna 3 maanden:
Koehakkigheid voor de helft weg, gespierde achterhand met behoorlijke dosis kracht en ze groeit ook een kilo per week!
Maar ziet er beter uit dan ooit!
Dierenartsen hebben allemaal diagrammetjes, schemaatjes e.d. en zodra je daar van af wijkt raken ze in paniek want dan moeten ze zelf nadenken! :D
Door boris2009
#2281402
;) nou jullie reacties doen me goed, dat kon ik wel even gebruiken want ondanks je eigen gevoel, is het wel vervelend bij zo'n dierenarts, het was een vrouw trouwens :(

Maar onze Sem doet het heel goed, hij zit kiplekker in zijn vel na een wat moeizame start, eet, poept en plast goed, alles erop en eraan en hij is gek op zijn voer en ik ben dolblij dat ik ze zo voer.
Parelridder, ik herken je rijtje, maf eigenlijk dat het altijd maar zo gaat  ;), maar bij deze gaat de richtlijn van 1 kilo dan in de wilgen  ;) ;) ;) en gaan we gewoon zo door want dat gaat heel goed
Gebruikersavatar
Door Joke I
#2281498
Ik herken je verhaal. Ik had altijd als argument naar mijn DA, dat het met de andere honden ook wel goed is gekomen (ZONDER BROKKEN!!!!!! :P) :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door