Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#276851
Ik heb hier ook een herplaatser, die natuurlijk meteen aan de carnibest ging. Hij at niet, nee, hij vrat!
Ik merk alleen dat hij hier helemaal loskomt als ik het eten ga klaarmaken ;D Dan springt en blaft ie om mij heen. EN als het te lang duurt voordat ie eten krijgt naar zijn zin, dan komt ie naar me toe, stoot me een paar keer aan, en begint dan te 'praten' (heel zachtjes blaffen, allerlij verschilldende blafjes) en staat me dan uit te dagen. Ik vind dit heel dapper van Sil, want het was me toch een angstkeutel in het begin :-\

Hihi, ik weet nog dat ik onze vorige hond Freule op vers zette. Ze begon ineens erg 'raar' te doen na het eten. ROllen en kruenen, als een gek door de kamer te rennen. Ik belde een beetje in paniek Paul Barte op en die moest een beetje lachen, ik had nu een tevreden hond, whahahaha! Met de brokken deed ze dat dus echt nooit!!
En nu, is het nog steeds speeluurtje na het eten, dan rennen ze als gekken door het huis :D
Laatst gewijzigd door jeanne op di 08 mar 2005, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#276925
Borke reageert wel heel erg opgewonden als hij een bot krijgt of gegeten heeft. Hij is dan super enthousiast en blij, eigenlijk laat hij dan zijn normale gedrag zien maar dan enorm versterkt :-)

Groetjes,
Door isebekhoekstra
#277325
Heel herkenbaar en normaal gedrag voor een hond die mishandeld en/of verwaarloosd is geweest.
Wij hebben er vooral geen aandacht aan besteed en het ging vanzelf weer over.
De smaak van lekker vers kippevlees was voor onze hond een reden om helemaal onder de tafel te kruipen wachtend op een pak rammel.....
(bij vorige eigenaar vast een paar keer gekregen)
Met de tijd slijt dit gedrag en nu huppelt ze vrolijk rond en na het eten natuurlijk lekker uitbuiken.....
Door An
#277544
sylvia schreef: Misschien heeft hij het idee, dat hij vlees aan het eten is dat eigenlijk voor jullie is, hij wacht dus tot hij op zijn flikker krijgt.
Ja dat dacht ik ook onmiddellijk. De eerste keren dat Holmes hier echte hompen vlees met botten kreeg, stond hij ook echt te kijken van ben je wel zeker dat het mag? Het is echt ok he? Je meent het he?

Het is voor een hond natuurlijk ook een hele verandering he! Beeld je in dat je je hele leven enkel cornflakes krijgt, zou je zelf niet een beetje raar staan kijken als je dan ineens een steak met frieten voor je neus krijgt?

Op een punt wenne ze er dan wel aan dat ze alle dagen echt lekker mogen eten. (Hoewel Holmes me na 2 jaar nog altijd effe dankbaar aankijkt als ik met eten aankom ;) )
#277636
isebelhoekstra schreef: Heel herkenbaar en normaal gedrag voor een hond die mishandeld en/of verwaarloosd is geweest.
Wij hebben er vooral geen aandacht aan besteed en het ging vanzelf weer over.
De smaak van lekker vers kippevlees was voor onze hond een reden om helemaal onder de tafel te kruipen wachtend op een pak rammel.....
(bij vorige eigenaar vast een paar keer gekregen)
Met de tijd slijt dit gedrag en nu huppelt ze vrolijk rond en na het eten natuurlijk lekker uitbuiken.....
Jullie hebben een hond die mishandeld is geweest? Mijn hond heeft wel tikken gehad, dat was te merken toen ik hem 4 jaar geleden kreeg aan zijn ontwijkende gedrag. Angst voor mensen en angstagressie.
Dit is er na 4 jaar wel uit. Kan lezen, schrijven, tekenen en kleuren met Blitz! Dit gedrag is echt helemaal terug bij af in mijn ogen.
Ik wil hem niet compleet negeren als hij vlees heeft gegeten omdat ik wil weten of het vlees eten goed gaat!

Ik eet zelf nooit vlees, vlees is nooit in mijn huis. Als ik eet heeft hij daar nooit interesse in. Hij bedeld ook nauwelijks, behalve als ik yoghurt als toetje heb, want dan mag hij het schaaltje uitlikken. En dat is okee. Hij eet ook niet van straat, waar hij voor op zijn kop zou kunnen krijgen.
Door isebekhoekstra
#277868
Bernadette schreef: Jullie hebben een hond die mishandeld is geweest? Mijn hond heeft wel tikken gehad, dat was te merken toen ik hem 4 jaar geleden kreeg aan zijn ontwijkende gedrag. Angst voor mensen en angstagressie.
Dit is er na 4 jaar wel uit. Kan lezen, schrijven, tekenen en kleuren met Blitz! Dit gedrag is echt helemaal terug bij af in mijn ogen.
Ik wil hem niet compleet negeren als hij vlees heeft gegeten omdat ik wil weten of het vlees eten goed gaat!

Ik eet zelf nooit vlees, vlees is nooit in mijn huis. Als ik eet heeft hij daar nooit interesse in. Hij bedeld ook nauwelijks, behalve als ik yoghurt als toetje heb, want dan mag hij het schaaltje uitlikken. En dat is okee. Hij eet ook niet van straat, waar hij voor op zijn kop zou kunnen krijgen.
[/quote

misschien kan je tijdens het eten wel zijdelings kijken of alles goed naar binnengaat. Zolang je maar niet het angstgedrag beloont door er aandacht aan te schenken zou het door gewenning vanzelf minder moeten worden denk ik..

heeft bij Nox heel goed gewerkt en op sommige andere punten gebruiken we deze negeer methode ook.

Afleiden is misschien ook een optie?? (rustig spelletje of wat comando's laten uitvoeren)

veel succes!
#282918
Wil nog even zeggen hoe het nu gaat. Heb verzonnen dat ik het beste inderdaad niet aanwezig kan zijn.

Hij krijgt eerst ARF (zeg maar...) en daarna zijn Botten. Het groentefruitprutorgaanvlees mengsel gaat in zijn bak en dat gaat normaal. Hij zit, ik zet zijn bak neer. Ik stap naar achter, geef het sein dat hij mag eten en er is niets aan de hand. Zijn staart is neutraal oren ook en hij kijkt niet steeds op wat ik aan het doen ben. Het is daar duidelijk te lekker voor.

Als hij het op heeft dan pak ik het vlees van de dag en leg dat of in de tuin of op het balkon. Dat ligt er maar net aan. En dan doe ik de deur dicht en bekijk het tafereel van binnenuit. Hij ziet mij dan niet en moet het helemaal zelf doen.

Nou, deze aanpak is prima! Hij eet het ongeveer binnen tien minuten op. Dat is wel heel ruim genomen. Zijn staart is nog steeds tussen zijn benen, maar zie dat niet als iets wat hij vervelend vind. Als hij klaar is met eten heeft hij het vreselijk druk met door de tuin heen rennen en als hij op het balkon staat maakt hij de deur zelf open (deed hij voorheen niet) om als een idioot door het huis te gaan rennen.

Blije Blitz dus!
#283203
Lupa schreef: zijn staart tussen debenen hoeft geen angst te zijn het kan ook gewoon een manier van spanning of juist zijn houding zijn bij het eten.
een van mijn kleintje eet met de voorpoten liggend en de kont omhoog maar haar start is heel laag, ik denk dat ze anders haar evenwicht verlist ;D
Hee, zo eet Kai ook! Ik dacht dat hij de enige was die in zo'n rare houding at.
#283245
Haha, lijkt me ook grappig om te zien!
Mijn nichtje vertelde dat haar honden ook zo eten als het vlees betreft, dus er zijn meerdere honden die hun staart tussen de benen hebben.

Het is echter niet meer zo dat hij zijn staart helemaal tegen zijn buik heeft hoor. Maar wel duidelijk nog tussen zijn benen. En buiten eten is ook wat moeilijker, want er lopen veel katten en ander gedierte rondom de tuin. Dus dat moet hij ook allemaal in de gaten houden.

Hij staat en gaat er echt niet bij liggen! Haha, dat zie ik die van mij nog niet doen!
Door pippie
#284599
Mijn honden zijn wel veranderd qua gedrag, ze zijn na hun eten echt rustig, verzadigd, voorheen gingen ze hier nog eens met zijn allen de boel afbreken, nu liggen ze echt uit te buiken ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door