Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Elly
#279506
Ik heb het artikel in de bc clubblad ook gelezen. Het artikel begint met : "Met verbazing kwam ik een boekje in een tweedehands boekenwinkel tegen, waarin ik recepten vond voor de hond, namelijk "Het honden kookboek" van Marli van den Hout (Roermond 1984)." Verder schrijft zij dat ze de details van de recepten niet kan geven i.v.m. het auteursrecht op het boek. Wel wilde zij haar ervaringen geven van het mee eten met de pot. Haar motivatie is dat ze zelf graag zuiver voedsel eet, en omdat je bij kant en klaar hondenvoer niets weet over de kwaliteit van de basisingredienten, wilde ze voor haar honden ook zelf koken. Dit doet ze overigens niet elke dag. Het toevoegen van mineralen en vitamines is haar aangeraden door haar dierenarts.
Dit is dus niet iemand die zich profileert als voedingsdeskundige, maar simpelweg iemand die gek is met haar honden en met enige regelmaat graag een potje voor ze kookt.Ik weet dat er border collie fokkers en liefhebbers zijn die kvv of barf voeren. Misschien komt er nog wel een reactie op dit artikel
Gebruikersavatar
Door Elly
#279526
Lupa schreef: maar dan moetje de vereniging en de honden en haar zelf in bescherming nemen toch???
ik zou ook graag een artikel over de biologie van een hond maar ik heb er de balle verstand van en daarom doe ik het niet
Dat is ook precies de reden dat ik schreef: "misschien komt er wel een reactie op". Ik weet ook niets van hondenvoeding, behalve de informatie die ik heb van de dierenspeciaalzaak (die een goede bekende van ons is, en zijn eigen hond Nutro voert, omdat hij ervan overtuigt is dat dat een van de betere merken is) en de informatie die ik op Barfplaats lees. Ik ben omgeschakeld naar kvv omdat mijn hond niet graag brokken at. Soms at hij dagen niet. Nu drentelt hij al een uur voor etenstijd heen en weer (soms wilde ik dat ik het bij de brokken had gelaten ;D). De mevrouw die het artikel inzond geniet er ook van dat de honden verwachtingsvol om haar heen drentelen als ze voor hen aan het koken is, en dat wilde ze delen denk ik
Gebruikersavatar
Door Elly
#279553
Lupa schreef: sorry daar ben ik weer maar dan moet het blad toch niet publiceren? of ligt het aan mij? :-\
stel dat ik een brif stuur met daarin dat mijn honden iedere dag een moorkop te eten krijgen en een rijp chocola omdat het zo goed voor hun is? wat doen ze dan? publiceren?
Geen idee. Ik mag hopen van niet. Het BC clubblad gaat meer over het fokbeleid, de gezondheid en het werk/de sport met de border collie. Af en toe worden er leuke verhalen en foto's ingezonden en nu dus iemand die af en toe zelf wat voor haar honden kookt. Ik neem aan dat de redactie daar geen kwaad in ziet. Ik heb er zelf geen problemen mee. Ik denk dat de meeste mensen gewoon brokken voeren. En als iemand zich geroepen voelt om een artikel te plaatsen dat rauw voeren beter is, en dat prei niet goed is voor een hond, dan zal dat ook wel geplaatst worden denk ik.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#279614
Lupa schreef: sorry daar ben ik weer maar dan moet het blad toch niet publiceren? of ligt het aan mij? :-\
stel dat ik een brif stuur met daarin dat mijn honden iedere dag een moorkop te eten krijgen en een rijp chocola omdat het zo goed voor hun is? wat doen ze dan? publiceren?
Een clubblad is een blad van de vereniging voor de vereniging, zo'n blad wordt door en voor leden gemaakt, dus iedereen mag iets insturen voor het clubblad . Als ik een voedingsverhaal schrijf en het opstuur naar onze vereniging wordt het ook geplaatst .
De redactie van een clubblad rangschikt ingezonden stukken en probeert daar een mooi geheel van te maken, deze mevrouw heeft een stuk geschreven hoe zij haar honden voert en dus dan ook denkt dat dit de beste manier is, en het clubblad plaatst het verhaal van een lid.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#279784
Lupa schreef: nou, bij de flatcoated werkt het dus anders, ik heb een keer het verhaal van Lizzy opgestuurd, het is naar 2 DA doorgestuurt en een intensieve tel. kontakt erover gehad en natuurlijk niet goed gekeurd, gelukkig heeft Tannetje daarna een hele mooie verhaal er op laten zetten
Maar als jij er een verhaal van jezelf in wilt zetten en wat jij voert en waarom dan wordt het waarschijnlijk wel geplaatst.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#279898
Ik heb een kant-en-klaar artikel liggen dat al in verschillende bladen heeft gestaan. Is dat niet iets voor de Border's?
Als je me het redactie adres geeft, neem ik wel contact op.
Gebruikersavatar
Door chooky
#279910
Hitam schreef: Ik heb een kant-en-klaar artikel liggen dat al in verschillende bladen heeft gestaan. Is dat niet iets voor de Border's?
Als je me het redactie adres geeft, neem ik wel contact op.
Heb je er ook een over selectief enten ;D
Dan heb ik wel een adres van een leuke KC met clubblad voor je ;D Wie weet plaatsen ze alles in een keer ;D
Gebruikersavatar
Door chooky
#279911
Of niet, want een van de bestuursleden is dierenarts en daar heb ik al een fijne discussie over enten mee gehad :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#279977
Ik heb daar geen kant-en-klaar artikel voor liggen. Wel een voor katten en die is ook al geplaatst geweest in de Mundikat. Maar ik heb genoeg teksten die na enige aanpassing geschikt zijn.
Door Cat
#280548
Hitam schreef: Ik heb een kant-en-klaar artikel liggen dat al in verschillende bladen heeft gestaan. Is dat niet iets voor de Border's?
Als je me het redactie adres geeft, neem ik wel contact op.
redactie adres email: [email protected]

groetjes Cat
Gebruikersavatar
Door Hitam
#280573
Ik ga ze gewoon mailen met het verzoek het artikel overvoeding te plaatsen. Jullie horen wel wat de reactie is.
Door Eef+Stippels
#280748
Hitam schreef: Ik heb daar geen kant-en-klaar artikel voor liggen. Wel een voor katten en die is ook al geplaatst geweest in de Mundikat. Maar ik heb genoeg teksten die na enige aanpassing geschikt zijn.
over kattenvoer ??? Daar heb ik wel interesse bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door