Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#276354
:D

Ik begin er al een beetje aan te wennen hoor. Gisteren heb ik Darqan een ossestaartring gegeven. Die hield ik de hele tijd vast, want hij moest het ding maar eens helemaal in een keer inslikken ::)
Maar goed, vandaag dus terug zo`n lekker stukkie en heb ik hem helemaal alleen laten doen (nadat hij gisteren dus ook af en toe wat vlees van mijn vingers tussen zijn tanden had ;D) en hij is echt voorzichtig :D Ik heb mijn blik wel geen moment van hem afgewend :-[

Het komt helemaal goed met mij (misschien moet ik met mijn fobie eens langs de psychiater ;D)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276372
Laura2004 schreef: Bij mij is het ook altijd goed gegaan, die van mij kregen kippenekken toen ze gewoon nog iedere dag brokken kregen, maar ik zou het niet iemand aanraden om het zo te doen als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik het niet zo gedaan. Voor de zekerheid.
Ik vind kippennekken niet echt botten ze zijn vrij zacht.
Door *Axel*
#277645
sylvia schreef: Ik vind kippennekken niet echt botten ze zijn vrij zacht.
Dan zijn de Vlaamse kippenekjes toch wat steviger en scherper ;D
Door tieneke
#277649
isabel debacker schreef: Dan zijn de Vlaamse kippenekjes toch wat steviger en scherper ;D
Zolang het geen kalkoennekken(vlijmscherp)zijn is alles ok!
Door Laura2004
#277659
tieneke schreef: Zolang het geen kalkoennekken(vlijmscherp)zijn is alles ok!
Maar als je honden al lang barfen dan kan je toch wel kalkoenvleugels en zo geven. Ik heb nl. al heel lang in de vriezer liggen omdat ik van iedereen wat anders hoor.
Door tieneke
#277666
Laura2004 schreef: Maar als je honden al lang barfen dan kan je toch wel kalkoenvleugels en zo geven. Ik heb nl. al heel lang in de vriezer liggen omdat ik van iedereen wat anders hoor.
Vleugels mag je volgens mij gewoon geven hoor ;)
Het gaat om de nekken,die zijn vlijmscherp.
Nooit zo geven maar eerst malen.
Door 202spots
#277787
tieneke schreef: Vleugels mag je volgens mij gewoon geven hoor ;)
Het gaat om de nekken,die zijn vlijmscherp.
Nooit zo geven maar eerst malen.
Sorry...maar hier worden de kalkoen vleugel net zo gemalen als de kalkoen nek...
De vleugel heeft in de tip 'n hele lang dunne platte bot zitten dat nog scherper is dan 'n slagersmes... :o
Ik vind ALLE kalkoen botten niet alleen erg hard,maar allemaal erg scherp en ik maal liever de hele kalkoen dan dat ik losse stukken ga geven.
Door Laura2004
#277789
Ik heb niks om het mee te malen :-\ dat moet toch in een vleesmolen? Waar kan je zo'n ding trouwens halen?
Maar als mijn honden er heel goed op kauwen kan zo'n vleugel dan echt kwaad, zelfs op een kippenek kauwen ze een uur.
Door 202spots
#277793
Dan heb je hele beleefde eters!! ;D
Wanneer je de hele vleugels wil geven dan zou ik in ieder geval die lange dunne/platte/scheermessen botten eruit halen.
Door Laura2004
#277804
oh, ze zijn zo beleefd!!! ;) Alleen op dat gebied dan! ;D
Dan zal ik die scherpe botjes er ff uithalen en dan ga ik het morgen maar eens proberen.
Door *Axel*
#278027
tieneke schreef: Zolang het geen kalkoennekken(vlijmscherp)zijn is alles ok!
Nee, kip. Tenzij ze me in de winkel bedrogen hebben >:(
Door 202spots
#278095
isabel debacker schreef: Nee, kip. Tenzij ze me in de winkel bedrogen hebben >:
Kippen nekken zijn net zo iets als je duim.
(hier met vel)

Afbeelding

Kalkoen nek is net zo iets als van je vuist tot je
elleboog.(zonder vel)
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door