Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#274849
Het vertrouwen dat het goed gaat , komt wel ;)
Wel goed van je om het weer te proberen. Wij hebben ook geleerd dat botten niet goed zijn maar dat waren de gekookte en gebraden botten.
Hier voel ik ook wel eens iets scherps maar het verteerd heel goed. Ik geef ze geen water het eerste half uur maar dat is misschien mijn eigen idee. Ik denk dat het voor de vertering beter is.
Doe jij dat ook?
Door *Axel*
#274893
Truus schreef:
Hier voel ik ook wel eens iets scherps maar het verteerd heel goed. Ik geef ze geen water het eerste half uur maar dat is misschien mijn eigen idee. Ik denk dat het voor de vertering beter is.
Doe jij dat ook?
Nee, eigenlijk niet, maar hij heeft niet gedronken erna.

Ivm verteren: jullie weten at Darqan vroeger wel eens een dag diarree had. Sinds hij dus op Duck staat gaat het super, geen diarree meer :) Hij heeft deze week ook al wat carnibest op (ik vond nog een rol achter in de diepvries, heb ik dan maar als tussendoortje gegeven) en dus ook na die kippevleugel van gisteren is zijn ontlasting helemaal goed :)

Denken jullie dat hij dus het bot goed verteerd? Of kan je dat nog niet zeggen na 1 kippevleugel?
Door Peet
#275024
Isabel...ik sta nogsteeds met mijn sleutels in de hand... ;D...laat staan mijn man (!), die vindt het ook eng...

Maar echt, het wordt minder hoor, je raakt er aan gewend....Hoe vaker je ziet dat er niks aan de hand is, hoe rustiger je zelf wordt.

Ik geef nu hele kippepoten in 1 keer. Skronjs-skronsj-kraak...bbrrr...ik vind die geluiden nogsteeds eng, maar als je ze ziet genieten van hun maal.... :D..en elke keer gaat het prima! Ik gef overigens wel altijd een flinke hoeveelheid vlees bij de botten, zodat de botten goed ingepakt zijn in de maag, zeg maar.

Dus als je hond mooie ontlasting had, heeft hij het toch prima verteerd?

Ik denk overigens dat de baasjes lange moeten wennen aan botten, dan de hondjes!! ;)
(en je bent geen trut, want dan ben ik dat ook, hahaha)
Laatst gewijzigd door Peet op za 05 mar 2005, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#275029
EvitaP schreef: Heb ik wat gemist?! ???
Mijn honden eten nog steeds brokken en ze krijgen afentoe kip en konijn of wat dan ook, wat is daar verkeerd aan?
Waarom krijgen ze nog brokken dan?
Door EvitaP
#275407
Laura2004 schreef: Waarom krijgen ze nog brokken dan?
Niet genoeg vriesruimte.
Maar het kwam op mij over alsof het een gevaarlijke combinatie was ofzo...
Door tieneke
#275440
EvitaP schreef: Niet genoeg vriesruimte.
Maar het kwam op mij over alsof het een gevaarlijke combinatie was ofzo...
Als je alleen brokken voert en ineens kippenvleugels etc gaat geven kan je hond daar flink ziek van worden.
Daarom wordt altijd geadviseerd om de hond eerst op kompleet versvoer te zetten(of gedeeltelijk) en na een week of langer voorzichtig met een kippennek te beginnen ;)
Door Laura2004
#275480
tieneke schreef: Als je alleen brokken voert en ineens kippenvleugels etc gaat geven kan je hond daar flink ziek van worden.
Daarom wordt altijd geadviseerd om de hond eerst op kompleet versvoer te zetten(of gedeeltelijk) en na een week of langer voorzichtig met een kippennek te beginnen ;)
Dit bedoelde ik dus! Bedankt. Ik bedoelde inderdaad dat het een gevaarlijke combinatie kan zijn
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275514
EvitaP schreef: Niet genoeg vriesruimte.
Maar het kwam op mij over alsof het een gevaarlijke combinatie was ofzo...
Als je brokken voert is het maagzuur van je hond minder zuur als van een rauw etende hond (brokken ph5 tegen vlees ph 1, PH 7 is neutraal) de gevolgen daarvan zijn dat bij een ph 5 de bacteriën niet gedood worden maar ook dat botten niet goed verteerd kunnen worden en dus voor beschadigingen kunnen zorgen.
Door *Axel*
#275516
Hehe, na 2 kippevleugels leeft Darqan nog ;D

Ben er al ietsie pietsie meer gerust in ::)
Vanavond krijgt hij een lekker stuk ossestaart.
Ik had een hele ossestaart gekocht voor ik begon met kvv. Die kookte ik toen nog :-[ omdat ik dacht dat rauw vlees niet goed was voor de hond :-\
Maar ik weet ondertussen beter en straks dus heerlijk rauwe ossestaart ;D

Btw, met de ontlasting gaat het helemaal goed :) Die heeft er nog nooit zo `mooi` uitgezien ;D
Door EvitaP
#275535
sylvia schreef: Als je brokken voert is het maagzuur van je hond minder zuur als van een rauw etende hond (brokken ph5 tegen vlees ph 1, PH 7 is neutraal) de gevolgen daarvan zijn dat bij een ph 5 de bacteriën niet gedood worden maar ook dat botten niet goed verteerd kunnen worden en dus voor beschadigingen kunnen zorgen.
Ik geloof dat als je op vaste tijden hetzelfde te eten geeft de maag zich gaat voorbereiden en dus van te voren een bepaalde Ph waarde aanneemt. Wanneer je dan ander voer geeft, met een lagere Ph waarde, geloof ik best dat dat problemen geeft.
Maar wanneer je niet op vaste tijden te eten geeft, heb je dat probleem niet en past de maag/Ph waarde zich gewoon aan.
Dit dacht ik naar aanleiding van een stukje over het verhelpen van braken wanneer een hond een vaste dag heeft.

Maarja, in elk geval heb ik nog geen problemen ondervonden met mijn honden. Ze eten alles op en ontlasten goed.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275536
EvitaP schreef: Ik geloof dat als je op vaste tijden hetzelfde te eten geeft de maag zich gaat voorbereiden en dus van te voren een bepaalde Ph waarde aanneemt. Wanneer je dan ander voer geeft, met een lagere Ph waarde, geloof ik best dat dat problemen geeft.
Maar wanneer je niet op vaste tijden te eten geeft, heb je dat probleem niet en past de maag/Ph waarde zich gewoon aan.
Dit dacht ik naar aanleiding van een stukje over het verhelpen van braken wanneer een hond een vaste dag heeft.

Maarja, in elk geval heb ik nog geen problemen ondervonden met mijn honden. Ze eten alles op en ontlasten goed.
Als het goed gaat is er geen probleem neem ik aan
Door EvitaP
#275540
sylvia schreef: Als het goed gaat is er geen probleem neem ik aan
Nee, er is ook geen probleem. Maar als het goed gaat hoef ik het nog niet goed te doen natuurlijk. (Sommige honden eten tenslotte ook gekookte kippenbotjes zonder problemen.) En door een berichtje van Laura dacht ik dat ik misschien wat gemist had.

Maar klopt het bovenstaande verhaal van mij een beetje (over die Ph-waarde) of zit ik nu heel erg onzin uit te kramen volgens jou?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275625
EvitaP schreef: Nee, er is ook geen probleem. Maar als het goed gaat hoef ik het nog niet goed te doen natuurlijk. (Sommige honden eten tenslotte ook gekookte kippenbotjes zonder problemen.) En door een berichtje van Laura dacht ik dat ik misschien wat gemist had.

Maar klopt het bovenstaande verhaal van mij een beetje (over die Ph-waarde) of zit ik nu heel erg onzin uit te kramen volgens jou?
Volgens mij is het een theorie, ik heb geen idee of het zo werkt en of dat ook bewezen zo is?
Door Laura2004
#276222
EvitaP schreef: Nee, er is ook geen probleem. Maar als het goed gaat hoef ik het nog niet goed te doen natuurlijk. (Sommige honden eten tenslotte ook gekookte kippenbotjes zonder problemen.) En door een berichtje van Laura dacht ik dat ik misschien wat gemist had.

Maar klopt het bovenstaande verhaal van mij een beetje (over die Ph-waarde) of zit ik nu heel erg onzin uit te kramen volgens jou?
Bij mij is het ook altijd goed gegaan, die van mij kregen kippenekken toen ze gewoon nog iedere dag brokken kregen, maar ik zou het niet iemand aanraden om het zo te doen als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik het niet zo gedaan. Voor de zekerheid.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door