Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna
#1269
Voor degenen die wild voeren aan hun honden...

Hoe komen jullie aan wild?  Of aan organen van wild?  ALS ik OOIT een barfdagje inlas - tussen de bibidagen door - zou ik dit graag met wild doen.

Groetjes,

Anna.
Laatst gewijzigd door Anna op ma 18 aug 2003, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#1271
Waarom met wild?
Ik neem aan omdat je dan het meest natuurlijk voer geeft.
Hou je er dan rekening mee dat het wild waarschijnlijk volop met wormen of eitjes daarvan besmet is,en andere besmettingen bij zich kan hebben.Wij mensen eten ook wel geschoten wild maar wij verhitten en aan onze dieren voeren we het rauw.Ik bedoel dit ingeval je een jager kunt vinden waar je iets van af kunt nemen ,dit is ongecontroleerd vlees.
Door Anna
#1272
Jaks, Sylvia, daaraan had ik nog niet echt gedacht! :o
Maar inderdaad, de reden is dat het gaat om vlees van dieren die op een vrij natuurlijke wijze hebben geleefd en die niet platgespoten zijn met hormonen, antibiotica en dergelijke. Het vlees is mager, wat gezonder zou zijn... Maar misschien ook niet? Waar is Roger? ;D

Groetjes,

Anna.
Door Jolly
#1273
ja waar zijn die mannen toch als je ze nodig hebt?
Wil dat eiegnlijk ook wel eens weten, aangezien Chasey wel eens achter een haas aangaat, en hem misschien ooit te pakken krijgt.
Door Lizzy
#1274
Ik zou toch denken dat wild bij de poelier ook gekeurd is? Anders mag het toch niet verkocht worden? Of zie ik dat verkeerd?
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#1275
Ik zou toch denken dat wild bij de poelier ook gekeurd is? Anders mag het toch niet verkocht worden? Of zie ik dat verkeerd?
Groetjes, Lizzy
Ja ik had het ook over wild wat je bij een jager afneemt ;D hier kan dat bijvoorbeeld ik woon hier in het mekka van jagend nederland,zelfs de oranjes komen hier jaarlijks de tamme fazanten bejagen :-/
Door oebaya
#1276
Denk je er ook aan, dat wild, ook dat van de poelier, vol kan zitten met hagel. Dat is lood, lijkt me niet zo goed als dat bij de hond naar binnen gaat.
Door sylvia
#1277
Denk je er ook aan, dat wild, ook dat van de poelier, vol kan zitten met hagel. Dat is lood, lijkt me niet zo goed als dat bij de hond naar binnen gaat.
mijn man heeft dat ook altijd gegeten ......daar is het dus van ;D
Door Janet
#1278
mijn man heeft dat ook altijd gegeten ......daar is het dus van  ;D
Ouwe ijzer- uh.... loodvreter ;D.
Door Nelly
#1279
Ja ik had het ook over wild wat je bij een jager afneemt  ;D hier kan dat bijvoorbeeld ik woon hier in het mekka van jagend nederland,zelfs de oranjes komen hier jaarlijks de tamme fazanten bejagen  :-/
Syl, het kan zijn dat 't bij jullie anders gaat, maar bij ons wordt 't wild toch echt wel gecontroleerd hoor. Ik weet dit omdat wij vaker vlees van wilde zwijnen voor eigen consumptie kopen. En , idd met name reeënvlees kan vol zitten met wormen/eieren, hiermee moet je dus voorzichtig zijn.
Door Nelly
#1280
Ja ik had het ook over wild wat je bij een jager afneemt  ;D hier kan dat bijvoorbeeld ik woon hier in het mekka van jagend nederland,zelfs de oranjes komen hier jaarlijks de tamme fazanten bejagen  :-/
Hier komen ze paardrijden! Trix in ieder geval :D
Door sylvia
#1281
Syl, het kan zijn dat 't bij jullie anders gaat, maar bij ons wordt 't wild toch echt wel gecontroleerd hoor. Ik weet dit omdat wij vaker vlees van wilde zwijnen voor eigen consumptie kopen. En , idd met name reeënvlees kan vol zitten met wormen/eieren, hiermee moet je dus voorzichtig zijn.
De meeste jachtbuit gaat naat wildhandelaars en daar wordt het mag ik hopen wel gecontroleerd,maar heel veel dingen zijn onschadelijk NA verhitting,dit doen we dus niet voor onze honden,en ik had het er over als je direkt van de jager betrekt,als ik hier een jager aan zijn jas trek en vraag of ik wat van zijn wild mag overnemen,dan is dit dus niet gecontroleerd.Als ik wild zou willen hebben zou mijn eerste gang zijn hier links of rechts een buurman bij zijn kladden grijpen (wonen hier kweet niet hoeveel jagers) als dat ik dan 25 km naar een poelier rij ,die wild verkoopt.Tenminste als het voor mijzelf zou zijn,want ik eet het niet rauw.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1282
Denk je er ook aan, dat wild, ook dat van de poelier, vol kan zitten met hagel. Dat is lood, lijkt me niet zo goed als dat bij de hond naar binnen gaat.
Ik had begrepen dat loden kogeltjes om gezondheidsredenen verboden zijn? Worden ze tegenwoordig niet van een ander materiaal gemaakt?
Laatst gewijzigd door Sonja op di 19 aug 2003, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#1283

Ik had begrepen dat loden kogeltjes om gezondheidsredenen verboden zijn? Worden ze tegenwoordig niet van een ander materiaal gemaakt?
ik denk dat het haasje het om het even is kogels van ieder materiaal zijn niet zo goed voor zijn gezondheid ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door