Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door the dude
#271341
op de haagse markt kan je verschillende hakmessen kopen voor wenag.

varieert van 10 / 20 euri
Door Borke
#271571
the dude schreef: op de haagse markt kan je verschillende hakmessen kopen voor wenag.

varieert van 10 / 20 euri
Kek, da kan ik nau wah mee :-)
Door Nelly
#272021
202spots schreef: Maar toch wel lekker makkelijk om te hebben hoor Ien ;DDie met de lange handvatten vind ik echt makkelijker knippen...de bak met nekken op de grond zetten en dan heb je meer "kracht" met de lange handvatten vind ik.
Klopt helemaal, omdat die lange handvatten als hefboom werken. Maarre, doe jij de nekken knippen dan? Ik geef die altijd heel :-\
Door Marion
#272294
Ik heb gewoon zo'n heel goedkoop groot slagersmes wat je bv wel eens in de aanbieding weet ik veel waar kan kopen, in zo'n set. En daarmee ram ik een paar keer op een rib en dan is ie ver door hoor, en dan nog wat knippen met een gewoon schaartje en klaar is klara ;D
Een snoeischaartje werkt idd ook goed.
Door 202spots
#272301
Nelly schreef: Klopt helemaal, omdat die lange handvatten als hefboom werken. Maarre, doe jij de nekken knippen dan? Ik geef die altijd heel :-\
Ligt eraan welke nekken je bedoeld Nelly. ;)
De kippennekken gaan in 1 slok naar binnen.
De kalkoennekken zijn meestal TE dik om door de opening van de vleesmolen te passen,dus die moet ik altijd eerst in stukken knippen voordat ik ze kan malen.
Ik geef af en toe ook varknek daar zit ook 'n stuk ribben aanvast,dus die knip ik in 2 stukkken.
En de slager zaagd de lamnekken in de lengte door.
Door Nelly
#272502
Oh, op die manier, tja kalkoennekken heb ik nog nooit gegeven, varkensnekken ga ik ook nooit geven, en lamsnekken heb ik laatst van Tieneke gekregen, maar die waren al in redelijk stukken voor de honden. Dacht eigenlijk dat je kippenekken bedoelde, want die glijden hier ook heel naar binnen ;D
Door 202spots
#272505
Nelly schreef: Dacht eigenlijk dat je kippenekken bedoelde, want die glijden hier ook heel naar binnen ;D
Wanneer ze zelf de moeite niet doen om kipnekken klein te maken...dan doe ik 't ook niet!! ;D
Door Ine
#272509
Dory, jij hebt een puzzel in je handtekening!
Wel een gave!! :-* :-*
Door 202spots
#272513
ine schreef: Dory, jij hebt een puzzel in je handtekening!
Wel een gave!! :-* :-*
Waar ??? Waar ??? Welke ???
Door Ine
#272763
202spots schreef: Waar ??? Waar ??? Welke ???
Nee joh, rustig!! :-*
Maar ik heb een hele tijd zitten kijken, hoe ze nu lagen!!! ;)
Door 202spots
#272951
Cis links, met haar koppie over Tor z'n nek heen....
Tor rechts met z'n kop onder Cis d'r nek en kijkt alsof ie gewurgd word.. ;D
Door tieneke
#273217
202spots schreef: Cis links, met haar koppie over Tor z'n nek heen....
Tor rechts met z'n kop onder Cis d'r nek en kijkt alsof ie gewurgd word.. ;D
Hetzelfde standje als de Nollebakmonsters dus ;D ;D
Door Borke
#279472
the dude schreef: op de haagse markt kan je verschillende hakmessen kopen voor wenag.

varieert van 10 / 20 euri
Is die markt tegenwoordig elke werkdag + zaterdag, of is het nog zoals vroeger (ma/wo/vr/za)?

Groetjes,
Door Borke
#431237
202Spots schreef: Heb je nou al wat ??? 8)
Ja, wel wat later dan gedacht ;D

Loop ik er vandaag zo tegenaan in de Ikea, een prachtig stalen hakmes van 28 cm voor Euro 19,95.
Ik kan niet wachten tot ik weer wat te hakken heb, maar alles ligt nu afgepast in de vriezer...
Laatst gewijzigd door Borke op za 26 nov 2005, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door