Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#2216154
Kain eet denk  ik geen patrijs. Ik kan dit niet 100% zeggen, omdat deze al een dag had gelegen voor de poezen en niet helemaal lekker meer was.
Gans heb ik nog nooit gehad. 
Kwartel lust ie graag, al dat ik had begrepen dat deze niet onder wild valt. Wilde eend vind hij lekker. Fazant ook, maar kan hij niet heel goed tegen.. (krijgt hij te dunne poep van). Haas is erg favoriet!
Duif heb ik alleen nog gevoerd in de jas. En dat was geen succes.
Door wijkje
#2216976
Ene wild is andere wild niet. Althans is mijn ervaring. Toch komt het meestal hier wel op omdat Jeppe eigenlijk wel alles eet. Ook al wil ze soms wel miepen of ze echt niet wat anders krijgt..Maar dan eet ze toch maar op.
Patrijs, duif vind ze niet geweldig..Wilde eend gaat nog..Fazant idem. Kwartel heb ik nog nooit gevoerd. Haas is favoriet.
Gebruikersavatar
Door MerelsMommy
#2218154
Die van mij weigeren alle gevogelte (behalve kip) en konijn. Haas en hert eten ze de ene keer met smaak en de andere keer met lange tanden en soms helemaal niet.

Hahaha, die van mij willen sommige dingen niet eens aanraken. Eend wordt niet eens uit de bak gehaald. Daar eten ze omheen of ze lopen weg. En dan maakt het niet uit of het wild of tam is.

Maar ook als bijvoorbeeld een pootje op een lap pens gezet moet worden om het beter te kunnen pakken of scheuren is jekkiebah! Dan zie je zo'n pootje met lange tenen voorzichtig een paar keer de pens of het vlees aanraken of het zo ook niet kan. Maar ja, uiteindelijk moet die hele poot er toch op. Hahaha, die van mij zouden het niet lang uithouden in het wild. Stelletje kieskeurige mormels.  ;D ;D
Laatst gewijzigd door MerelsMommy op za 07 jan 2012, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door suzanne 1
#2218393
patrijs,  eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd. Denk dat de husjes het wel eten, Jamey niet.
eend,    de husjes vinden eend heerlijk (wild of tam maakt niet uit) jamey lust alleen wilde eend, tamme is bleh volgens hem
haas,    vinden ze alle  3 heerlijk
fazant,  alleen het karkas gaat, als er ingewanden inzitten eet alleen Rossi het. Jamey lust zowieso geen fazant.
kwartel, zelfde als fazant. Jamey lust het niet
gans,    wilde gans vinden ze heerlijk, tamme weet ik niet. Weet ook niet of Jamey het lust, nog nooit geprobeerd met hem.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2218703
Geen hert, fazant, patrijs, duif, wilde eend (niets wat wild is, behalve haas of gedeelte verrotte karkassen van konijn in het bos) of gans.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2218774
Hier geen: wilde eend, fazant, patrijs, duif (zeg maar geen wilde vogels)

Maar wel: haas, konijn, hert

Van haas is zelfs het eerste orgaan dat Migo het zo opat zonder dat ik het hoef te vermalen of moet mengen met heel veel yoghurt of visolie.

Moet wel zeggen ze weigerden gisteren fazantnekken en bout en die heb ik de nacht in de droger gehad. Die gingen er zo in en zonet at Lola ook de nekken gewoon rauw op.
Door Cupcake
#2218795
Hier nog niet alles geprobeerd maar haas en eend zijn hier echt favoriet.
Laatst kwartel gegeven maar dat was blijkbaar heel erg vies.
Eten weigeren staat hier niet in het woordenboek, ze bleef het maar proberen, er met een goor gezicht op kauwen maar ze vond het echt niet lekker.
Werd uiteindelijk in stukjes door de tralies van de bench gegooid, dus toen was de boodschap wel duidelijk.
Binnenkort staat er fazant en duif op het menu.....ben benieuwd!
Door madeleine
#2218905
patrijs: geprobeerd. Luste Dazzle wel, toen een periode even niet meer (en meeste kilo's verkocht) Heb er nog 1 liggen die ik zeker nog ga proberen omdat ik denk dat ze toen niet helemaal lekker was.

eend:    jep, krijgt ze regelmatig.

haas:    jep, krijgt ze ook regelmatig

fazant:  ook, zit ook in het vaste menu. Alleen geen darmen en maag (maar dat ik ook helemaal niet erg hihi)

kwartel: gaat er helemaal in.

gans:    gaan we nog uitproberen!

Van hert en ree krijgt ze ook spiervlees en ribben. Die gaan er hier ook goed in.
Haas en konijn (karkassen en ingewanden) gaan er ook goed in.
En duif heeft ze vroeger als pups zijnde als KVV gekregen. De hele duif ligt in de vriezer op mij aan het wachten om het jasje uit te trekken.


Uhm.. het enige wat ze eigenlijk niet lust is verse vis, dus ik probeer die dan maar te drogen  :biggrin2:
Door Roef & Hidde
#2219105
ik denk dat james alles wel eet,maar roef is een enorme miepert en eet geen patrijs,fazant en duif.
dus dat bestel ik niet meer.
eend haas en konijn vinden ze hier heel erg lekker,gans nooit geprobeerd.
Door Kemi
#2219452
Hier werd ik aangekeken of ik wel goed bij m'n hoofd was toen ik bosduif voorzette  ;D 'Verse' fazant liet ze liggen, eenmaal ingevroren geweest at ze het wel. Misschien dat daardoor de smaak veranderd?
Verder heeft ze tot nu toe nog niets geweigerd. O ja, eendagskuikentjes ;-) die vond ze schattig en leuk om mee te spelen, maar eten??!! kan dat dan??!!
Door Lida. S
#2219454
Duif raak ik aan geen een hond kwijt. Fazant vinden 8 van m'n 9 honden niet lekker. Verder eten ze alles
Wilde eend is bij bijna allemaal favoriet, gevolgd door haas.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door