Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#269232
Ik heb ook een ieniemienie...Ted weegt 5 kilo en is een regelrechte schrokop. Tot nu toe is er nooit iets vast blijven zitten, dus let ik er eigenlijk ook niet zo op hoe groot de stukken vlees zijn die ik geef... Maar inderdaad, ik zou OF een heel groot stuk geven, of een kleiner stukje.
Door daanentous
#269554
Bedankt voor jullie reacties!
We dachten eerlijkgezegd dat dit toch al een flink stuk voor hem was. Ik weet ook niet zeker hoe groot het precies was, heb het niet staan opmeten ofzo ;D
Maar in verhouding met zijn lichaapje leek het aardig wat. Het zal nog wel even duren voordat ik hem weer zo'n lap durf te geven, groot of klein.....
Van het weekend ga ik eerst die kippennekjes maar eens uitproberen. Ik hou m'n hart vast.....leuk hoor, BARFEN......... :P
Door Marion
#269570
Hier slurpte Tommie vanmorgen ook zijn lap pens van 250 gram in 1 keer naar binnen. Tommie weegt 6 kilo. En Zorro heeft er wel netjes op staan kauwen en scheuren.
Gebruikersavatar
Door Elly
#269934
Ik geef mijn hond kvv, wat hij binnen een paar seconden naar binnen werkt. Laatst wilde ik zelf wat samenstellen en heb een stuk pens, een kipfilet en 2 kippennekjes in zijn voerbak gedaan. Hij wou zoals gewoonlijk weer aanvallen, pakte de lap pens, liet het weer vallen, omdat het wat vreemd aanvoelde, zo'n groot stuk, denk ik, en slikte het daarna in 1 keer in. Ik heb de kipfilet en kippennekjes toen maar vastgehouden, om ongelukken te voorkomen. In dit geval denk ik dat hij zo'n groot stuk pens doorslikte, omdat hij gewend is dat hij zijn eten zo naar binnen kan schuiven. Toen ik het vasthield begon hij wel netjes stukjes eraf te kauwen, en vervolgens dat stukje helemaal fijn te kauwen, voordat hij het doorslikte.
Door Nelly
#270754
Nou, type ik een heel stuk: weg! Nog een poging, heb ergens een tip gelezen om een grote lap pens vast te binden aan een boom of schutting, zodat hondlief wel moet scheuren.
Door daanentous
#271478
Gisteren een kippennekje gegeven (vastgehouden) en dat ging gelukkig helemaal goed. Het kauwen op botten vind hij geloof ik nog wel lastig. Hij trekt liever al het vlees er af, maar het bot heeft hij deze keer ook keurig opgegeten. Alleen het laatste ( kleine) stukje durfde zijn baasje hem niet te geven :-\.....dat heb ik weggegooid.
Ik weet nog niet wat ik met de pens ga doen, groot stuk vasthouden / binden of juist klein maken. dat zien we volgende week wel weer!
Bedankt voor jullie tips.

Groetjes,
Daniëlle.
Door the dude
#271494
yalla schreef: O gatsie, wat een nare ervaring zeg! Oef..... dat is ff schrikken. Hier heb ik er eentje rondlopen die alles in één keer naar binnen schrokt en het dan opbraakt om het vervolgens te gaan kauwen ??? Het is dus eigenlijk een herkauwer ;)
Zo'n sukkel loopt er hier ook rond...

Gisteren ging de bel, en kwamen twee mensen binnen terwijl hij lamsribben aan het eten was. Hij ging in een soort turbo, snel kauwen en schrokken, zodat hij iedereen kon begroeten. Tsja, toen kwam alles er snel weer uit, tot groot plezier (NOT, was een dame ;)) van de visite.
Door ~Joke~
#274767
daanentous schreef: Hallo,

Ik had twee weken geleden een hele nare ervaring met het geven van een lap pens aan mijn hele kleine (4,5 kg) hondje Pino van bijna 11 maanden.
We hadden van een grote lap pens een stuk afgesneden voor hem van ongeveer 15 x 10 cm. de rest van de grote lap was voor mijn andere, grote, hond.
Ik zou op de grote letten en mijn man stond 10 meter verderop met de kleine. Tot nu toe was het altijd goed gegaan en was het eerder de grote die te snel at (vandaar dat we ze niet bij elkaar in de buurt laten), maar deze keer zag ik opeens dat Pino op zijn rug lag en bijna stikte. Mijn man had toch niet zo goed opgelet :-X
Hij had het hele stuk pens in een keer ingeslikt, de L :oL
Gelukkig heb ik het nog uit zijn keel kunnen trekken, maar hij was echt bijna dood geweest. Pino leek na de eerste schrik nergens meer last van te hebben, terwijl wij nog stonden te trillen op onze benen. Vorige week hebben we het geven van een bot oid (dat doen we altijd op zondag, de rest van de week krijgen ze kvv) maar even overgeslagen, maar deze week wilde ik het eigenlijk toch weer proberen, ik heb kippennekken in de vriezer.( Botten houden we trouwens altijd vast als hij ze eet, maar pens is zo goor......)
Maar vanmiddag gaf ik ze een klein koekje voordat ik wegging en die kleine slikt het weer zo door! Hij stikte bijna, maar toen ik mijn vinger weer in zijn keel stak raakte hij vreselijk in paniek. Blijkbaar is hij toch ook wel heel erg geschrokken. Gelukkig was het deze keer niet zo ernstig, maar ik durf nu toch eigenlijk niet meer zo goed...
Hoe doen jullie dit met hele kleine hondjes? Want dat strotje is zo klein??? Ik weet, tot nu toe is het altijd goed gegaan met bij kippenveugels, sardientjes, en lamsribbetjes, maar de schrik zit er goed in.
Mijn man riep meteen "dat doen we nooit meer"
waarop ik zei: "zullen we hem dan maar helemaal geen eten meer geven? kan ie ook nergens in stikken"
Maar zo langzamer had neig ik daar ook wel een beetje naar.....Ik hoop eigenlijk dat jullie me weer een beetje moed kunnen geven om ze toch afentoe een botje of pens te blijven geven.
Thanx,
Daniëlle.

Ik heb ook van die kleine schrokkers en daarom maal ik alles. Pens ook. Ze zijn hier afgelopen zomer bijna in een geitlapje met bot gestikt. Dat zouden ze ook zo naar binnen werken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door